• Ad
  • עדכון תוכנה והתקנת גליל פלסטיק פשוט יאפשרו למנועי הדיזל בנפח 1.6 ו-2.0 ליטר לעמוד בדרישות זיהום האוויר באירופה. היעד של פולקסווגן: שלא תהיה כל השפעה לרעה על צריכת הדלק והביצועים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת פולקסווגן העלתה אתמול (רביעי) ליוטיוב סרטון וידאו קצרצר אשר מסביר כיצד היא מתכוונת לבצע את התיקון של מנועי הטורבו-דיזל בנפח 1.6 ו-2.0 ליטר מסדרת EA 189 שכלולים בפרשת 'דיזלגייט'.
    זאת לאחר שהפתרון הוצע כבר ביום שני שעבר למשרד התחבורה הגרמני, ואושר על-ידו לצורך תיקון של יותר מ-8.5 מיליון מכוניות בגרמניה לבדה.

    לדברי החברה, היעד שלהם בפיתוח התרופה היה שלא יהיו השפעות שליליות של הפתרון על צריכת הדלק וביצועי המנועים, אם כי הם לא מבטיחים שיעד זה באמת יושג.

    הפתרון, שעשוי להפחית מאד מן הלחץ של פולקסווגן אבל עדיין לא לסכם את הפרשה – פשוט מאד, וכולל שני צעדים קלים לביצוע: עדכון של תוכנת בקרת המנוע בשני סוגי המנועים (1.6 ו-2.0 ליטר), ובנוסף לכך, במנועי ה-1.6 ליטר, גם התקנה של "משנה זרימת אוויר" – למעשה גליל פלסטיק תמים למראה שמוצב לפני חיישן מדידת נפח האוויר בתוך קופסת מסנן האוויר.
    חיישן זה מודד את זרימת האוויר לתוך המנוע ומהווה חלק מן המערכת שמווסתת את כמות האוויר שנצרכת על-ידי מערכת היניקה ומחשבת כמה דיזל צריך להיות מוזרק לתוך המנוע, ומתי.

     

     

    אנשי פולקסווגן מסבירים שמה שעושה את העבודה הוא בעצם רשת שנמצאת בתוך הגליל ו"מרגיעה את זרימת האוויר המסתחרר לפני חיישן מסת האוויר, וכך משפר את דיוק המדידה של חיישן מסת האוויר… חיישן מסת האוויר קובע את תפוקת מסת האוויר (שנכנסת לסעפת היניקה) שהוא פרמטר חשוב מאוד עבור מערכת ניהול המנוע לצורך תהליך בעירה אופטימלי. המטרה בפיתוח האמצעים הטכניים היא להשיג את יעדי פליטת המזהמים הנדרשים מבלי שיהיו השפעות שליליות על תפוקת המנוע, צריכת הדלק והביצועים. עם זאת – היות שמדובר בגרסאות הראשונות (של הפתרון) ההישג של מטרות אלה עדיין לא ניתן לאישור סופי".

     

    צינור משנה זרימה במנועי דיזל 1.6 פולקסווגן.jpg - 002

     

    בפולקסווגן אומרים שהקריאה לתיקון ליישום הפתרונות תחל כבר בחודש ינואר הקרוב, וצפויה להתפרש (באירופה) על פני שנת 2016 כולה.

    עוד הם מדגישים שפתרון זה ייושם גם במותגים האחרים של קבוצת פולקסווגן – אאודי, סיאט וסקודה, וכן בחטיבת הרכב המסחרי.

    תיקון מהיר, אבל פתרון מקומי

    מבחינת לקוחות פולקסווגן עם מנועים אלה מדובר בתיקון ממש פשוט: במנועי ה-2.0 ליטר נדרש עדכון תוכנה שאורך 3 דקות בלבד, ובמנועי ה-1.6 ליטר נדרשים, בנוסף לכך, גם פירוק קופסת מסנן האוויר, התקנת הגליל בתוכה, וחיבור כל העסק הזה בחזרה למקום.

    בעברית פשוטה מדובר בסך הכל בהוספת צינור פלסטיק קטן ושחור בתוך קופסת פלסטיק שחורה אחרת, ועבור מי שתמהה "מה הקטע של הצינור הזה?" ההסבר, כאמור, הוא שהוא "מרגיע ומייצב" את זרם האוויר לפני שהוא פוגע בחיישן, וכך מאפשר לו להשיג קריאה מדויקת יותר של כמות האוויר וקצב הכניסה שלו לסעפת היניקה. על פי הסרטון תהליך ההתקנה ועדכון התוכנה אורך דקות ספורות, או מה שמוגדר בשעתון המוסך כ"שעת עבודה".

    פתרון הבעיה של מנועי ה-1.6 וה-2.0 ליטר באירופה, בתקווה ובהנחה שהוא אכן מסיים את הסאגה שלהם, הוא רק צעד ראשון בדרך של פולקסווגן לסיים את פרשת 'דיזלגייט', אבל המסע עדיין צפוי להיות ארוך, מייגע, ובעיקר יקר.

    ראשית לכל, פולקסווגן עדיין לא פרסמה את הפתרון שלה למנועי הטורבו-דיזל התלת-צילינדרי שלה בנפח 1.2 ליטר, וזה די מוזר.
    מצד אחד, אנשי החברה טוענים שהפתרון המסתמן הוא עדכון תוכנה, ומצד שני הם אומרים שהם עדיין לא הביאו אותו לאישור משרד התחבורה הגרמני – אולי מפני שהוא לא כל כך פשוט כמו עדכון התוכנה של מנועי ה-1.6 וה-2.0 ליטר והתקנת גליל הפלסטיק.

    שנית, מה שעובד ככל הנראה מספיק טוב בשוק הביתי של פולקסווגן לא בהכרח מתאים לשווקים שבהם היא נחשבת ל"יצרנית זרה": דרישות זיהום האוויר האירופיות לא מחמירות עם פליטות תחמוצות חנקן כמו הדרישות האמריקניות, ובמילים פשוטות – לא בטוח שהפתרון הזה לבדו יאפשר למנועים האלה לעמוד גם בתקינה האמריקנית.
    כפי שפרסמנו כאן, פולקסווגן הגישה ביום שישי שעבר את תוכנית התיקון שלה לרגולטורים האמריקנים – אולם אלה יכולים לקבל או לפסול אותה – או לדרוש שיבוצעו בה שינויים.

    שלישית, פולקסווגן עדיין לא פרסמה רשמית מה התיקון שהיא מציעה לבצע במנועי ה-3.0 ליטר – שבחלקם אמנם מותקנת מערכת טיפול מתקדמת בגזי הפליטה אבל באחרים לא. מקורות בפולקסווגן אמנם צוטטו אומרים שהתיקון למנועים אלה יכלול עדכון תוכנה בלבד, אבל עד לפרסום הרשמי ניאלץ כנראה להמתין כדי לדעת בוודאות.

    ביום שני השבוע, בנאום שנשא במטה של פולקסווגן בוולפסבורג, אמר מנכ"ל החברה מתיאס מולר ש"רוב הפרטים הטכניים של שלושת התיקונים (שהוצעו על-ידי החברה) אושרו, ופולקסווגן ערוכה לביצוע התיקון מבחינה טכנית, פיזית, ניהולית וכלכלית".

    עם זאת, ולמרות ההבטחה של פולקסווגן, עדיין לא ברור אם עדכוני התוכנה והוספת צינור הפלסטיק אמנם לא ישפיעו בשום אופן על ביצועי המנועים, ובעיקר על תצרוכת הדלק, וכאמור – דרישות הגנת הסביבה האמריקניות – שנמצאות בתוקף כבר משנת 2008 – מחמירות יותר מאלה שפולקסווגן מתמודדת מולן באירופה. עד שתתקבל החלטת הרגולטורים האמריקנים עצרה פולקסווגן את מכירת כל מכוניות הדיזל מתוצרתה ומתוצרת אאודי ופורשה בארה"ב.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן מציגה תיקון למנועי הדיזל באירופה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.