• Ad
  • פולקסווגן מציגה: 4.8 שניות למאה ו-50 קילומטרים לליטר

    פולקסווגן הפתיעה בסוף השבוע כשחשפה קונספט בשם גולף GTE ספורט במסגרת פסטיבל אוהדי GTI. מעבר לעיצוב הקיצוני, הרכב מצויד במערכת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע טורבו לצמד מנועים חשמליים המפיקים יחד 400 כ"ס ויכולת לנוע ללא פליטת מזהמים למרחק של כ-50 קילומטרים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    VW GOLF GTEבסוף השבוע האחרון וכמדי שנה מזה כשלושה עשורים התקיים בסמוך לאגם וורטסי שבאוסטריה מפגש מיוחד המקבץ את כל מועדוני מותג GTI מרחבי אירופה.
    לצד אירוע ססגוני בו נפגשים בעליהם של שלל מכוניות VAG משופרות ומשודרגות מכל הדורות וסתם חובבי המותג, בשנים האחרונות פולקסווגן החלה לנצל את הבמה ולהציג גרסאות קונספט של רכבי הקונצרן השונים כדי לבחון את תגובות הקהל האוהד לרעיונות הקיצוניים למדי.

    לצד גרסאות שבואן היה ידוע מבעוד מועד, דוגמת ה-GTI קלאב-ספורט, פולקסווגן הפתיעה השנה עם הגולף GTE ספורט – קונספט מרשים המשלב בין ידידותיות לסביבה לביצועים לוהטים.
    למעשה מדובר ברכב פלאג-אין היבריד (היברידי נטען) העושה שימוש בשלושה מנועים שונים שמפיקים יחדיו 400 כ"ס ומומנט מטורף של 69 קג"מ.
    מנוע הבנזין של ההיברידית בנפח 1.6 ליטרים מגיע מגרסת הראלי WRC של הפולו ומפיק בעזרת מגדש טורבו לא פחות מ-295 כ"ס. אל המנוע הבשרני הזה הצטרפו צמד מנועים חשמליים שכל אחד מהם מפיק 115 כ"ס.
    מנוע חשמלי אחד מותקן בצמוד לגיר ה-DSG מקדימה ואילו המנוע החשמלי השני מותקן מאחור ומניע את הגלגלים האחוריים.

    IMG_1643

    עם מספרים כאלה, הביצועים, כפי שאתם יכולים לנחש, לוהטים: תאוצה למאה קמ"ש נמשכת 4.3 שניות בלבד והמהירות המרבית עומדת על 280 קמ"ש.
    מה שלא פחות מעניין, ובמקרה זה אולי אפילו יותר, הם נתוני צריכת הדלק הרשמיים המדברים על נתון של 50 קילומטרים לליטר.
    הנתון המדהים הזה מושג בעיקר הודות ליכולת של ה-GTE ספורט לנוע למרחק של כ-50 קילומטרים על כוח חשמלי בלבד, כך שלמעשה בנהיגה יומיומית לסידורים או לעבודה הרכב הקיצוני הזה מאפשר להימנע לחלוטין מבזבוז דלק וזיהום הסביבה.

    בפולקסווגן לא הסתפקו במפגן טכנולוגי והשתמשו בחלקי מרכב קלי משקל מסיבי פחמן, תכנון אווירודינמי קפדני וכנפונים לשיפור יכולת ההצמדה לכביש.
    העיצוב של ה-GTE ספורט מבוסס על הקווים הכלליים של גרסת 3 הדלתות של הגולף ועושה שימוש בכמה מהאלמנטים מהסופר GTI שהוצגה בפסטיבל לפני שנתיים (עם מנוע וי 6 ו-503 כ"ס).
    עם זאת, נראה שהמעצבים לקחו את הקונספט כמה צעדים קדימה עם צללית נמוכה במיוחד, כנפיים תפוחות, זנב קצרצר ופרונט ארוך שאולי עשויים לספק הצצה ראשונית לקווי העיצוב הכלליים שנפגוש בשירוקו הבאה.

    VW GOLF GTE11

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.