• Ad
  • מכונית הספורט האייקונית של פורשה נחשפה בדור חדש שלא מביא איתו מהפכות, אך מגיע עם יותר כוח, תיבת הילוכים חדשה וממשק מודרני בתא הנוסעים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    את ההצגה ביום העיתונות הראשון של תערוכת לוס אנג'לס גנבה כמובן פורשה עם דור חדש ל-911, שהיא כמובן בין מכוניות הספורט האייקוניות ביותר בהיסטוריה והדגם המזוהה ביותר עם החברה משטוטגארט. זהו דור שמיני ל-911 (תחת שם הקוד 992), למכונית שהוצגה לראשונה בשנת 1963, וזהו דור רביעי למכונית מאז שעברה לשימוש במנועים מקוררי מים, בשנת 1997 (שם קוד 996).

     

    כצפוי, הדור החדש שומר על המסורת העיצובית וכמובן כולל מספר חידושים למכונית שאותה פורשה מגדירה כ"יותר חזקה, יותר מהירה ויותר דיגיטלית". הנגיעות שבכל זאת בוצעו בעיצוב כוללות פנסים קדמיים מחודשים, עם תאורת LED מטריקס – נורה מרכזית גדולה שסביבה ארבע נורת קטנות יותר שיוצרות ריבוע. מאחור עוצבו מחדש פתחי אוורור  אשר ממשיכים את השמשה האחורית ומחברים אותה למכסה המנוע, והפנסים האחוריים, מסוג LED, מחוברים ביניהם בפס צר לרוחב הזנב כולו. שני אלה הם פריטי עיצוב שנועדו לרמוז לדגמי עבר קלאסיים של 911 משנות ה-70 וה-80 המאוחרות.

    פורשה מחויבת לשמור על הצללית המוכרת של 911 והיא האריכה את המכונית ב-10 ס"מ כדי לעמוד בתקני הבטיחות המחמירים. האורך הכולל, 459 ס"מ, מרחיק את 911 החדשה עוד יותר ממקורותיה כמכונית ספורט קומפקטית ומביא אותה לממדים של משפחתית סדאן מן השורה. אורך בסיס הגלגלים לא השתנה, ונותר 245 ס"מ, ואילו ממד הרוחב הוגדל ב-5 ס"מ ל-185 ס"מ. חישוקים עצומים, בקוטר 20 אינטש מלפנים ו-21 אינטש מאחור, תורמים למראה היציב של המכונית.

     

    הארכיטקטורה המוכרת של תא הנוסעים נותרה כפי שהייתה, והחידושים כוללים לוח מחוונים דיגיטלי אשר מקרין את האיור הקלאסי לפורשה של חמישה שעונים עגולים. רק מד הסל"ד, שמוצג במרכז לוח השעונים, נותר פיזי ולא דיגיטלי. תפעול רוב מערכות הרכב הועבר אל ממשק שמוצג על גבי מסך מגע מרכזי בגודל 10.9 אינטש, וזה דחק את פתחי המיזוג המרכזיים כלפי מטה. יש שיראו בכך סוג של הומאז' למיקום פתחי האוורור בדגמי ה-911 הקלאסיים. בשונה מרוב דגמי פורשה העכשוויים מותקנים מעט מאד מתגים על הקונסולה שבין המושבים לצד בורר ההילוכים החדש והזעיר. מתג לבחירת מצבי נהיגה ממוקם מעתה במיקום מיוחד עבורו לצד גלגל ההגה.

    בדור הקודם הכניעו תקנות זיהום האוויר את פורשה. בשנת 2016 היא עברה להשתמש לראשונה במנוע טורבו-בנזין גם בדגמי קאררה הסטנדרטים, כך שכל 911 הפכה, למעשה, ל-911 טורבו. מנוע 3.0 ליטר (בוקסר שישה צילינדרים כמובן) כפול מגדשים ממשיך גם לדור החדש, ובשלב הראשון נחשפה רק גרסת קאררה S עם מנוע שהספקו הועלה ב-30 כ"ס ל-450 כ"ס. זה הספק זהה לגרסת GTS מהדור הקודם.

    אל המנוע המחוזק מחוברת תיבת הילוכים כפולת מצמד חדשה עם שמונה יחסי העברה. תיבה ידנית? לא כרגע, אך היא צפויה להצטרף להיצע בעתיד למרות דרישה מועטה לתיבה כזאת בכלל, ובפרט לנוכח יעילותה של התיבה כפולת המצמד.

    נתוני הביצועים שופרו: 911 קאררה S מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.5 שניות בלבד ול-200 קמ"ש תוך 12.1 שניות אם משתמשים בבקרת השיגור. המהירות המרבית: 308 קמ"ש. גרסת ההנעה הכפולה – קאררה 4S – זריזה מעט יותר בזינוק ל-100 קמ"ש: 3.4 שניות. בדרך ל-200 קמ"ש ובמהירות מרבית היא איטית יותר: 12.4 שניות ו-306 קמ"ש. אנשי פורשה מצהירים על שיפור בתצרוכת הדלק, מה שלא צפוי לעניין יותר מידי את הרוב המכריע של הלקוחות.

    בעתיד הקרוב יוצגו גרסאות GTS ו"טורבו" החזקות יותר, כמו גם מרכב קבריו ומרכב טארגה המסורתי והייחודי. מן הסתם צפויות להגיע גם קיצוניות ומכוונות מסלול כמו ה-GT3 וה-GT3 RS, אבל הגרסה המעניינת ביותר עליה רוחשות השמועות היא גרסה היברידית נטענת שצפויה להופיע בתוך כשנתיים.

    לטובת שיפור היכולת הדינאמית הורחב מפשק הסרנים ב-4.5 ס"מ והמכונית קשיחה יותר, וכמו כן נעשה שימוש נרחב  באלומיניום, בעיקר בחלק האחורי, במטרה לצמצם את המשקל הכולל (שבכל זאת מגיע ל-1.5 טונה ויותר). מתלים אקטיביים מתכווננים והיגוי אחורי הם חלק מרשימת התוספות, כמו גם מערכת ראיית לילה שמבוססת על מצלמה תרמית, וכן שפע מערכות בטיחות אקטיביות.

    פורשה 911 החדשה מוצעת לרכישה כבר כעת בארה"ב וברוב השווקים באירופה, במחיר שמתחיל ב-120 אלף אירו לקאררה S ו-127 אלף אירו לקאררה 4S. אלינו תגיע המכונית ברבעון הקרוב.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורשה 911 חדשה נחשפה בלוס אנג'לס

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.