• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רגע לפני שה- Bloodhound SSC תתמקם על קו הזינוק ותאיץ בדרך ל-1,609 קמ"ש, קבלו הצצה מהירה המסכמת ב-90 שניות את הבניה של הרכב המהיר ביותר על פני כדור הארץ

    שבע שנים מאז שיצא לדרך ולאחר כמה עיכובים פרויקט Bloodhound SSC מתקרב לישורת הסופית ולרגע האמת שכולם עמלו עבורו ומתוכנן למועד שטרם נקבע סופית בהמשך השנה: שבירת שיא המהירות היבשתי וחציית קו ה-1000 מייל לשעה (1,609 קמ"ש), כמעט פי אחד וחצי ממהירות הקול.

    כפי שאתם מנחשים, כדי להגיע למטרה הזו לא מספיקה מכונית ספורט משופרת היטב ונדרשת בניה מאפס של כלי מטורף. רוצים לדעת עד כמה מטורף? ובכן, הוא מצויד בשלושה מנועים המפיקים יחדיו 135,000 אלף כ"ס, מנוע V8 נוסף של יגואר שהותקן רק כדי להפעיל את משאבת הדלק שאמורה לספק כמויות אדירות בכל שניה וכדי שלא ישרפו מחיכוך בקצב של 10,000 סיבובים לדקה, הגלגלים שלו עשויים אלומיניום יצוק.

    מאחורי הפרויקט השאפתני ניצבים שני אנשים ששיאי מהירות אינם זרים להם ולמעשה מחזיקים בשני שיאי המהירות המשמעותיים ביותר ב-32 השנים האחרונות: ריצ'ארד נובל, שנהג ב-1983 במכונית עם מנוע סילוני בשם Thrust2 והגיע למהירות של 1,019 קמ"ש במדבריות בלאק רוק בנבאדה, ואנדי גרין, טייס חיל האוויר המלכותי שב-1997 קבע עם ה-ThrustSSC את השיא הנוכחי העומד של 1,221 קמ"ש.

    הרבה מאוד שעות עבודה שצומצמו לסרטון בן 90 שניות
    הרבה מאוד שעות עבודה שצומצמו לסרטון בן 90 שניות

    החידוש המרכזי ב-Bloodhound הוא ההחלטה לשלב בין מנועים שונים שאמורים לתת לרכב את יכולת ההאצה המרבית בכל שבריר שניה: הזינוק יתבצע בעזרת מנוע V8 של מכונית פורמולה, מנוע סילוני של מטוס טייפון יכנס לפעולה ברגע שה-Bloodhound תתחיל לצבור תאוצה ובסופו של דבר יהיה זה תפקידו של מנוע רקטי עצום למשוך את הרכב הייחודי אל הקצה, אל קו אלף המייל הנכסף.
    אגב, אם היו מחליטים במקום להאיץ על פני הקרקע לשגר את הכלי בצורה אנכית, עוצמת הדחף הייתה מספיקה כדי לשלוח אותו לגובה של 25,000 אלף רגל.

    הפרויקט השאפתני זכה במהלך השנים לעידוד ולתקצוב מחברות שונות וגם מממשלת בריטניה, הרואה בו השראה לדור חדש של מדענים לעתיד.
    "זה הרבה יותר גדול מסתם ניסיון לקבוע שיא מהירות כזה או אחר", מסביר אנדי גרין שיהיה גם זה שינווט את מפלצת המהירות בעיקר בעזרת כישוריו כטייס קרב בכיר בחיל האוויר הבריטי. "הדבר המיוחד בפרויקט הזה הוא כמות הפיתוח הטכנולוגי שמושקעת במשהו שהוא לא מסחרי, לא צבאי ולמעשה גם לא תחרותי כי אין בעולם אף אחד שמנסה לבנות כלי מתחרה".

    בהמשך השנה כל ההשקעה האדירה הזו אמורה, כאמור, להתנקז לאותו מאוץ גורלי שיערך פחות מדקה.
    רגע לפני, צוות הפיתוח החליט לסכם שבע שנים של פיתוח ובניה ל-90 שניות של סרטון סטופ מושן המציג את העבודה הרבה והמורכבת שגרמה לחלום להפוך למציאות.
    אנחנו לא יודעים מה אתכם, אבל אנחנו כבר ממש לא יכולים לחכות יותר ורוצים לראות מה הדבר הזה מסוגל לעשות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    צפו: כך בונים רכב שמגיע למהירות אלף מייל לשעה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.