• Ad
  • לא רק רנו: גם פיג'ו-סיטרואן תעבור להשתמש בתיבות הילוכים רובוטיות בעלות מצמד כפול, אבל היא מדלגת דור ובוחרת בתיבות שמשולבות במערכת היברידית קלה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פיג'ו-סיטרואן הכריזה בשבוע שעבר על חתימת הסכם עם חברה הולנדית בגודל בינוני בשם פאנץ' (Punch Powertrain) שבמסגרתו יספקו ההולנדים לצרפתים טכנולוגיה לתיבות הילוכים אוטומטיות-רובוטיות שמשולבות עם מערכת היברידית קלה במתח 48 וולט.

     

     

    פאנץ' הוקמה במקור בשנת 1972 כחברת בת של DAF וייצרה עבורה את תיבות ההילוכים הרציפות הפטנטיות (לשעתו) שלה. לאחר שעברה תחת ידי חברת ZF היא נרכשה, לפני כשנתיים, על-ידי חברת אחזקות סינית שלא מתמחה דווקא בתחום הרכב, ובשנה שעברה הייתה בין החברות הראשונות שזינקו אל השוק האיראני מיד לאחר הסרת הסנקציות הכלכליות בעקבות חתימת הסכם הגרעין.

    כיום פאנץ' מייצרת בכל שנה כמיליון תיבות הילוכים רציפות במפעלים שלה בבלגיה, סין ואיראן, אולם תיבות ההילוכים החדשות שייוצרו עבור פיג'ו-סיטרואן באירופה, וככל הנראה גם עבור שותפותיה בסין, ייוצרו במפעלים של PSA.

    המערכת שפותחה על-ידי פאנץ' נקראת DT2 ולטענת ההולנדים יש לה עדיפות על מערכות מצמד כפול אחרות בזכות העובדה שיש בתוכה פחות חלקים. לצורך פיתוח המערכת, והשגת ההסכם עם קבוצת PSA, רכשו ההולנדים חברה אחרת, בשם Apojee, אשר מתמחה בתחום ההנעה החשמלית.

    פיג'ו-סיטרואן לוקחת סיכון, ככל הנראה מחושב, בכך שהיא מהמרת על חברה בינונית שנכנסה לתחום חדש מבחינתה ואין לה עדיין לקוחות גדולים מקרב יצרניות הרכב, וזאת במקום לפנות אל אחת מן היצרניות המבוססות של תיבות הילוכים ו/או של מערכות היברידיות. הסיכון גדול שבעתיים מבחינה זאת שגם כך פיג'ו-סיטרואן נמצאת בפיגור אחרי יצרניות רכב אחרות בכל הקשור לטכנולוגיה היברידית, ושלפי ההצהרות שלה עצמה היא מתכוונת להציע גרסאות חשמליות, היברידיות, היברידיות-נטענות ו/או היברידיות קלות בכל הדגמים שלה בתוך פחות מ-7 שנים.

    לא מיותר להזכיר שפיג'ו-סיטרואן "כבר הייתה בסרט הזה" ושבעה מרורים בעבר כאשר הימרה על ייצור משותף של תיבות הילוכים אוטומטיות יחד עם רנו. התוצאה, כזכור, הייתה אחת מתיבות ההילוכים האוטומטיות הידועות לשמצה ביותר בתעשיית הרכב, והפתרון לטרגדיה המכאנית ההיא הושג רק לאחר שהחברה החלה לרכוש תיבות הילוכים אוטומטיות מן היצרנית היפנית אישין.

     

     

     

    לא נשכח גם שפיג'ו-סיטרואן היא כיום הבעלים של אופל-ווקסהול, ושהאסטרטגיה שהצרפתים הציגו לאחר רכישתה מידי ג'נרל מוטורס הייתה להציב את אופל בחזית הטכנולוגית ככל שהדברים נוגעים להנעה אלטרנטיבית. הצורך של פיג'ו-סיטרואן במערכת היברידית מתקדמת לא נובע רק מאופל או מתקנות זיהום האוויר המחמירות והולכות באירופה. בשנה הבאה מתכוונים קברניטי החברה להתחיל את החדרתו מחדש של המותג פיג'ו לשוק הצפון אמריקני, ושם נדרשים כלי הרכב לעמוד בתקנים מחמירים עוד יותר של תצרוכת דלק וזיהום אוויר.

    לקריאה נוספת: היברידיות קלות: 48 וולט זה ה-12 החדש

    שילוב של תיבת הילוכים בעלת מצמד כפול עם יחידה היברידית-חשמלית מבוצע כיום על-ידי קבוצת יונדאי-קיה, הונדה, וגם בקבוצת פולקסווגן, ועתיד להיות נפוץ יותר ויותר ככל שיצרניות הרכב מאמצות את טכנולוגיית ה"היברידית הקלה" במתח 48 או 32 וולט. אחת הספקיות הגדולות של מערכת כזאת היא חברת GETRAG שפיתחה מערכת כזאת עם שישה וגם עם שבעה יחסי העברה, וגם יצרניות סיניות החלו להיכנס לאחרונה לתמונה.

    לפני כחודש הכריזה פיג'ו-סיטרואן שהיא מקימה 'חטיבת רכב חשמלי', כלומר חטיבה ייעודית לפיתוח וייצור של מערכות הנעה אלטרנטיבית, וזו תהיה אחראית על "חישמול" כ-40 דגמים שונים של החברה עד לשנת 2025.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פיג'ו-סיטרואן תשתמש בתיבות הילוכים רובוטיות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.