• Ad
  • המכוניות הושארו בגראז' ביתי בצפון קרוליינה ב-1991 לאחר מותו של המכונאי שטיפל בהן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נראה שאין אספן רכב שלא חולם שיום אחד יקרה לו נס ומאחורי דלתות מחלידות שלא נפתחו שנים, בחניון תת קרקעי נטוש או מתחת לערימת ג'אנק באיזה אסם מבודד בקצה שום-מקום, הוא ימצא מכונית נדירה שנשכחה ממש מזמן ורק מחכה שמישהו יגלה ויציל אותה לפני שיהיה מאוחר מדי.
    אין ספק שסיפורי מציאות האסם מתדלקים את סצנת האספנות מסביב לגלובוס ואין כמעט יום בו לא נמצאת באיזו פינה בעולם קפסולת זמן מוטורית.

    עוד ב-TheCar:
    ושבו בנים לגבולם: סברה ישראלית מוצעת למכירה בארצות הברית
    מציאות האסם הבלתי נשכחות של השנים האחרונות
    פרארי שמייקל ג'קסון נהג בה למכירה

    בישראל, מה לעשות, הסיכוי למצוא מציאת אסם בעלת משמעות נמוך מאוד בעיקר משום שעד לעשורים האחרונים כמעט (עם כל הכבוד לחובבי סובארו "פשע" ליאונה מהדור הראשון או לאוהבי סוסיתא קוביה) לא הגיעו לארץ מכוניות מעניינות באמת ובעלות ערך אספני.
    אבל גם במקומות עם היסטוריה מוטורית מגוונת ומעניינת יותר מרבית מציאות האסם הן לא מכוניות נדירות באמת או בעלות ערך אספני גבוה, וברוב המקרים מדובר בעיקר בהרפתקה נחמדה בעלת מקסימום ערך נוסטלגי.

    טום קוטר, המגיש של סדרת הטלוויזיה "Barn Find Hunter" בהפקת Hagerty – סוכנות ביטוח אמריקאית המתמחה ברכבים קלאסיים והאחראית ל"מחירון" המכוניות הקלאסיות הנחשב בעולם, מגשים את החלום של חובבי אספנות רבים (וגם מקבל על זה כסף) כשהוא מטייל ברחבי ארצות הברית בחיפוש אחרי אוצרות מוטוריים שהושארו מאחור.
    במהלך השנתיים בהן הוא מצלם את הסדרה הוא איתר כבר לא מעט רכבים מעניינים ונדירים אך נראה שבפרק האחרון נשברו כל השיאים ובבית מוזנח בו לא גרים כבר לא מעט שנים בפרבר יוקרתי של אחת הערים בצפון קרוליינה התגלה אוצר של ממש שלא ראה אור שמש כבר 27 שנים.


    חבר קרוב של בעל הבית והרכבים סיפר לקוטר כי המכוניות חונות בגראז' הביתי המרווח מאז 1991. על פי דבריו הבעלים אסף את הרכבים, נהג בהם וטיפח אותם יחד עם חבר מכונאי אומן. אותו מכונאי היה גם חובב אופנועים, רכב במרוצים שונים ונהרג בתאונה.
    התאונה זעזעה את בעל האוסף שהיה קשור מאוד למכונאי ומעבר לטראומה לאבד חבר ושותף לתחביב הוא פשוט, לטענתו, לא הצליח למצוא מכונאי טוב מספיק לטעמו שיטפל במכוניות. כך ובשילוב נסיבות חיים אחרות המכוניות נותרו ללא שימוש במוסך הביתי מאז ראשית שנות ה-90. בשנים האחרונות, לאחר שהזדקן, בעל האוסף גם עזב את הבית ועבר לדירה קטנה יותר והמכוניות והבית הושארו מאחור.


    כעת לאחר שהבית נמכר ובקרוב עומד להיהרס על ידי הבעלים החדשים, בעל האוסף הבין שהוא כנראה כבר לא יחזיר עטרה ליושנה והחליט שהגיע הזמן לדאוג לאוסף המכוניות שבגראז'.
    הדלתות הרגילות והמנעולים הפשוטים לא סיפקו שום רמז למה שהתגלה מאחוריהם ואפילו היממו את קוטר שכבר ראה כמה מציאות אסם מרשימות בחייו.
    היו שם פרארי 275 GTB מודל 1967, AC שלבי קוברה 427 מקורית מודל 1966 וצמד מכוניות ספורט מרשימות בדמותן של טריומף TR6 1976 ומורגן וי 8 מודל 1978.


    אמנם גראז' ביתי הוא לא בדיוק המקום האידיאלי לשמירה על מכוניות נדירות ולבד מהרבה אבק בקוברה למשל נמצא גם קן עכברים בתא המטען, אבל עצם העובדה שהמכוניות לא היו חשופות במשך כל השנים הללו לשמש ולפגעי מזג האוויר בהחלט עזרה להן להשתמר היטב ומתחת לשכבת הלכלוך כל המכוניות מקוריות לחלוטין, שלמות לגמרי ועם קילומטרז'ים נמוכים מאוד.

    את הפרארי בעל האוסף רכש בתחילת שנות ה-80' בעבור 47 אלף דולרים מהבעלים המקוריים ולמרות שלא מדובר בדגם GT 250 הנחשק ביותר מראשית שנות ה-60' שנחשבת לפרארי היקרה בעולם, גם ערכה של ה-275 GTB עם מנוע וי 12 המפיק 300 כ"ס ובמיוחד מגרסה זו שרק 80 יחידות ממנה יוצרו הכוללת אף ארוך ומרכב אלומיניום מלא (לעומת פלדה ב-275 רגילות) עלה "קצת" מאז שנות השמונים ואקזמפלר שכזה שנשתמר במצבו המקורי ולא עבר שחזור שווה בהחלט כמה מיליוני דולרים.


    גם הסיפור של השלבי הקוברה דומה ועל אף שלעיתים נראה שיש אלפי שלבי קוברה על הכבישים – ברוב המוחלט של המקרים מדובר ברפליקות ורק 348 יחידות של שלבי 427 קוברה יוצרו על ידי שלבי וגם לרכב מקורי שכזה עם אגזוזי ניקל בצידי המרכב וקשת התהפכות, למרות קן העכברים בתא המטען, יש ערך אספני גבוה מאוד בקרב אספנים במיוחד בארצות הברית.

    קוטר מעריך שערך האוסף הנשכח עומד על לפחות 4 מיליון דולרים ובכלל לא בטוח שהוא אי פעם יצליח לאתר שוב מציאות אסם נדירות ויקרות כל כך.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פרארי 275 ושלבי 427 קוברה השוות כ-4 מיליון דולרים נתגלו לאחר עשורים בהם לא ראו אור שמש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.