• Ad
  • פיג'ו לקראת 2019: 3008 יורדת אל העם

    פיג'ו מסכמת את השנה החולפת ומשיקה גרסת כניסה חדשה ל-3008 עם תג מחיר אטרקטיבי. וגם: 308 חוזרת לזירה, ו-108 מתחדשת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צילומים: רונן טופלברג

    חברת 'דוד לובינסקי', יבואנית פיג'ו-סיטרואן ו-MG לישראל, ערכה, כמידי שנה, אירוע לסיכום השנה היוצאת והצגת חידושי השנה הנכנסת. המיקוד הפעם הוא במותג פיג'ו, והוא נערך סביב השקת גרסת 1.2 ליטר חדשה ל-3008. מנוע זה מניע את גרסת הכניסה למשפחת הדגמים הענפה של הקרוסאובר המעוצב.

    עוד ב-TheCar
    השקה עולמית: סיטרואן C5 איירקרוס
    מבחן השוואתי: פיג'ו 3008 מול סקודה קארוק, מאזדה CX5 ומיצובישי אקליפס קרוס

     

    את שנת 2018 חותם המותג פיג'ו עם מסירות של כ-6,500 יחידות בישראל – וזו עליה של אחוזים בודדים לעומת התכווצות קלה של כלל המכירות בשוק. פיג'ו 3008, שהושק בישראל לפני כשנתיים, מסמל מהפך תפישתי שעבר על פיג'ו בעולם וגם בישראל. 3008 אחראית לכמעט 3,000 ממסירות פיג'ו ב-2018, ולטענת אנשי לובינסקי הם יכלו למכור יותר לו היו מקבלים יותר מכוניות מן היצרנית.

    סיכום המסירות של 3008, 5008 שמבוסס עליו, ו-2008 מעלה שיותר מ-60% ממכירות פיג'ו בישראל הן של דגמי קרוסאובר. אחוז הקרוסאוברים מכלל המסירות צפוי לגדול בשנה קרובה עם גרסת הכניסה החדשה והמוזלת של 3008, אשר מונעת באמצעות מנוע הטורבו-בנזין התלת צילינדרי בנפח 1.2 ליטר אשר מוכר לנו משלל דגמי פיג'ו-סיטרואן. גרסה זו מספקת 130 כ"ס ומותאמת לתקינת אירו 6.2, והמנוע מחובר לתיבת ההילוכים בת שמונה יחסי העברה מתוצרת אישין היפנית. תיבה זאת נמצאה עד כה בעיקר בדגמי הקצה של הקבוצה כמו DS7 קרוסבק. יחידת ההנעה הזאת צפויה להיות אחת החשובות ביותר בדגמי פיג'ו-סיטרואן השונים בשנים הבאות והיא תניע שלל דגמים, אפילו את סיטרואן ברלינגו החדש.

     

     

    הבשורה הגדולה של גרסת הבסיס היא כמובן תג המחיר, שמתחיל ב-150 אלף ש"ח לרמת גימור 'אקטיב', וזאת מאובזרת היטב גם מבחינה בטיחותית (בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, התרעת עירנות). התמחור הזה מחזיר את 3008 לטריטוריית הכניסה של רכבי קרוסאובר משפחתיים אשר נזנחה לאחרונה על-ידי שני "האבות המייסדים" שלה – גרסאות ה-1.6 ליטר של קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. ספורטאג', כזכור, הרים את הס המהפכה עם תג מחיר של 135,000 ש"ח, אלא שמנוע ה-1.6 ליטר האטמוספירי המיושן של הצמד הזה כבר לא עומד בתקני זיהום האוויר העדכניים.

    במצב זה ל-3008 יש פוטנציאל גדול להגדיל את נתח המכירות שלה בשוק רכבי הקרוסאובר, במיוחד כאשר המספרים מצביעים על כך שהתדמית הלא מחמיאה שדבקה בעבר במותג הצרפתי לא מהווה כיום מגבלה עבור הלקוחות. השאלה הגדולה היא כמה מכוניות יוקצו לשוק הישראלי.

    לא רק קרוסאוברים

    הצלחת הקרוסאוברים באה כמובן על חשבון המשפחתיות הקומפקטיות בתצורת האצ'בק, וגם בתחום זה יש בשורה. לאחר יותר משנה של היעדרות מן השוק הישראלי, ומה שנראה כמו ויתור על פלח השוק הרלבנטי, פיג'ו 308 קיבלה את יחידת ההנעה שמניעה גם את 3008 – גרסת ה-1.2 עם תיבת 8 ההילוכים – והיא שבה אל אולמות התצוגה.

    308 תוצע מעתה עם חבילת אבזור בטיחות אקטיבית כסטנדרט, וזאת כוללת בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. המחיר: 132 אלף ש"ח, וזה רף המחיר ה"סטנדרטי" לקטגוריה, לכן ל-308 יהיה אתגר לא פשוט. בנוסף תגיע גם גרסת GT עם מנוע דיזל שמספק 180 כ"ס ורשימת אבזור ארוכה, וזאת תוצע תמורת 180 אלף ש"ח במטרה שתהיה מקדמת תדמית עבור הדגם.

     

     

    אחרונה חביבה היא 108 שתגיע השנה לאחר מתיחת פנים קלה. השינויים הקוסמטיים שעברו עליה מינוריים למדי, והחשובים יותר הם מנוע ה-1.0 ליטר התלת צילינדרי שהותאם לתקן אירו 6.2 והגדלת ההספק ל-72 כ"ס. מנוע זה יהיה היחיד שאיתו תשווק המכונית בישראל, ואך ורק עם תיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד בודד שלא מאד אהודה  על הקהל המקומי.

    בתחום הבטיחות נוספה מערכת בלימת חירום אוטונומית (עד למהירות של 80 קמ"ש), לצד מערכת מקורית להתרעה על סטיה מנתיב וזיהוי תמרורים. מחירה של פיג'ו 108 נע בין 70 ל-81 אלף ש"ח בהתאם לרמת הגימור. למרות השיפור ב"חבילה" 108 לא תסכן את מלכת הקטגוריה – קיה פיקנטו, אבל אולי תשמור על רמת מכירות של כמה מאות יחידות בשנה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.