• Ad
  • פריז 2018: מתקפת הקטנות של מרצדס נמשכת

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מתקפת הדור החדש של מכוניות קטנות מבית מרצדס ממשיכה, עם חשיפת הדור השלישי של B קלאס בתערוכת פריז ולפני הצגת שלוש מחליפות חדשות על אותה פלטפורמה חדשה.

    המיני-מיניוואן הקטן של מרצדס החל את דרכו ברגל שמאל עם דור ראשון לא ממש מוצלח אשר שופר מאד בדור השני שלו. כעת, עם הדור השלישי, הציבו לעצמם קברניטי מרצדס מטרה ברורה: ב.מ.וו. 2 'אקטיב טורר' אשר מבוסס על פלטפורמת ההנעה הקדמית של מיני.

     

     

    כדי לתת לב.מ.וו. בראש השקיעו אנשי שטוטגארט ראשית לכל בעיצוב – הדור השלישי של B קלאס נותר אמנם עם מבנה חד קופסתי ו"מיניוואני", אבל סרחי העודף מלפנים ומאחור קוצצו למינימום, העיצוב הכללי עגלגל וזורם יותר, ואפילו מקדם הגרר צומצם מ-0.25 ל-0.24.

    במקביל, אנשי מרצדס טוענים לשיפור משמעותי של נוחות הנסיעה מבלי לפגוע ביכולות הדינמיות של הכלי ובזריזות שלו (טענה שצריכה כמובן לעמוד במבחן המציאות) וזאת באמצעות שדרוג מערכת המתלים, וכן באמצעות שדרוג סביבת הנהג אפילו יותר מזה שהוצג ב-A קלאס החדשה, והוספת מספר מכובד של מערכות סיוע לנהג ובידור.
    שני חידושים מעניינים בגזרה המכאנית, מעבר כמובן לעובדה שכל המנועים שודרגו כך שיעמדו בדרישות זיהום האוויר החדשות, הם ראשית לכל הופעת בכורה של מנועי טורבו-דיזל מן המכוניות הגדולות יותר של מרצדס, וכן החיבור שלהם אל תיבת ההילוכים הרובוטית החדשה, עם מצמד כפול, שבה ישנם 8 יחסי העברה.

    B קלאס הוא הרביעי מבין שמונת הדגמים הקטנים החדשים של מרצדס, ובעקבותיו יגיעו בשנה הקרובה גרסאות חדשות ל-CLA ול-GLA, וכן GLB חדש. המידות הכלליות גדלו ממש מעט: האורך הכולל שלו 436 ס"מ, רוחבו 178.6 ס"מ, גובהו 155.7 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו 293 ס"מ.

    המיני-מיניוואן היוקרתי יוצע באירופה עם מבחר של חמישה מנועים מוגדשי טורבו ארבע צילינדריים, שני בנזין ושלושה דיזלים, וכולם מוצעים בשלב ראשון אך ורק עם תיבות הילוכים רובוטיות עם מצמד כפול. בהמשך יוצעו גם גרסאות מנוע נוספות ומערכת הנעה כפולה

    מנועי הטורבו-בנזין, בנפח 1.33 ליטר, יוצעו בגרסאות B180 שמפיקה 136 כ"ס וכ-20.5 קג"מ, ו-B200 עם 163 כ"ס ו-26 קג"מ. מנועי הטורבו-דיזל, אשר מותקנים כאן לראשונה לרוחב תא המנוע, מוצעים בגרסאות B180d – כשהמנוע מפיק 116 כ"ס, 26.5 קג"מ ומחובר לתיבה רובוטית עם 7 יחסי העברה, וכן בגרסאות B200d עם 150 כ"ס, 32.5 קג"מ ו-B200d עם 190 כ"ס, 40.3 קג"מ שבהן המנועים מחוברים לתיבה החדשה עם 8 יחסי העברה.

     

     

    עיצוב הפנים של B החדשה אמנם דומה במידה רבה ל-A קלאס, אבל מעצבי הפנים בחרו בתצורת שני המסכים החדשה של מרצדס וחילקו את לוח המכשירים לשתי יחידות, כלומר לשתי תצוגות דיגיטליות נפרדות שמוצעות בגדלים שבין 7.0 ל -10.25 אינטש – בהתאם למפרט. תצוגה עילית מוצעת כאופציה בתוספת תשלום. B קלאס הוא הדגם השני, אחרי A קלאס, שמקבל את הגרסה החדשה ביותר של מערכת המולטימדיה שנקראת MBUX וכוללת בקרת מגע, זיהוי קולי וזיהוי מחוות-יד. סט מלא של מערכות סיוע לנהג הינו מובן מאליו בימינו, ודאי במרצדס.

    אנשי מרצדס טוענים שהם שיפרו את הגיאומטריה של מושב הנהג לטובת שיפור תחושת הנוחות וגם הגביהו אותו ב-9 ס"מ כדי ליצור תחושת ישיבה בקרוסאובר "ולשיפור שדה הראיה". בחלק מגרסאות האבזור אפשר להזיח את המושבים האחוריים 14 ס"מ קדימה, כדי להגדיל את נפח תא המטען מ-455 ל-705 ליטר, כמו בדגם היוצא.

    אנשי מרצדס מתכוונים להתחיל למכור את B קלאס באירופה ב-3 בדצמבר השנה ולספק מכוניות ראשונות בפברואר 2019.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.