• Ad
  • פנאי במקום ספורט: ה-R8 של אודי תוחלף ברכב פנאי עוצמתי

    אודי לא צפויה להציג דור המשך ל-R8 ובשנת 2020 מכונית העל צפויה לפנות את מקומה לגרסת קצה של רכב פנאי של אודי שיבוסס על הקרוסאובר מבית למבורגיני
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    R8 – אל תצפו לדור המשך

    המגמה נמשכת. אחרי שפיג'ו נטשה את ה- RCZ, רנו ויתרה על המגאן קופה, פולקסווגן הרגה (בפעם השנייה) את השירוקו ועוד עשרות דגמים במראה ספורטיבי לא זכו להמשך, כעת עושה רושם שלא ירחק היום בו  גם ה-R8 של אודי תהפוך להיסטוריה, תעבור לעולם שכולו טוב ותוחלף בגרסת קצה לרכב פנאי שיהיה מבוסס על הלמבורגיני אורוס.

    בעוד שערכם האספני של רכבי ספורט נדירים יותר או פחות מרקיע שחקים בשנים האחרונות, נראה שבכל הנוגע למכוניות עם ניילונים על המושבים מרבית הלקוחות חולמים על רכב פנאי עם עמדת ישיבה שלטת מאשר על מכונית ספורט נמוכה שתא הנוסעים שלה צפוף.

    מגזין הרכב "אוטומוביל" מדווח, על פי מידע ממקורות באינגולשטאט, על התוכניות של חטיבת "אודי ספורט" לשנים הבאות שאמנם כוללות הרבה גרסאות עוצמתיות לדגמי אודי השונים אך כאמור לא כוללות מחליפה ל-R8 –מכונית העל של אודי שצפויה לסיים את דרכה בשנת 2020 עם השקת הדור החדש של הלמבורגיני הורקאן, עימה היא חולקת פלטפורמה ומכלולים רבים.

    ה-R8 של אודי הוצגה בשנת 2006 ובשנת 2010 הצטרפה גם גרסת ספיידר עם גג נפתח. על אף שה-R8  מעולם לא הפכה ללהיט היסטרי, עם נתוני מכירות שבין 2,000 ל-4,000 יחידות בשנה היא בהחלט תרמה למיצוב הספורטיבי של מותג הפרימיום של קונצרן פולקסווגן.

    הדור הראשון היה מבוסס על הגייארדו ובחלק מהגרסאות אף כלל את מנוע הוי 10 של למבורגיני.
    הדור השני הוצג ב-2015 וגרסת הספיידר ב-2016 ולמרות הדמיון הכללי לדור הראשון הוא למעשה רכב חדש לחלוטין שמתבסס, כאמור, על הלמבורגיני הורקאן וכולל עיצוב מחודד יותר, תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (לעומת מצמד יחיד בדור הראשון) וגרסאות הספק שונות מ-540 ועד 610 כ"ס למנוע וי 10 בנפח 5.2 ליטר.

    תוכניות לפוך את ה-R8 להייפר קאר עם גרסת E טרון היברידית קיצונית עם מעל ל-1,000 כ"ס שיגיעו מ-4 מנועי 1,200 סמ"ק מאופנועי דוקאטי ומנועים חשמליים נגנזו, ומשום שגם המכירות של הגרסה הרגילה של הדור השני לא באמת התרוממו, אנשי הכספים של קונצרן פולקסווגן החליטו ככל הנראה שאין מנוס אלא לוותר על דור שלישי למכונית העל מבית אודי.

    עם זאת, החבר'ה במחלקת הספורט של אודי בהחלט לא יהפכו למובטלים ומעבר לפניה יושקו בקרוב גרסאות ספורטיבית ל-A6 ול-A7 החדשות שצפויות להשתמש בגרסאות ה-RS שלהן במנוע הוי 8 טווין טורבו שמשמש גם את הפורשה פנמרה טורבו ואת הבנטלי קונטיננטל GT.

    בשלב זה לא ברור באופן סופי אם באודי ויתרו על הרעיון, אך בעבר דובר על כך שה-RS7 החדשה תעשה שימוש במנוע זה בשילוב יחידת פלאג אין היברידי עם מנוע חשמלי ומערך סוללות ליתיום שיהפכו את הרכב לבעל ביצועים קיצוניים עוד יותר.

    ספינת הדגל של אודי, ה-A8 החדשה, תעשה שימוש במנוע זה בגרסת ה-S שלה וכמו בעבר גם כעת לא צפויה גרסת RS למכונית הפאר.

    בקצה העליון, לפחות בכל הנוגע לתג המחיר, של ההיצע הספורטיבי מבית אודי נפגוש החל מ-2020 במקום ה-R8 את ה- RSQ8 – גרסת ביצועים עוצמתית לרכב הפנאי הגדול הספורטיבי שאמור להגיע לייצור בקרוב ויכלול בגרסת ה-RS שלו מנוע טווין טורבו עם 650 כ"ס ומכלולים רבים נוספים שיגיעו מהאורוס – רכב הפנאי הראשון של למבורגיני שנחשף לפני שבועות מספר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.