• Ad
  • פסטיבל על גלגלים: גודווד 2014

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    המיצג המוטורי הגדול של גודווד נפתח אתמול, אבל העניינים מתחילים להתחמם מהיום ולתוך סוף השבוע. השנה אפשר יהיה לצפות באירועים בשידור חי

    בעוד שאצלנו אירוע הספורט המוטורי המסעיר ביותר הוא הפגנה מול משרדי רשות הספורט, הבריטים לא מפסיקים לחגוג: פסטיבל המהירות השנתי של גודווד נפתח אתמול (ה') עם סוף שבוע ארוך של פנטזיות מוטוריות והרבה אקשן.

    פסטיבל המהירות השנתי בגודווד מתארח בשטח העצום של טירתו של הלורד מארץ', וזהו שילוב יוצא דופן של תערוכה סטאטית, תערוכה דינמית, אירועים פסאודו ספורטיביים והמון כבוד למסורת המוטורית והספורט-מוטורית.

    כרגיל, גם השנה מגיעים רבבות כדי לחזות בהשקות בכורה וגם במכוניות עתיקות, וזאת תהיה גם הזדמנות ללקוחות פוטנציאליים לרכב ולנהוג במבחר דגמים חדשים שיוצגו על-ידי יצרניות הרכב השונות.

    השנה חוגגת מזראטי 100 שנים מאז היווסדה, מרצדס מציינת 120 שנות השתתפות בספורט מוטורי, אאודי מציינת 100 שנות ספורט מוטורי עם Type c ההיסטורית שלה, ופיז'ו מציינת 30 שנות GTi עם מהדורה מיוחדת 208 GTi.

    בעוד שמזראטי מנצלת את האירוע להשקת מכונית הקונספט 'אלפיירי', מרצדס השקיעה השקעה ניכרת כאשר "קישטה" את בית האחוזה בגודווד ביציאת אמנות אדירת מימדים. ערב הפסטיבל נחנך פסל ענק ומרשים של הפסל ג'רי יהודה: מעין גשר ענק, באורך של כ-90 מטרים ובמשקל של 160 טונות, אשר נבנה לציון 120 שנות מורשת ספורט מוטורי של מרצדס בנץ.
    על גבי הגשר מונחות שתי מכוניות שמהוות חלק מן המורשת הזו: רפליקה של W 25 "חץ כסף" שבה התחרה מנפרד פון בראוכיטש וניצח, לפני 80 שנים, במירוץ בנורברגרינג, ומכונית הפורמולה 1 שבה השתתף לואיס המילטון ב-15 מירוצי גראנד-פרי בעונת 2013. המארח של פסטיבל גודווד, לורד מארץ', אמר בעת הסרת הלוט ש"המיצג המרכזי של שנה זו בפסטיבל המהירות הוא הפסל הכי מאתגר מבחינה אדריכלית ואמנותית שאי פעם היה לנו בגודווד, והתוצאה היא מחזה מרהיב באמת לכל המבקרים".

    תצוגה לקהל

    כמעט כל יצרניות הרכב מיוצגות בפסטיבל גודווד בדרך זו או אחרת, ומנסות לעשות לעצמן לבבות. זאת יכולה להיות השקת בכורה, כמו זו של פורד פוקוס ST החדשה, מהדורה מיוחדת כמו זו שאיתה מציינת מאזדה 25 שנים למיאטה, MX-5, או אפילו מכונית וירטואלית – כמו הקונספט ויז'ן 2020 שאיתו חוגגת ניסאן 15 שנים למשחק הוידאו 'גראנג טוריזמו'.
    על הדרך מציגות פורשה ואאודי את כוכבות הלה-מאן שלהן, וכך מתערבבים חדש וישן באחת התצוגות המוטוריות המגוונות ביותר על פני האדמה.

    הופכים בנזין לרעש

    האקשן האמיתי בפסטיבל המהירות יהיה מירוץ טיפוס הגבעה המסורתי, לאורך כ-1.86 ק"מ שבו ינסה השנה סבסטיאן לואב לקבוע שיא חדש כשהוא נוהג בפיז'ו 208 T16 שאיתה קבע את שיא המהירות בטיפוס הגבעה המפורסם יותר, בפייקס פיק. כדי לעשות זאת יצטרך לואב לשבור שיא של 41.6 שניות אשר נקבע בשנת 1999 על-ידי ניק היידפלד.
    לואב ישתתף מאוחר יותר גם בקטע הראלי המיוחד ביער שסמוך לאחוזה, כשהוא נוהג בסיטרואן DS3 WRC

    רוב אירועי גודווד מונצחים בוידאו, ומוקרנים בשידורים חיים ב-YouTube

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.