• Ad
  • פולקסווגן מציגה: יותר נפח, פחות כח, פחות דלק

    פולקסווגן תשיק בקרוב מנוע בנזין עם 'מחזור מילר' משודרג שמקריב את ההספק המרבי כדי לחסוך בדלק. הקרב בינה לבין טויוטה מתחמם בשעה שמנוע הבעירה הפנימי נאבק על חייו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתוך מספר שבועות תתחיל פולקסווגן לשווק בארה"ב גרסה יעילה יותר של מנוע AE888 שלה, שהוא מנוע טורבו-בנזין מוגדש טורבו בנפח 2.0 ליטר.

     

     

    המנוע, בבסיסו, נחשב כיום לאחד הוותיקים במערך המנועים של קבוצת פולקסווגן, דור שלישי שלו הושק כבר לפני כשנתיים, והחידוש שמוצג בו הוא לא המנוע עצמו אלא מערכת התזמון והדגש על חסכון בדלק.

    עצם הפיתוח של מנוע כזה בשיא עידן שבו כל יצרניות הרכב הגדולות משקיעות בפיתוח מנועי טורבו-בנזין קטני נפח עשויה להעיד על התפכחות מן התיאוריה לפיה אפשר להגדיש מנועים קטנים ללחצי הגדשה גבוהים מאד כדי להשיג יעילות גבוהה ולהפחית את תצרוכת הדלק. אנשי פולקסווגן משווקים את המנוע החדש שלהם באריזת יחסי ציבור חביבה כאשר הם מכתירים את הטכנולוגיה תחת הכותרת "מחזור B", למרות שהם עצמם מודים שמדובר בגרסה של עקרון "מחזור מילר" אשר מוכר למפתחי המנועים מזה כמה עשרות שנים.

    במידה מסוימת אפשר גם להתייחס אל 'מחזור מילר' כעל מקרה פרטי של עקרון 'מחזור אטקינסון' ולומר שמדובר ב"מחזור אטקינסון עם הגדשה". מבחינה זאת הולכת פולקסווגן בעקבות טויוטה אשר עושה שימוש במחזור אטקינסון מזה לא מעט שנים במערכות ההיברידיות שלה, והכניסה אותו בשנים האחרונות לשימוש גם במכוניות סדרתיות לא היברידיות.

    לפני הצגת הטכנולוגיה חשוב להדגיש שלכל הפחות בשלב הראשון מדובר במנוע שמיועד בראש ובראשונה לשוק האמריקני. הוא יושק שם בקרוב עם הדור השני של טיגואן המוכר אצלנו (ומונע כאן באמצעות מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר) ויוצע שם כשהוא מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית בעל 8 יחסי העברה. במקביל, אגב, תוצע גם גרסה "רגילה" של אותו מנוע עם הספק גבוה יותר על-חשבון תצרוכת הדלק. בהמשך צפוי מנוע "מחזור B" של פולקסווגן להניע גם את פאסאט ואת ה'חיפושית החדשה' (כל עוד שזאת קיימת, החיפושית כנראה לא תוחלף בדגם ממשיך), אבל לא יותקן בדגמים קטנים יותר כמו גולף.

    יעילות מעל לכל

    אנשי פולקסווגן טוענים, בין השאר, שמנוע ה-2.0 ליטר החדש ישיג תצרוכת דלק נמוכה ב-8 אחוזים ממנוע ה-1.8 ליטר טורבו-בנזין שלהם, וזאת בלי לוותר על תכונות כמו פעולה חלקה ושקטה וזמינות כח בסל"ד נמוך, וביחס למנוע ה-2.0 ליטר הוא מספק רמת כח גבוהה ב-21% (!).

    מנוע ה-2.0 ליטר "מחזור B" יספק הספק צנוע יחסית של 184 כ"ס, ולמען הפרופורציות נזכור שאותו מנוע, בתצורה קונבנציונלית ומוגדשת מאד משיג כ-220 כ"ס בגולף GTI הסטנדרטית. הגרמנים לא מתמקדים באף אלמנט בודד שאותו הם מציגים כחידוש טכנולוגי פורץ דרך שלהם. החידוש העיקרי, כך נדמה, הוא בחזית יחסי הציבור בזכות הרעיון לכנות את הטכנולוגיה הזאת 'B-Cycle' (במקום "מחזור מילר") – לדבריהם על שמו של המהנדס שלהם, ראלף בודק (Budack), שהמציא אותו.

    זה כמובן מאד נחמד ומפרגן מצידם, אבל קצת מאפיל על הפטנט שרשם המהנדס האמריקני ראלף מילר כבר בשנת 1957… (אם כבר, אפשר היה לקרוא לזה מנוע R-cycle ולומר שזה מנוע "מחזור ראלף", אבל ניחא).

    לדברי אנשי פולקסווגן, במנוע B-cycle שסתומי היניקה סגורים למשך זמן הרבה יותר ארוך מאשר במנוע מחזור מילר והזרמת האוויר מהירה יותר באופן שמשפר – לטענתם – את הערבוב של תערוכת הדלק והאוויר. התהליך מגובה על-ידי מערכת תזמון שסתומים מתוחכמת וזריזה יותר מאשר בעבר אשר מסוגלת לעבור ממצב "מחזור B" להתנהלות קונבנציונלית יותר ברגע שבו הנהג סוחט את דוושת התאוצה והמנוע נדרש לספק כח מהיר וזמין.

    רכיבים נוספים שהוחלפו הם השסתומים עצמם – אלה קטנים וקלים יותר כעת ולכן קל יותר להניע אותם במהירות, מגדש הטורבו קטן יותר וכך יכול לספק פחות לחץ אבל כבר מסל"ד נמוך יותר ועם פחות "השהיית טורבו", הזרקת הדלק מבוצעת בלחץ גבוה יותר, וגם טבעות האטימה של הצילינדרים הוחלפו, משום מה.

    נתון פחות צפוי אודות המערך החדש הזה הוא שימוש ביחס דחיסה גבוה – יחסית למנוע טורבו-בנזין עם מחזור מילר של 11.7:1. התוצאה – כך מבטיחים לנו – היא שבנהיגה רגועה מושגת יעילות בעירה מרבית, נצילות גבוהה וחסכון בדלק, וכאשר נדרש כח אפשר להקריב לרגע את כל אלה ולקבל אותו פשוט על-ידי לחיצת מצערת.

     

     

    בכל זאת צריך לתת לפולקסווגן את הקרדיט שהם לקחו את הרעיון צעד נוסף קדימה, ומה שיותר חשוב זה שמרגע שכבר נעשה שימוש בטכנולוגיה הזאת (ומן הסתם נרשמו גם כמה פטנטים במהלך הפיתוח שלה) אנחנו צפויים כנראה לפגוש בה גם במנועים נוספים של קבוצת פולקסווגן, ואולי גם במערכות היברידיות מתוצרתה.

    לדברי פולקסווגן, היתרון העיקרי של המנוע שלהם מושג בדיוק במקום שבו הוא נדרש הכי הרבה: טווח הביניים של מהירויות הסיבוב של המנוע – שבו הוא נמצא למשך הזמן הארוך ביותר בזמן נסיעה. עוד הם טוענים שהמנוע החדש יציע ביצועים מקבילים לאלה של מנוע ה-1.8 ליטר שלהם אבל לא יצרוך יותר דלק מאשר מנועי ה-1.4 או 1.5 ליטר המוגדשים.

    אחרי שנהגנו, והתלהבנו מאד, ממנוע ה-1.0 ליטר התלת צילינדרי החדש של קבוצת פולקסווגן, אשר מספק 115 כ"ס ו-20.3 קג"מ של מומנט בסקודה אוקטביה ובסיאט איביזה החדשות, מאד ברור לנו שבפולקסווגן לא זונחים אף כיוון אפשרי בעידן שבו מנוע הבעירה הפנימית נלחם על חייו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.