• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    המירוץ השני בעונת הפורמולה 1 נערך במאלזיה בתנאי מזג אוויר לא קלים. לואיס המילטון וניקו רוזברג מקבוצת מרצדס סיימו במקומות אחת ושתיים, ואלוף העולם סבסטיאן פטל סיים שלישי. הנה חמישה דברים שכדאי לדעת על המירוץ במאלזיה

    1. הדומיננטיות של מרצדס במירוץ שנערך היום (א') במאלזיה לא אמורה להפתיע את מי שמתעניין בפורמולה 1, ועקב אחר תוצאות מבחני טרום העונה. ובכל זאת, ההישג של הקבוצה בהחלט מרשים: לואיס המילטון במקום הראשון, ניקו רוזברג במקום השני, ומקסימום נקודות בכיס.

    אבל למרות ההישג, סביר להניח שכמה מהנדסים מקבוצת מרצדס יישארו ערים בלילות הקרובים. רוזברג דיווח על בעיית אחיזה (של הצמיגים האחוריים), ולמרות שהמילטון שייט לניצחון ללא בעיות מיוחדות (וגם קבע את ההקפה המהירה ביותר) – התוצאה של פטל ורד-בול (אליה נגיע מיד) אמורה להדאיג את הקבוצה הגרמנית.

    "אנחנו חייבים להמשיך לדחוף", אמר בכיר בקבוצת מרצדס ל-BBC אחרי המירוץ. "אנחנו הולכים לחגוג חצי שעה בערך, ואז אנחנו עוזבים לבאחריין (שם יתקיים המירוץ הבא, ש.ה)".

    2. במבחני טרום העונה, קבוצת רד-בול נראתה רע, אפילו רע מאוד. אלוף העולם, סבסטיאן פטל, בילה את רוב זמנו בשמש ולא בתא הנהג של המכונית החדשה. לפני שבועיים, במירוץ פתיחת העונה באוסטרליה, האלוף הגרמני נאלץ לפרוש בגלל תקלה טכנית, ובן-קבוצתו הצעיר דניאל ריקיארדו אמנם סיים שני אך נפסל בגלל חריגה ממגבלת צריכה הדלק.

    אבל היום, אחרי שזינק מהמקום השני (ואיבד אותו בזינוק לרוזברג ממרצדס), פטל סיים במקום השלישי, וסביר להניח שגם ריקיארדו היה משיג תוצאה טובה אלמלא אחד מביקוריו ברחבת הטיפולים הסתיים בגלגל משוחרר (מאוחר יותר הנהג האוסטרלי הצעיר נאלץ לפרוש, בגלל נזק שנגרם לכנף קדמית).

    אמנם מקום שלישי הוא לא הישג מלהיב במיוחד עבור אלוף העולם (ארבע פעמים), אבל כאשר מכניסים למשוואה את האכזבה של מבחני טרום העונה מבינים מיד ש-"גרף השיפור" של רד-בול צריך להדאיג את יריבותיה.

    3. פרננדו אלונסו סיים היום במקום הרביעי, ובכך "שחזר" את התוצאה שהשיג במירוץ באוסטרליה. בן-קבוצתו, קימי רייקונן, סבל מתקר בתחילת המירוץ וסיים מחוץ לעשירייה הראשונה.

    מאחורי התיאור היבשושי מסתתרת מציאות, ובכן, יבשושית: פרארי, מלכת המסלול המיתולוגית, לא מוצאת מענה למהירות של מרצדס, ובזמן שנראה שרד-בול מצליחה להתגבר על הבעיות (הקשות) של מבחני טרום העונה – הקבוצה האיטלקית ממשיכה להפגין יכולת פושרת בלבד.

    אז נכון, לקימי דווקא היה סוף שבוע לא רע, וגם אלונסו הצליח להשיג את הזמן הרביעי בטיבו במקצה הדירוג למרות תאונה (קלה) עם דניאל קוויאט מטורו-רוסו. אך היום, במירוץ, נראה היה שפרארי פשוט לא מגיעה לאיזור החיוג של מרצדס או רד-בול.

    אחרי המירוץ, אלונסו תיאר (בעדינות ועם אופטימיות מסוימת) את מצבה של פרארי: "אנחנו רוצים להיאבק במרצדס ורד-בול", הוא אמר ל-BBC. "לא היו לנו תקלות טכניות בסוף השבוע – אנחנו פשוט צריכים ביצועים טובים יותר".

    4. ג'נסן באטן מקבוצת מקלארן סיים במקום השישי, וזה הישג לא רע עבור אלוף העבר (שזינק מהמקום ה-10) ועבור הקבוצה (שנראתה חיוורת למדי בסוף השבוע). אבל, וזה אבל משמעותי, באטן סיים את המירוץ כמעט דקה וחצי (1:23:691 למי שמתעקש על דיוק) אחרי המילטון. למעשה, באטן סיים יותר מחצי דקה אחרי ניקו הולקנברג מפורס-אינדיה, שסיים חמישי.

    וזה אומר שיש פער ביצועים משמעותי בין שתיים (או שלוש) קבוצות הצמרת, ושאר הקבוצות על הגריד. אמנם זה רק מירוץ אחד (עם תנאים בעייתיים), וזו רק תחילת העונה, אך למרות זאת קשה להימנע ממחשבות (מעציבות) על כך שיש (שוב) מעט מדי נהגים שיכולים להתמודד על ניצחון.

    5. פליפה מאסה עבר בעונת 2014 מפרארי לוויליאמס, וסביר להניח שציפה לקבל יחס של נהג מוביל, או לכל הפחות שווה-ערך לבן-קבוצתו, ואלטרי בוטאס. אלא שהיום, בשלבי הסיום של המירוץ במאלזיה, קיבל במפתיע הוראות קבוצתיות: "פליפה, ואלטרי מהיר ממך, אתה יכול לתת לו לעבור", הודיעו לו בקשר הפנימי. ובמלים פשוטות: זוז הצידה מיד, תן לבוטאס לעקוף.

    במקום לדון במוסריות או בתועלת של הוראות קבוצתיות, אפשר פשוט לבחון את מה שקרה לאחר שמאסה קיבל את ההנחיה: הוא המשיך ללחוץ עד קו הסיום, וסיים במקום השביעי – לפני בוטאס שסיים במקום השמיני.

    "אין לי מה להגיד", אמר מאסה ל-BBC אחרי המירוץ. "אני פשוט נלחמתי עד הסוף. זו הדרך שבה רציתי לעשות את זה, ואני אלחם על הקריירה שלי ועל מה שנכון".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורמולה 1: המילטון ומרצדס ניצחו במאלזיה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.