• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שינויים משמעותיים בתקנון לקראת עונת 2014 עוררו תקווה לדרמה על המסלול. האם התקווה התגשמה? הנה חמישה דברים שאתם חייבים לדעת על המירוץ הראשון של עונת הפורמולה 1

    1. השינויים בתקנון לקראת עונת 2014 היו דרמטיים, והעיקרי שבהם – מנועי V6 בנפח 1.6 ליטרים, עם מגדש טורבו ושתי מערכות לאגירת אנרגיה, החליפו את מנועי ה-V8 בנפח 2.4 ליטרים. כמו שאפשר היה לראות במבחנים שלפני פתיחת העונה, חלק מהקבוצות התקשו למצוא איזון בין כוח ואמינות. רד-בול, למשל, סבלה מבעיות קשות, שהתבטאו בבילוי ארוך במוסכים (מאחורי פרגודים מאיימים) במקום בנהיגה על המסלול. מנגד, מרצדס נראתה חזקה מאוד, עם שילוב טוב של כוח ואמינות.

    היום (א'), באוסטרליה, שתי הקבוצות הציבו על המסלול שתי מכוניות מהירות ואמינות – ושתי מכוניות שלא הצליחו לסיים חמש הקפות. ניקו רוזברג ממרצדס אמנם סיים ראשון (אחרי שזינק מהמקום השלישי), אבל בן-קבוצתו, לואיס המילטון (שזינק מהמקום הראשון) פרש אחרי שלוש הקפות בלבד בגלל תקלה במנוע. במקום השני סיים דניאל ריקיארדו הצעיר מרד-בול, אבל בן-קבוצתו ואלוף העולם, סבסטיאן פטל, פרש אחרי חמש הקפות, גם הוא בגלל תקלה במנוע.

    מה כל זה אומר? שארוכה הדרך עד המירוץ האחרון של העונה באבו-דאבי, ועוד מוקדם להספיד את רד-בול או להכתיר את מרצדס.

    2. מלבד רוזברג שבמקום הראשון, בשני המקומות הנוספים בפודיום עמדו שני נהגים צעירים ו"ירוקים" – ריקיארדו מרד-בול וקווין מגנוסן ממקלארן. לשניהם יש אלופי עולם בקבוצה (פטל ברד-בול, ג'נסן באטן במקלארן), ועבור מגנוסן זה גם היה המירוץ הראשון בפורמולה 1.

    כמובן שהצלחה במירוץ הראשון של העונה אינה מבטיחה דבר. סביר להניח שרד-בול תפתור את הבעיות שהביאו היום לפרישתו של פטל, והאלוף הגרמני יעשה כל מאמץ כדי למנוע מבן-קבוצתו מליהנות יותר מדי מאור הזרקורים.

    ובכל זאת, הפתיחה החלומית של שני הנהגים הצעירים מרעננת את השורות בסבב המירוצים היוקרתי, וזו בהחלט בשורה טובה. (אגב, עבור ריקיארדו האוסטרלי, המקום השני היום היה מרגש במיוחד: לא רק שזה המירוץ הראשון שלו בקבוצה בכירה בפורמולה 1, ולא רק שהוא השאיר את פטל הרחק מאחור גם במירוץ וגם במקצה הדירוג – הוא עשה את כל זה מול הקהל הביתי שלו). עדכון: כמה שעות לאחר המירוץ נפסל ריקיארדו, בעקבות חריגה ממגבלת הדלק המותרת תחת התקנון החדש (100 ק"ג/שעה). רד-בול הודיעה כי תערער על ההחלטה. כתוצאה מפסילת ריקיארדו, עלו מאגנוסן ובאטן ממקלארן למקומות השני השלישי, בהתאמה.

    3. בפרארי, אולי הקבוצה המזוהה ביותר עם פורמולה 1, העניינים נראים פושרים למדי. במבחנים שלפני העונה הציגה הקבוצה האיטלקית יכולת לא רעה, אם כי קשה היה למצוא מישהו (אפילו בקבוצה) שהיה מוכן להמר על כך שהיכולת הזו תספיק לניצחון או אפילו פודיום בתחילת העונה. והיום, באוסטרליה, היכולת הלא-רעה התממשה: פרננדו אלונסו סיים חמישי, וקימי ראיקונן, שחזר השנה לקבוצה אחרי שזו זרקה אותו ב-2009 (לטובת אלונסו), סיים שמיני.

    אפשר אמנם לטעון שזה רק המירוץ הראשון של העונה, ועוד יש הרבה מקום (וזמן) לשיפור. אלא שאחת הבעיות העיקריות של פרארי בשנים האחרונות היא היעדר יכולת להשתפר במהלך העונה – בניגוד מוחלט, למשל, למה שקורה ברד-בול. ואם זה מה שיקרה גם השנה, אלונסו וראיקונן – שניים מהנהגים המהירים והטובים ביותר בפורמולה 1 – יהיו גם שניים מהנהגים המתוסכלים ביותר.

    4. לתואר "מאוכזב המירוץ" יש טוענים רבים היום – פטל והמילטון כמובן, אבל גם פליפה מאסה, שעבר מפרארי לוויליאמס. מאסה היה במשך שנים ארוכות "מספר 2" (של מיכאל שומאכר, ואחר-כך אלונסו), אבל במבחנים שלפני פתיחת העונה הוא הציג יכולת מצוינת וזכה לשבחים רבים מקבוצתו.

    ואז הגיע קמואי קובאישי (קייטרהאם) וסיים למאסה את המירוץ כבר בהקפה הראשונה: הנהג היפני איבד שליטה לאחר נעילת גלגלים, ו"לקח" את מאסה לטיול בלתי-מתוכנן מחוץ למסלול. מאסה כבר דרש עונש חמור לנהג היפני (השעיה למירוץ אחד), אך זה לא ממש משנה את התוצאה – במקום להתמודד על מקום בחמישייה הראשונה, הנהג הברזילאי בילה את המירוץ מול מסכי הטלוויזיה.

    5. נהג הפורמולה 1 לשעבר דיויד קולטהארד, המשמש כיום פרשן עבור ה-BBC, אמר לאחר המירוץ כי "היו הרבה הפתעות במירוץ הראשון של העונה. בעקבות המבחנים, אמרתי לפני העונה שאם חצי מהנהגים יסיימו, זה יהיו טוב. אבל הקבוצות למדו כל כך הרבה, כל כך מהר, על המערכות החדשות".

    אין ספק שקולטהארד צודק, אבל הבעיה היא כזו: עיקר ההפתעות הן תוצאה של שינויים בתקנון, ולא של נהיגה. אז אולי יהיו יותר מנצחים השנה, ואולי רד-בול ופטל יאבדו את הכתר – אבל כל עוד המירוצים עצמם לא יהפכו מעניינים יותר, וכל עוד נראה שהטכנולוגיה והאסטרטגיה מנצחות מירוצים (במקום עקיפות ומאבקים על המסלול), השינויים לא יגבירו את העניין בפורמולה 1.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורמולה 1: רוזברג ומרצדס מנצחים באוסטרליה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.