• Ad
  • פיאט טיפו על הכוונת: פיג'ו 301 ב-99 אלף ש"ח

    יבואנית פיג'ו הורידה את מחירי 301 אל מתחת לרף ה-100 אלף ש"ח, ואלה כוללים גם חבילת אחזקה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת דוד לובינסקי, יבואנית קבוצת פיג'ו-סיטרואן, הורידה את מחירי המחירון של פיג'ו 301: גרסה אוטומטית של המכונית המחודשת לאחר מתיחת פנים מוצעת מעתה עם מחיר מחירון שמתחיל ב-98,900 ש"ח לרמת הגימור הבסיסית – ACTIVE.

     

    פיג'ו 301 - 2012 - 003

     

    ההצעה החדשה לא מסתכמת רק במחיר מוזל אלא מנסה לשבור התנגדות נוספת לרכישת מכוניות אירופיות, תחושה (לרוב לא מוצדקת) לגבי רמת אמינות נמוכה: כל מי שירכוש 301 יקבל גם "חבילת אחזקה 'הכול כלול'" שמציעה, נוסף לאחריות יצרן למשך 3 שנים, גם טיפולים שוטפים ללא עלות.

    עד היום מוצבה 301 – שהיא מכונית שפותחה עבור שווקים מתפתחים על בסיס הפלטפורמה של 208 – כ"מכונית לציי רכב", ולכן כלל מחיר המחירון שלה גם את מתח הרווחים הנחוץ לטובת הנחות לאותם גופים גדולים.

    השאלה המתבקשת, לנוכח הורדת המחירים, היא אם ישנה אפשרות שפיאט טיפו, ובעקבותיה כעת גם פיג'ו 301, יצליחו להעצים את "אפקט הספורטאז'" ולשכפל אותו גם אל קבוצת המשפחתיות הקטנות.

    כזכור, לפני כשנה וחצי החלה קיה לשווק בישראל גרסה מוזלת לספורטאז' במחיר קרוב לזה של משפחתיות קומפקטיות פופולאריות.
    מהלך זה לא רק הפך את ספורטאז' לאחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל, אלא הקרין על כל הקטגוריות הסמוכות לו – במיוחד על משפחתיות קומפקטיות, משפחתיות גדולות ועל קרוס-אוברים קטנים.
    לא רק מתחרים ישירים נאלצו להוזיל מחירים בעקבות מהלך זה, אלא גם כאלה שמתמודדים בפלחי השוק הסמוכים.

    בחודש מרץ השנה זיעזעה חברת סמל"ת, יבואנית קבוצת פיאט, את השוק כאשר החלה לשווק את טיפו – מכונית בגודל קרוב מאד לזה של משפחתית קומפקטית – עם תג מחיר של 100 אלף ש"ח לגרסה הבסיסית, ו-108 אלף ש"ח לגרסה המאובזרת.

    טיפו, כמו 301, תוכננה במקור לשווקים מתפתחים ובנויה על בסיס פלטפורמה משודרגת של פונטו, אלא שזאת מכונית מודרנית ובעלת ממדים גדולים מאד.
    הצעד של פיאט מאלץ, כך נראה, את פיג'ו, להגיב באותו מטבע – תרתי משמע – ולמצב את 301 במיקום הראוי לה – בין 208 הקטנה ממנה ל-308 המשפחתית הקומפקטית.

    המהלכים של פיאט ופיג'ו עשויים להניע מגמת התחזקות בקטגוריית "משפחתיות התקציב" אשר ינגסו מלמטה בנתח השוק של המשפחתיות הקומפקטיות.
    מהלך כזה יכול היה להתקיים כבר לפני כשלוש וארבע שנים – עם כניסתן לשוק של פיג'ו 301 וסקודה ראפיד – שתי מכוניות שבנויות על פלטפורמת סופר-מיני מוארכת, ואשר מצוידות גם ב"כפילות" זהות עם שמות מותג אחרים (סיטרואן סי אליזה וסיאט טולדו).

    אלא ששתי היבואניות החליטו בשעתו למצב את המכוניות האלה כ"מכוניות ציים" ברמת מחיר שלא הייתה מספיק אטרקטיבית עבור לקוחות פרטיים.

    כעת, לאחר המהלך של פיג'ו, מעניין יהיה לראות מה יהיו תגובותיהן של יבואניות סקודה עם ראפיד, ושל יונדאי עם מכונית הציים המקבילה שלה – i25 אקסנט.

     

    פיג'ו 301 - 2012 - 004

     

    301 המחודשת לא השתנתה הרבה יחסית לדגם המקורי שהוצג בשנת 2012, ועיקר השיפורים הוויזואליים הינם קוסמטיים עדינים, בעיקר בחרטום. בפיג'ו – כך נראה – לא מייחסים חשיבות למתיחונת הפנים הזאת עד כדי כך שאפילו לא טרחו להעלות תמונות עדכניות שלה לאתר המדיה שלהם.

    ובכל זאת, בראיה ישראלית נושאת המכונית המחודשת בשורה חשובה, בדמותה של החלפת תיבת ההילוכים המיושנת והמאד לא פופולרית בישראל, בעלת ארבעה יחסי העברה.
    התיבה המחליפה הינה התיבה החדישה, בעלת שישה הילוכים, מתוצרת חברת אישין היפנית, אשר משמשת בהצלחה ברוב דגמי פיג'ו וסיטרואן המודרניים. תיבה זאת מחוברת למנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי המוכר, שמספק 115 כ"ס, ולטענת פיג'ו היא משיגה שיפור של 8% בתצרוכת הדלק, עם 14.7 ק"מ לליטר בממוצע (בתנאי מעבדה).
    למרות זאת, "הציון הירוק" של 301 נותר גבוה: דרגה 13 על פי המדד הירוק של משרד התחבורה ורשות המיסים.
    גם רמת האבזור שודרגה, והמכונית מוצעת מעתה עם מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע בגודל שבעה אינטש (בהתקנה מקומית) עם חיבורי המדיה המקובלים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.