• Ad
  • פולקסווגן פורשת מספורט מוטורי לא חשמלי

    המותג פולקסווגן הכריז על הפסקת ההשתתפות בכל סוגי מירוצי המכוניות שמונעות במנועי בעירה פנימית. התמיכה בפולו GTI R5 נמשכת לפי שעה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשורות עגומות לכל מי שסבור שמנועי הבעירה הפנימית לא פעמו את פעימתם האחרונה: המותג פולקסווגן, אשר אמנם לא בנה את הקריירה שלו על השתתפות וניצחונות במירוצים, ובכל זאת הביא לעולם לא מעט אייקונים ספורטיביים נחשקים, הכריז על התמקדות בפעילות מוטורית "חשמלית", ופרישה מכל תוכנית שמריצה מנועי בעירה פנימית.

     

     

    הכרזה זאת, מפתיעה ככל שתהיה, מגיעה על רקע ההשקה, השנה, של פלטפורמת MEB לכלי רכב חשמליים ותחילת הייצור של ID3 החדשה. בהודעתם, שפורסמה בסוף השבוע, מסבירים אנשי פולקסווגן שחטיבת הספורט המוטורי שלהם תשים "דגש ברור על מכוניות מירוץ חשמליות טהורות" ותיפרד לשלום מכל התוכניות הרגילות. בכלל זה תפסיק בסוף השנה החברה את הייצור של גולף GTI TCR.
    מנהל פעילויות הספורט המוטורי במותג פולקסווגן, סוון סמיטס, צוטט בהודעה כשאמר ש"ספורט מוטורי יכול לשמש כחלוץ בפיתוח כלי רכב חשמליים", כלומר שאותה תפישה שקיימת בתעשיית הרכב ב-120 השנים האחרונות פשוט משוכפלת כעת לעידן הרכב החשמלי.

    פולקסווגן כבר הדגימה את היכולות של מכוניות מירוץ חשמליות עם ID-R במירוץ הטיפוס המפורסם בעולם – פייקס פיק האמריקני, וגם במירוץ טיפוס הגבעה של גודווד באנגליה ועל הר טיאנמן בסין. בנוסף, לפי שעה היא מחזיקה גם בשיא ההקפה של נורבורגרינג לרכב מונע חשמלית.

     

     

    אנשי החטיבה כבר שוקדים על הכנת אבות-טיפוס ספורטיביים לסדרת ID בכלל ול-ID3 בפרט. ספציפית לגבי הדגם הזה אמר סמיטס שהמכונית משמשת מצד אחד כ"מעבדה דינמית לפיתוח מכוניות סדרתיות בעתיד, ומאידך כפלטפורמת שיווק שנועדה לשכנע לקוחות ולעורר אנשים עוד יותר כלפי ניידות חשמלית". בחטיבת הספורט המוטורי מבטיחים גם שהם שוקדים על הכנת גרסאות ספורט של מכוניות חשמליות עבור קבוצות וחובבים שיריצו אותן בעתיד בסדרות מירוצים רלבנטיות.

    עם זאת, אנשי פולקסווגן מרגיעים את מי שכבר מריץ מכוניות מתוצרתם, ובפרט מכוניות ייעודיות כמו גולף GTI TCR – לגביה נאמר בפירוש שלא תהיה לה יורשת – ומבטיחים ש"שירות הלקוחות ואספקת חלקי החילוף מובטחים גם לטווח הארוך". באותה נשימה הם גם מותירים לאוהבי הבנזין והעשן שבב קטן לתקווה ואומרים ש"פולו GTI R5 נשארת חלק אינטגרלי מהיצע הדגמים של מחלקת הספורט המוטורי של פולקסווגן, והיא תוסיף להיות מיוצרת עבור קבוצות ולקוחות". החברה תוסיף לתמוך בפעילות הזאת מן הבסיס שלה בעיר האנובר שבגרמניה, ובפרט לכל הקשור לאספקת חלקי חילוף. יחד עם זאת, החברה לא תתמוך עוד באופן ישיר בקבוצות שמשתתפות במירוצים אלה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.