• Ad
  • מעבר לניסיונות די מתבקשים לקבוע שיאי מהירות ותאוצה, יש מי שמשקיעים מאמצים בקביעת הישגים מתגלגלים בתחומים די משונים כמו למשל החלקות. אז מהו הדריפט המהיר בעולם, כמה מכוניות שרפו צמיגים יחדיו ומהו המרווח לו זקוקים כדי להיכנס לחניה בדרך מהירה במיוחד? כל הפרטים לפניכם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הדריפט המהיר בעולםמרבית האנשים רואים ברכב בעיקר אמצעי יעיל לשינוע ממקום למקום, יש מי שכלי הרכב משמש עבורם כסוג של סמל סטטוס או הצהרה לסובבים ואבוי, יש כאלה שממש נהנים מעצם הנהיגה.

    יחד עם כל אלה, יש גם קומץ של אנשים שכל העת חושבים על כל דרך אפשרית להיעזר בכלים מוטוריים שונים כדי לקבוע או לשבור שיאים שונים ומשונים.
    מעבר לניסיונות די מתבקשים לקבוע שיאי מהירות ותאוצה, יש מי שמנסים לקבוע הישגים מתגלגלים בתחומים די משונים. הפעם נתמקד בשיאים הקשורים להחלקות.

    עוד ב-TheCar:
    שיא גינס: נהג הריקשה שמוכיח שאפשר להסתפק בשני גלגלים
    צפו: שיא גינס חדש לנסיעה על שני גלגלים
    שיא גינס חדש: קרוואן בגודל מלא מלגו

    דריפט ב-305 קמ"ש
    לפני מספר ימים דיווחנו לכם על מאטאסו קוואבאטה, אלוף יפן בדריפטים, שבעזרת מחלקת הספורט של ניסאן שבנתה עבורו GT-R משופרת עם 1,380 כ"ס בגלגלים האחוריים, הפך לדריפטר המהיר בעולם לאחר שהאיץ את הרכב למהירות מטורפת על מסלול ההמראה של שדה התעופה של איחוד האמרויות ושם את ה-GT-R על הצד לדריפט בזוויות של יותר מ-30 מעלות במהירות של 305 קמ"ש.

    סימני החלקה לאורך 9.6 קילומטרים
    יש גם שיאים שנקבעים במקרה בלי כוונה ממשית או הכנה מוקדמת וזה בדיוק מה שקרה לקרייג ברידלאב בחודש אוקטובר 1964, על מישורי המלח האינסופיים של בונוויל שביוטה.
    ברידלאב, שהחזיק בכמה שיאי מהירות יבשתיים, הגיע עם רכב הסילון שלו "הרוח של אמריקה" למישורי המלח בהם נקבעו חלק נכבד משיאי המהירות היבשתיים למטרת אימונים.
    מסיבה שאינה ברורה, באחד המאוצים ברידלאב איבד את השליטה על הרכב הסילוני במהירות מטורפת ולאחר שלא הצליח להשתלט עליו הפעיל את בלמי החירום. התוצאה: סימני ההחלקה הארוכים בעולם לאורך של כמעט 10 קילומטרים שהמחישו את המרחק שלקח ל"ספיריט" להגיע לעצירה מלאה. מאחר שכאמור מדובר בשיא לא ממש תוכנן מראש, על אף שעברו יותר מ-50 שנה מאז שנקבע, הוא טרם נשבר.5456565

    103 מכוניות משמידות צמיגים ביחד
    מעולם לא ממש הצלחנו להבין מהי בדיוק ההנאה הגדולה שאנשים מוצאים מעמידה במקום, העלאת סיבובי המנוע לשמיים, סבסוב הגלגלים על האספלט ושריפת הגומי של הצמיגים, אבל Burnout כנראה מרגש הרבה מאוד אנשים מסביב לגלובוס ופסטיבל Summernats בקנברה בירת אוסטרליה הוא כנראה המכה של חובבי אותו ניחוח צמיגים.

    בשנת 2015 נקבע במהלך הפסטיבל שיא גינס חדש תחת הכותרת "ה-Burnout הקבוצתי הגדול בעולם" כש-103 מכוניות שהתקבצו במגרש רחב ידיים סובבו, עם הינתן האות, את גלגליהן במקום באופן סימולטני למשך 30 שניות ללא הפסקה וקבעו שיא מעושן במיוחד.
    אנחנו, חלילה, לא רוצים לקלקל את השמחה, אבל לנו קצת קשה להבין איך בדיוק נציגי ספר השיאים פקחו על מהלכו התקין של ביצוע השיא משום שאחרי לא יותר מ-5 שניות מתחילת הביצוע כל המתחם התמלא בכמויות אדירות של עשן סמיך בצבעים שונים שלא אפשר לראות דבר.

    לזכר החנוכה: 280 דונטאס ברציפות
    יש מי שאוהבים לשרוף צמיגים בעמידה מקום ב-Burnout ויש מי שמעדיפים לעשות את זה תוך כדי סבסוב.
    לא צריכים להיות נהגי על כדי לבצע סבסוב במקום, או "דונאטס" בלשון העם. למעשה כל מי שברשותו מכונית חזקה דיה עם הנעה אחורית וגישה למגרש פנוי ורחב ידיים יכול לעמוד במקום, לסובב את ההגה לאחד הכיוונים, ללחוץ בנחישות על דוושת התאוצה ולהשלים סיבוב של 360 מעלות של הרכב סביב צירו.
    בעוד שמרבית האנשים מרגישים שבעים לגמרי לאחר דונאט אחד או מקסימום שניים, באירוע שהתקיים ב-2011 במסלול המרוצים סילברסטון נהג הפעלולים הבריטי ג'יימי מורו המשיך והמשיך ולא עצר עד שסיים לא פחות מ-280 דונאטס ברציפות, תוך שהוא מנתץ את השיא הקודם שעמד על 161 "בלבד".

    הסחיפה הארוכה בהיסטוריה: 144 קילומטרים על הצד
    היום כמעט כל מי שמצליח לזרוק טיפה את התחת של הרכב באיזו פניה ממהר לפרסם ביו טיוב סרטון תחת הכותרת "הדריפט הכי טוב בעולם". דריפטרים מעט יותר מנוסים מתגאים בכך שהצליחו לעשות כיכר שלמה על הצד, אבל מסתבר שבעולם יש אנשים שמסוגלים לנסוע "קצת יותר" זמן על הצד. תשאלו את הרלד מולר הגרמני, שהתיישב מאחורי ההגה של טויוטה GT-86 כמעט סטנדרטית לחלוטין עם 200 כ"ס בסך ויצא, במסלול מעגלי שהיקפו 235 מטרים בטורקיה, לדריפט שנמשך ללא הפסקה שעתיים ועשרים וחמש דקות במהלכן הקיף את המסלול 612 פעמים – יותר מ-144 קילומטרים של נסיעה על הצד!

    הכניסה המהירה ביותר לחניה צפופה במיוחד
    אין ספק שיכולת להחנות את הרכב במהירות ובמקומות חניה צפופים וקטנים היא תכונה מאוד חשובה למי שגר בכרך או מסתובב בו.
    לכאורה זה נשמע פשוט, אך בפועל זה מצריך קואורדינציה בין מבט לאחור, הפניית הגלגלים בהיגוי הפוך ודיוק, אבל יש שיטה הרבה יותר מהירה ובמקום התמרונים המסובכים קדימה ואחורה ניתן גם להגיע במהירות למקום חניה שנראה מתאים בגודלו, למשוך ברגע הנכון את בלם היד בנחישות ולהחליק את הרכב היישר לתוך החניה המיוחלת.

    את השיטה הזו רבים מכם בוודאי זוכרים מהסרט "האחים בלוז" מהסצנה בה ג'ק ואלווד מחנים את רכבם מול מועדון מקומי, אך זה לא קורה לא רק בסרטים וסגנון החניה המיוחד הזה הפך לאהוד במיוחד על חובבי ספר השיאים של גינס ובשנים האחרונות, ממש בכל כמה חודשים, מישהו מותח את הגבול עוד טיפה ומוכיח שבעזרת שיטה זו ניתן להיכנס בקלות לא רק לחניות מרווחות בסגנון אמריקאי אלא גם לחניות עם מרווחים ממש מצומצמים בין המכוניות.

    וכך, בעוד שעד לפני זמן מה השיא בתחום עמד על מרווח של קצת יותר מ-30 סנטימטרים, בשנים האחרונות כל העת נרשמים שיאים חדשים בתחום כשהאחרון שבהם נקבע לפני כשנה כשנהג הפעלולים הבריטי אלסטר מופט ביצע עם פיאט 500 החלקה מושלמת לתוך חניה שהייתה גדולה ב-7.5 סנטימטרים בלבד מאורכו של רכבו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    צפו: ההחלקות שהפכו לשיאי עולם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.