• Ad
  • צבי נטע: ייצוג קרייזלר או פיאט לא יחליף ידיים השנה

    מכשירי תנועה תתחיל לשווק 3 דגמים חדשים של סוזוקי במהלך 2016, תמסור 600 טנדרים מתוצרת קרייזלר לצה"ל, ותעביר את זיכיון פורשה ברבעון הראשון השנה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    "פיאט-קרייזלר לא מחייבת אף אחד מן הסוכנים שלה בישראל לפעול בדרך זו או אחרת, וגם אם תהיה העברת בעלות של סוכנות (קרייזלר או פיאט) בין 'מכשירי תנועה' לבין 'סמל"ת' – זה לא יקרה במהלך שנת 2016".

    כך אמר היום (א') צבי נטע, הבעלים של חברת מכשירי תנועה – יבואנית מותגי קרייזלר, דודג', ג'יפ, סוזוקי ומאן, במסיבת עיתונאים לרגל תחילת שנת 2016.

     

    ג'יפ רנגייד. מחירו גבוה משמעותית מכל מתחריו לקטגוריה

     

    כפי שפורסם, בין השאר ב'מעריב' וב'-TheCar', חברת סמל"ת – יבואנית קבוצת פיאט וסובארו לישראל, מעוניינת לרכוש מחברת 'מכשירי תנועה' את זיכיון היבוא של קרייזלר וג'יפ, ואילו 'מכשירי תנועה' מצידה מעוניינת בזיכיון היבוא של קבוצת פיאט, וזאת לנוכח ההשתלטות של קבוצת פיאט על קרייזלר בארה"ב.

    שתי החברות מנהלות ביניהן מו"מ ממושך בעניין, בין השאר גם בתיווכו של גורם אשר מונה לצורך זה על-ידי היצרנית עצמה, אולם לדברי נטע, כאמור, שום פעולה בעין לא צפויה להתבצע במהלך השנה הנוכחית.
    עם זאת, נטע לא אומר שהזיכיון לא יימכר, והוא אפילו לא אומר שלא סוכמו תנאים בקשר לכך, אלא דווקא מדגיש ש"תהליכים כאלה אורכים הרבה זמן בישראל בגלל הרגולציה".

    צבי נטע
    צבי נטע, הבעלים של קבוצת מכשירי תנועה

    נטע הזכיר את העברת זיכיון היבוא של פורשה מידי 'מכשירי תנועה' לידי קבוצה בראשות גיא מיוחס, אשר מגעים בנוגע לה החלו עוד בתחילת שנת 2014 (אז אמורה הייתה העסקה להתבצע מול מיוחס וחברת צ'מפיון מוטורס – יבואנית קבוצת פולקסווגן לישראל), כדוגמא לכך ש"תהליך של העברת סוכנות לוקח בישראל הרבה מאד זמן".

    אמיר אורז'ל, מנהל מותגי קבוצת קרייזלר ומותג פורשה, אמר שהחברה תשלים במהלך ינואר את מסירת כל מכוניות פורשה אשר נרכשו ממנה על-ידי לקוחות, ותשלים את העברת הזיכיון – על כך מה שכרוך בכך – "ככל הנראה עוד במהלך החודש הקרוב".

    בהמשך השנה צפויה עיקר הפעילות של מכשירי תנועה להתרכז בסוזוקי – שם צפויה תחילת המכירה של שני דגמים, אולי אפילו שלושה, וכן בחיזוק המותג מאן.
    במקביל גם יחלו העבודות "בשטח" על תחילת ההקמה של "בית סוזוקי" ברחוב יגאל אלון בתל-אביב (מול בית טויוטה) ועל המרכז הלוגיסטי החדש של מכשירי תנועה ושל מאן במעוין שורק שליד פלמחים.

    אלטו אאוט, סלריו אין

    סוזוקי אלטו, המכונית אשר החלה את מהפיכת מכוניות המיני בישראל מיד לאחר השלב הראשון של רפורמת 'המיסוי הירוק', תוחלף במהלך 2016 על-ידי 'סלריו' החדשה, אשר תגיע עם תיבת הילוכים ידנית ועם תיבת הילוכים רובוטית.

    נטע מאמין שמחירה של 'סלריו' יהיה "מתחת ל-60,000 ש"ח לגרסה הידנית, ו"פחות מ-65,000 ש"ח לגרסה האוטומטית". להערכתו, מכשירי תנועה תמכור כ-1,000 מכוניות ידניות ועוד כ-500 אוטומטיות במהלך 2016.
    "נסיעה עם תיבה רובוטית", מודה נטע, "שבסוזוקי מכנים אותה AMT – תיבת הילוכים ידנית-אוטומטית – פחות נעימה מאשר עם התיבה האוטומטית של אלטו, אבל לקהל לקוחות שלא מגיע ממכוניות אוטומטיות של ב.מ.וו. זה לא צפוי להפריע.

     

    סוזוקי סלריו 2015
    סוזוקי סלריו: פחות מ-60 אלף ש"ח לגרסה הידנית, פחות מ-65 אלף ש"ח לגרסה הרובוטית, 1,500 מכוניות בשנת 2016

     

    המתנו קרוב לשנה עם המכונית הזאת כדי לוודא שהיא עוברת את כל הבעיות האפשריות עם מכונית חדשה, ואנחנו מרוצים מן ההצלחה שלה באירופה".

    לקראת מחצית השנה ("בין פסח לשבועות") תושק בישראל באלנו החדשה, מכונית סופר-מיני פלוס שיכולה להתמודד בפלח השוק של יונדאי i25.
    נטע מאמין שמכשירי תנועה תמכור 3,000 מכוניות מן הבאלנו בחצי שנה, ושמחירה לצרכן – עם מנוע בנפח 1.2 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית יהיה "פחות מ-100 אלף ש"ח". בהמשך תשווק גם גרסה נוספת, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 מדור המנועים המוגדשים החדש של סוזוקי.

     

    סוזוקי באלנו 2015
    סוזוקי באלנו. תוצע בשלב ראשון עם מנוע בנפח 1.2 ליטר אטמוספירי, ותתחרה ביונדאי i25 על קטגוריית הסופר-מיני פלוס

     

    באלנו מיוצרת בהודו, באותו מפעל שבו יוצרה 'אלטו' שמוכרת לנו, ונטע טוען שלמכשירי תנועה יש ניסיון רב שנים וחיובי עם המפעל הזה, ועם מכוניות שלדבריו ("היו עם אפס תקלות ואין הבדל בינן לבין מכוניות שיוצרו ביפן").

    הדגם השלישי שצפויה סוזוקי להשיק, אם כי בספק אם זה יקרה עוד השנה, יהיה 'איגניס' חדשה – מכונית שלדברי נטע תהיה נוחה יותר מן האיגניס היוצאת, עם עיצוב בולט לעין שמשייך אותה לפלח השוק של קרוס-אוברים (שבו כבר נמצאת סוזוקי עם 'קרוסאובר' ועם 'ויטארה').

    מכשירי תנועה זכתה במהלך 2015 במכרז צה"לי לאספקת טנדרים כבדים מדגמי 'ראם' (לשעבר 'דודג'), אשר מחליפים את הטנדרים הכבדים של פורד במערך הצה"לי (או נוספים אליהם). עד עתה סופקו כבר כ-200 יחידות כאלה מתוך כ-600 שנרכשו, והיתרה תסופק בחודשים הקרובים.

    בנוסף, צה"ל רכש גם כ-180 ג'יפים מסוג 'סופה 4' שמורכבים בתעשיות רכב נצרת, וכן כ-200 ג'יפים מדגם רנגלר, בתצורה "אזרחית", אשר יחליפו טנדרים קלים יותר שבהם נעשה שימוש בצה"ל.

    ג'יפ, מקבוצת קרייזלר, צפויה להתחיל השנה בשיווקו של 'רנגייד' הקטן, שהוא אחיו תאומו של פיאט 500X ומיוצר על אותה הפלטפורמה, אלא שהמו"מ עם היצרנית לא הניב ליבואנית מחיר תחרותי, והגרסה הכי פחות יקרה שלו – עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר והנעה קדמית, צפוי להיות כ-170 אלף ש"ח – הרבה יותר יקר מכל המיני קרוס-אוברים בקטגוריה.

    מעבר לדגמים, הפעילויות ה"כבדות" ביותר שצפויות במכשירי תנועה השנה הם פינוי המוסך המרכזי ברחוב יגאל אלון בתל-אביב, ותחילת העבודות גם על השטח שיפונה וגם על השטח שרכשה החברה במעוין שורק.
    על שטח המוסך בתל-אביב ייבנה "בית סוזוקי" – בניין בן 16 קומות (בדיוק בגובה של בית טויוטה שמעבר לכביש), ובקומת הקרקע שלו ייבנה אולם התצוגה המרכזי של סוזוקי.

    ממש במקביל, עוד ברבעון הראשון של השנה, יתחילו העבודות גם על השטח של החברה במעויין שורק: שם, מצד אחד של הכביש הפנימי, ייבנה המרכז הלוגיסטי ומשרדי ההנהלה של מכשירי תנועה, ומן הצד השני ייבנה המוסך המרכזי החדש, והמרכז הלוגיסטי, של חברת מאן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.