• Ad
  • פיג'ו 5008 החדש בישראל: החל מ-180 אלף ש"ח

    הדור החדש של פיג'ו 5008 הגיע לישראל אחרי שהפך ממיניוואן גמלוני לקרוסאובר אופנתי. המטרה: להתברג חזק מול מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק בנישת הקרוסאוברים בעלי שבעה מקומות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן לישראל, השיקה הבוקר (ב') את פיג'ו 5008 החדש, שהוא רכב הפנאי הגדול ביותר בהיצע הדגמים של המותג. 5008 המקורי היה מיניוואן קומפקטי עם שבעה מושבים אולם שינויים בהרגלי הצריכה, כלומר הנהירה לקרוסאוברים, גרמו לפיג'ו לבנות אותו מחדש כג'יפון אופנתי. בפועל זאת גרסה מוארכת, בעלת שבעה מקומות ישיבה, לפיג'ו 3008 שזכה בשנה שעברה בתואר מכונית השנה באירופה, והיה הקרוסאובר הראשון שקיבל את התואר הזה.

    5008 מכניס את פיג'ו לשוק לא יותר מידי צפוף של רכבי פנאי עם שבעה מקומות בטווח מחירים שפוי יחסית של פחות מ-200 אלף ש"ח. נישה זאת נשלטת על ידי מיצובישי אאוטלנדר וצמד מתחריו – סקורה קודיאק וניסאן אקסטרייל אשר זוכים להצלחה הולכת וגוברת בשנים האחרונות.

    5008 הוא גם הדגם הגדול והיוקרתי ביותר בהיצע של דגמי פיג'ו, למעט 508 המזדקנת והלא ממש רלוונטית אשר שייכת לקטגוריית המשפחתיות הגדולות.5008, לכן, הוא לא רק פתרון אופנתי ללקוחות שזקוקים לפונקציונליות שלו אלא גם תחליף למשפחתית גדולה ויוקרתית.

    5008 מוצע בישראל ברמות אבזור גבוהות מאד שבראשן גרסת GT עם ריפודי עור/אלקנטרה, עיסוי במושבים ודיפוני עץ.

    כאמור, מתחת לברזלים חולק 5008 פלטפורמה עם 3008, וכדי להוסיף שורת מושבים שלישית הוארך בסיס הגלגלים שלו ב-16.5 ס"מ, והאורך הכולל שלו הוא 464 ס"מ, כלומר כ-19.5 ס"מ ארוך יותר מ-3008.

    העיצוב הכללי של 5008 דומה לזה של האח הקטן, ורק במבט בוחן של אזור הדלתות האחוריות ושל חלון הצד האחורי – הגדולים והרבועים יותר – אפשר להבחין בהבדל.

    סביבת הנהג, ה"הקוקפיט", זהה לחלוטין לזו של 3008, וההבדל הגדול בתא הנוסעים הוא בשורת המושבים האמצעית, שבה שלושה מושבים נפרדים, ושורת המושבים השלישית עם שני מושבים שמתקפלים לרצפת תא המטען.

    גם היצע המנועים של 5008 בישראל זהה לזה של 3008 וכולל מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר שמספק 165 כ"ס, וצמד מנועי טורבו-דיזל בנפחי 1.6 ו-2.0 ליטר עם הספקים של 120 ו-180 כ"ס. כל המנועים מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה ומניעים את הגלגלים הקדמיים. כאופציה מוצעת גם מערכת ה-AllGrip שמציעה מספר מצבי פעולה של מערכת בקרת המשיכה בהתאם לתנאי השטח.

    מחירי ה-5008 מתחילים ב-180 אלף ש"ח לדגמי הבנזין והדיזל 120 כ"ס ברמת גימור אקטיב, ומגיעים עד ל-240 אלף ש"ח לגרסת ה-GT המהודרת, שמוצעת רק עם מנוע הדיזל החזק.

    בטיחות לכל

    דגש רב הושם על מערכות בטיחות מתקדמות: כל הגרסאות מציעות  כסטנדרט מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטומטית, התרעת עירנות לנהג, זיהוי תמרורים והתרעת סטייה מנתיב.

    ברמות הגימור "פרימיום" ו- GT מוצעת חבילת בטיחות משודרגת עם בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום במהירויות גבוהות, תיקון אקטיבי לסטייה מנתב הנסיעה, התרעת עצמים בשטח מת עם תיקון הגה אקטיבי במקרה של התעלמות הנהג.

     

    אנשי לובינסקי החליטו לשים מעתה דגש על בטיחות לא רק ב-5008, אלא ברוב הדגמים שהם מציעים. בחלק מן הדגמים, כמו ב-308 המחודשת, השדרוג מגיע לאחר מקצה שיפורים שעבר הדגם. אבל גם דגמים ותיקים וקיימים זכו לשדרוג. כל דגמי פיג'ו, כולל 108 הקטנה, קיבלו בדגמי 2018 מערכת התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטומטית מקורית. בנוסף, מערכות כמו התרעת סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים יתווספו בהתאם למפרט שיאפשר היצרן. מחירי דגמי 108, 208 ו-2008 יעלו, לרגל שדרוג מערכות הבטיחות, בכ-1,000 ש"ח, אם כי מדובר בתוספת מחיר זניחה בהשוואה לחשיבות המערכות האלה.

    צילומים: רונן טופלברג

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.