• Ad
  • הדור החדש של פולקסווגן פולו מוסיף לשחק עם הקלפים החזקים של הדגם, והפעם עם אריזה מודרנית ומרווחת יותר. האם זה מצדיק מחיר גבוה ביחס למתחרות?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שורה תחתונה תחילה

    פולקסווגן פולו החדשה היא מכונית סופר מיני איכותית בכל היבט, שמציגה שיפור של ממש ביחס לדור המוחלף. מחיר גבוה מידי יוצר יחס בעייתי של תמורה-למחיר לא רק מול מתחרות ישירות בקטגוריה אלא גם בהשוואה למיני קרוסאוברים הפופולרים.

     

     

    מי את פולקסווגן פולו?

    מכוניות סופרמיני כמו פולקסווגן פולו, סיאט איביזה, רנו קליאו, יונדאי i20 וכל השאר מתאימות בעיקר ללקוחות צעירים כמו רווקים, זוגות צעירים, ומשפחות עם שני ילדים קטנים לכל היותר,רגע לפני שלקוחות 'מתברגנים' ועוברים, כמו הוריהם, למכוניות משפחתיות בנאליות. החן של מכוניות אלה נובע מאופי צעיר, עיצוב אופנתי שקורץ לקהל היעד, וממדים שמתאימים טוב יותר לסביבה עירונית.

    אלא שבשנים האחרונות נולדה נישה חדשה – 'מיני-קרוסאוברים', שהם למעשה מכוניות סופר מיני מוגדלות, מנופחות ומעוצבות היטב, וזאת גנבה לסופר מיני את מעמדה המוביל בתחומי המגניבות והאופנתיות. במקביל עברו דגמי הסופר מיני סוג של התברגנות או התבגרות: כיום הן גדולות, מרווחות, ומצוידות יותר מאי פעם בעבר, עד כדי כך שמבחינת ממדיהן הן מתקרבות לאלה של מכוניות האצ'בק קומפקטיות. מכוניות סופר מיני בימינו זהות בממדים שלהן למכוניות הקומפקטיות שיוצרו בתחילת שנות ה-2000.

    התהליך הזה פסח במידה רבה על פולקסווגן פולו. היא לא פרשה, חלילה, מן המרוץ אבל מאז ומעולם הציגה אופי ותדמית שמרנים ביחס לסגמנט, ואת תפקיד "הצעירה המדליקה" הותירה לאחותה מבית – סיאט איביזה. למעשה, כבר החל בדור השני של פולו, באמצע שנות ה-90, היא נראתה יותר ויותר כמו העתק מוקטן של גולף.

    דור חדש של פולו הוצג בשנה שעברה, מעט אחרי דור חדש של איביזה, שעבר, בעצמו, את אותו תהליך התברגנות. כרגיל, שתי המכוניות חולקות פלטפורמה משותפת ומעניין לבחון אם פולו עדיין שומרת על יתרונותיה היחסיים. בהקשר זה, אגב, לא מיותר להזכיר שמאז ומעולם הציבו אנשי קבוצת פולקסווגן "תקרת זכוכית" מעל לסיאט, כדי שזאת לא תכרסם בהצלחה של פולו, וזאת מתבטאת בעיקר בעיצוב פחות יקר ויוקרתי של סביבת הנהג.

    עוד ב-TheCar:
    סיאט איביזה החדשה במבחן דרכים
    מבחן השוואתי: סיאט איביזה מול סיטרואן C3 ואופל קורסה

     

    עיצוב, מיצוב

    הדור החדש של פולו מבוסס על פלטפורמת MQB A0 המודולרית החדשה, שעליה בנויים הדגמים הקטנים של הקבוצה. מעבר לפלטפורמה זאת אפשר להקשיח את המרכב ולהפחית משקל למרות הגדלת הממדים הפיזיים של המכונית.

    האורך הכללי הוגדל ב-8 ס"מ עד ל-405 ס"מ, בסיס הגלגלים הוארך ב-9 ס"מ עד ל-255.5 ס"מ, וזה מציב אותו כאחד הארוכים ביותר בקבוצה, וזה גם מה שעשתה הגדלה מאד משמעותית, של כ-7 ס"מ, לרוחב של המכונית, שהוא 175 ס"מ.

    העיצוב של פולו מעולם לא היה נועז, ועקרון זה נשמר גם בדור החדש. עם זאת, ניכר שהמעצבים ניסו להעניק למכונית מראה מקורי יותר מבעבר, וזה בא לידי ביטוי בחרטום משתפל עם פס רוחבי שמגשר בין הפנסים הקדמיים ועיצוב שמזכיר את הפרצוף של פולקסווגן ארטאון, מחליפתה של פאסאט CC.

    קו מותניים מודגש יוצר מעין מדרגה לאורך המכונית ומשתלב בפנסים האחוריים וקורה 'C', הפס האנכי האחורי ביותר במכונית, נוטה קדימה בזווית שמזכירה את אאודי A3 מהדור הקודם.

    התוצאה הסופית נאה ביותר אבל לא "מסובבת ראשים", ודאי לא כמו הצבע הכתום של רכב המבחן אשר מחמיא לקווי המתאר של המכונית ומדגיש אותם. צבע זה, שספק אם יהיו לו לקוחות רבים, נראה ניגודי מאד לאופי של המכונית ושל לקוחותיה המסורתיים שמעדיפים בדרך כלל צבעים שגרתיים יותר.

     

     

    מנוע, ביצועים

    כמו דגמים רבים בקבוצת פולקסווגן מוצעת גם פולו החדשה עם השילוב המוכח בין מנוע הטורבו-בנזין התלת-צילינדרי בנפח 1.0 ליטר לבין תיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול ושבעה יחסי העברה. 115 כ"ס ו-20.4 קג"מ, שמניעים בהצלחה מכוניות גדולות וכבדות יותר כמו סקודה אוקטביה וקארוק, מספיקים בוודאות למכונית קלה וקטנה כמו פולו.

    למנוע הזה יש אופי תוסס, ועם תיבת ההילוכים הפעלתנית (אם כי מעט הססנית בתחילת נסיעה) מתקבלת חבילת הנעה שתפורה היטב לפולו. המכונית מפגינה זריזות בכל פעם שבה היא נדרשת לתאוצות, ובעיקר בעת זינוק מעמידה ועד ל-100 קמ"ש, יעד שמושג בתוך 9.5 שניות. תאוצות ביניים בריאות מאפשרות לפולו להסתדר בקלות מחוץ לעיר ובתוואי נסיעה הררי. בידוד רעשי המנוע בנסיעה טוב מאד, וכך גם נטרול רעידות המנוע בעמידה, מה שמוכיח לנו שאפשר לייצר מנוע תלת צילינדרי שלא יוצר רעידות מעצבנות כמו פורד טרנזיט משנות ה-70.

    יעילות יחידת ההנעה של פולו באה לידי ביטוי גם כשמדובר בחיסכון בדלק, עם צריכה ממוצעת של כ-13.5 ק"מ לליטר בתנאים הלוחצים של מבחן, שזה אומר כ-16-17 ק"מ לליטר בתנאים נינוחים.

     

     

    התנהגות, נוחות

    כישוריה הדינמיים של פולו שופרו מאד בזכות המעבר לפלטפורמה החדשה. בסיס גלגלים ארוך יותר ומפשק סרנים רחב תורמים ליציבות הכיוונית של המכונית, והיא מתברכת גם בפעולת מתלים טובה שמרסנת היטב את תנודות המרכב בפניות ועל גבי שיבושי אספלט.

    פולו מעולם לא איתגרה את הנהג בשובבות יתר, וגם הדור הנוכחי דוגל בגישה של "יעילות מעל לכל". המכונית משדרת תחושה יעילה וניטראלית כאשר דוחקים בה בין פניות, והאופי המהודק והבוגר שלה בא לידי ביטוי בהיגוי מדויק שאמנם מתברך במשקל טוב אבל חסר תקשורת ממשית עם הנהג.

    נוחות הנסיעה בפולו מייצגת גם היא גישה "יעילה": ספיגת המהמורות וריסון המרכב טובים, ופעולת המתלים שקטה.  במהירויות נמוכות מורגשת קופצנות קלה אשר נעלמת ככל שהמהירות עולה, ומפגעי הכביש לא מסוננים ביעילות גבוה מספיק בגלל כיול מתלים קשיח מידי. בידוד הרעשים טוב והתוצאה היא מכונית סופרמיני נינוחה ונעימה לנסיעות ארוכות.

     

     

    עיצוב פנים, שימושיות

    פולו הצטיינה מאז ומעולם באיכות תא הנוסעים ביחס לתקופה ולמתחרות שלה. אפילו בשלהי מחזור החיים של הדגם היוצא הוא נחשב לאחד מן היותר איכותיים בקטגוריה, והדור החדש עושה צעד גדול קדימה. חלקו העליון של לוח המכשירים עשוי מחומר רך בסגנון שמוכר לנו מ'גולף', וזה יוצר תחושת איכות גבוהה יותר מאשר באחות הספרדיה מבית סיאט.

    באופן מאד לא אופייני פישלו מעצבי פולקסווגן בהנדסת האנוש כאשר מיקמו פתחי מיזוג במרכז הקונסולה המרכזית, מתחת למסך המולטימדיה. ביום קיץ לוהט מקפיא כך המזגן את המרפק של הנהג במקום לרענן את פניו, וזאת בשונה מן התכנון המוצלח יותר שביצעו המעצבים של סיאט איביזה.

    האתגר הגדול של מעצבי הפנים בימינו הוא הצבה יעילה ונוחה של מסכי המגע, ובסעיף זה נרשמה הצלחה עם מסך מולטימדיה גדול, איכותי ויוקרתי עם כיסוי זכוכית וכפתורי מגע מצדדיו. בתוספת של 5,000 ש"ח אפשר לקבל אווירת הי טק עם לוח המחוונים הוירטואלי שהוא, למעשה, מסך תצוגה דיגיטלי ברזולוציה גבוהה. לדעתי זאת תוספת מיותרת.

     

     

    איכות ההרכבה, באופן מתבקש, הינה ללא דופי אלא שהתחושה הכוללת קודרת מעט בגלל שילוב צבעים של שחור ואפור. זה חבל היות שבמדינות אחרות מוצעת המכונית הזאת עם שילובי צבעים שונים לבחירת הלקוח ואלה יוצרים  אווירה צעירה שמתבקשת במכונית סופר מיני. יבואני פולקסווגן לישראל מייחדים את תוספת הצבעים לגרסת ה- GTI בלבד, וחבל מאד שכך.

    משמעות הגדלת הממדים היא שפולו מציעה מרחב פנים ראוי לשני מבוגרים במושב האחורי, גם באזור הרגליים וגם סביב הראשים. תיאורטית יכולים לשבת מאחור גם שלושה נוסעים אבל מבחינה מעשית טרם נולדה מכונית סופר מיני  שמאפשרת לשלושה מבוגרים לשבם שם בנוחות. תא המטען הוא בין הגדולים בקבוצה, והנפח שלו – 350 ליטרים – נחשב לנפח ממוצע בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות אך לפני עשור. לחובתו של תא המטען יאמר ששפת ההטענה שלו גבוהה מידי.

     

     

    בטיחות

    מפרט הבטיחות של פולו בישראל כולל, כסטנדרט, 6 כריות אוויר ומערכת בלימה אוטונומית. בקרת שיוט אדפטיבית מוצעת רק בגרסת ה-115 כ"ס היקרה יותר, ובגרסת ה-95 כ"ס האוטומטית זאת אופציה בתוספת תשלום. התרעת סטייה מנתיב נסיעה וזיהוי תמרורים מבוצעים באמצעות מובילאיי בהתקנה מקומית, ולמעט בקרת השיוט האדפטיבית מדובר בחבילת בטיחות מאכזבת ובינונית לא רק ביחס למחיר הגבוה של פולו אלא גם מכיוון שהמותג פולקסווגן נבדל בעבר ממתחריו בזכות רמת אבזור בטיחותי גבוהה יותר. לא מעט מתחרות, בהן טויוטה יאריס, סיטרואן C3 וקיה ריו מוצעות עם מערכות מקוריות, ועדיפות, לסיוע לנהג.

    במבחני הריסוק של EuroNCAP קיבלה פולקסווגן פולו ציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים שהם בין הגבוהים שניתנו אי פעם למכונית סופר מיני, למשל 96% בהגנה על היושבים מלפנים, 85% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות ו-76% בהגנה על הולכי רגל. הציון למערכות בטיחות הוא 59%.

    אבזור ומחיר

    פולו מוצעת אצלנו רק ברמת גימור אחת – 'קומפורטליין' ובשתי רמות הספק מנוע. בדגמי ה-95 כ"ס מוצעת מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינטש ותאימות לממשקי גוגל ואפל, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמה אחורית, פנסי ערפל עוקבי פניה וחישוקים קלים בקוטר 15 אינטש. גרסת ה-115 כ"ס, שאותה בחנו כאן, מוצעת עם גג שמש פנוראמי חשמלי, קיפול מראות חשמלי, חלונות כהים מאחור וחישוקי 16 אינטש עם צמיגים רחבים.

    המחיר של פולו עם תיבת הילוכים אוטומטית מתחיל ב-109 אלף ש"ח לגרסת ה-95 כ"ס (תוספת של 3,000 ש"ח עבור מערכת בקרת השיוט האדפטיבית), ואילו המחיר של גרסת ה-115 כ"ס הוא 120 אלף ש"ח. מחירים אלו מציבים את פולו כאחת ממכוניות הסופר מיני היקרות בשוק כיום, למעט המכוניות הקטנות של מותגי יוקרה כמו אאודי A1 ומיני.

    התמחור הגבוה הזה בולט לרעה ביחס לאיביזה: זאת, בגרסה האוטומטית שלה עם 115 כ"ס, מציעה לא רק בקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט ורמת אבזור דומה אלא מחיר נמוך יותר ב-12 אלף ש"ח ביחס לפולו האוטומטית הבסיסית. המצב לא להיט גם ביחס לדגמים פופולריים של יצרניות מתחרות והגרסאות המאובזרות ביותר של טויוטה יאריס ומאזדה 2 מוצעות במחיר דומה לזה של פולו הבסיסית.

     

     

    שורה תחתונה

    פולו החדשה היא מכונית טובה משמעותית מהדור היוצא: היא מרווחת יותר, שקטה יותר, מציעה מפרט בטיחות עדיף (אם כי לא מהשורה הראשונה בקטגוריה) ומוסיפה לכך את נקודות החוזק המסורתיות של פולקסווגן, למשל שילוב יעיל של מנוע ותיבת הילוכים, תא נוסעים איכותי ויכולת דינמית גבוהה.

    ייתכן שאנשי פולקסווגן בחרו להתאמץ פחות בקטגוריית הסופר מיני המצטמצמת ולהשקיע משאבים רבים יותר בדגם המיני-קרוסאובר שיתבסס עליה, אבל התוצאה היא שפולו החדשה היא פרויקט שבו אנשי החברה "הלכו על בטוח" ולא קבעו גבולות חדשים שמאתגרים את הקטגוריה. התוצאה, בישראל, היא מכונית שמתומחרת בתמחור גבוה, אולי מכיוון שלפולו יש גרעין לקוחות קבוע שמוכן לשלם פרמיה עבור הסמל הנכון בחזית ואיכות משופרת של תא הנוסעים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן פולו החדשה במבחן דרכים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.