• Ad
  • פולקסווגן חשפה את הדור השישי של פולו

    פולו החדשה חולקת את הפלטפורמה המודולרית של איביזה, ומציעה מערכת מולטימדיה חדישה ומגוון מערכות בטיחות וסיוע לנהג
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    16 שנים לאחר ההשקה של הפלטפורמה המקורית שלה, ושמונה שנים לאחר השקת הדור היוצא, השיקה היום (ו') פולקסווגן בברלין את הדור השישי של מכונית הסופר-מיני שלה – פולו.

     

     

    פולו החדשה היא המכונית השנייה מקבוצת מותגי פולקסווגן אשר מבוססת על פלטפורמת הסופר-מיני המודולרית החדשה של הקבוצה – MQB-A0, שהיא גרסה מקוצרת של "פלטפורמת הגולף". קדמה לה סיאט איביזה החדשה אשר הושקה לאחרונה, ובעתיד יצטרפו אליה סקודה פאביה חדשה לגמרי ולפחות שני מיני קרוסאוברים – 'ארונה' של סיאט 'ו-T בריז' של פולקסווגן.

    בהשוואה לפולו היוצאת, שמבוססת על פלטפורמת PQ25 המאד ותיקה (שורשיה מגיעים עד לדור הרביעי של פולו שהושק בשנת 2001), המכונית החדשה ארוכה ב-8.1 ס"מ (405.3 ס"מ), רחבה ב-6.9 ס"מ מאד משמעותיים (175.1 ס"מ), ובסיס הגלגלים שלה ארוך ב-9.4 ס"מ מאד חשובים (256.4 ס"מ). מפתח הגלגלים הורחב ב-6.2 ס"מ מלפנים וב-4.9 ס"מ מאחור, והמכונית נמוכה מעט (ב-7 מ"מ) מזו היוצאת (כעת 144.6 ס"מ), לכן הפרופורציות שלה ספורטיביות יותר. נפח תא המטען גדל מ-280 ליטרים ל-351 ליטרים.

    הגדלת הממדים משפרת כמובן את מרחב הפנים, ולדברי פולקסווגן גדל מרחב הראש מלפנים ב-1.5 ס"מ וב-3.0 ס"מ מאחור.

    תא הנוסעים עוצב מחדש ושודרג, ובין השאר מותקנת בו גם "תאורת אווירה" מסוג LED, ופולקסווגן שתלה בו את מערכת המולטימדיה החדשה של הקבוצה אשר רואה אור לראשונה עם מכונית זאת. המערכת מתממשקת עם הנהג מחד באמצעות מסכים בגודל 6.5 או 8 אינטש, ומאידך עם מגוון מכשירים דיגיטליים אישיים.

    פולו החדשה תוצג רשמית בפני קהל בתערוכת פרנקפורט הקרובה, בספטמבר, וכמו סיאט איביזה החדשה גם היא תיוצר אך ורק במרכב בן 5 דלתות (על אף שמרכב ה-3 דלתות היווה כ-30% מהיקף המכירות של הדגם היוצא).

    את פולו יניע מגוון של שישה מנועים, ארבעה מהם מנועי טורבו-בנזין ושני טורבו-דיזל. המנוע הבסיסי ביותר הוא מנוע ה-1.0 ליטר התלת צילינדרי שיוצע בגרסאות אטמוספריות (65 ו-75 כ"ס) ומוגדשות (95 ו-115 כ"ס), והחזק ביותר לגרסאות הרגילות הוא מנוע ה-1.5 ליטר החדש שמספק 150 כ"ס. פולו GTI, שגם היא הוצגה כבר במעמד ההשקה, תונע באמצעות מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר שמספק כמעט 200 כ"ס.

    באירופה יוצע גם מנוע הטורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר בשני הספקים – 80 ו-95 כ"ס, ולראשונה בפולו תוצע גם גרסה של מנוע שמוזן בגז טבעי, על בסיס מנוע ה-1.0 ליטר התלת צילינדרי, וזו מספקת 90 כ"ס. תיבות ההילוכים, כרגיל, יהיו ידניות עם 5 ו-6 הילוכים ותיבה אוטומטית-רובוטית בעלת מצמד כפול ושבעה יחסי העברה.

    נתונים רשמיים אודות משקלים לא פורסמו למעט האמירה הכללית ששימוש בפלדה בחוזק מתיחה גבוה, ביציקות אלומיניום ובריתוכים חדישים הפחית ממשקל המכונית תוך כדי חיזוק העמידות שלה לפיתול ושיפור יכולות ההגנה שלה בעת תאונה.

    המכונית החדשה מוצעת עם כל מערכות הבטיחות והסיוע לנהג שקיימות בקבוצת פולקסווגן, בהן בקרת שיוט אדפטיבית שמסוגלת לפעול עד למהירות של 210 קמ"ש, התרעת התנגשות עם בלימה אוטונומית, התרעה אקטיבית מפני סטייה מנתיב הנסיעה, התרעת נתיב נסיעה חסום, כיבוי אוטומטי של אורות גבוהים, זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, סייען חניה ועוד.

    אנשי פולקסווגן מזכירים לנו שעד היום נמכרו יותר מ-14 מיליון יחידות של פולו בחמישה הדורות הקודמים שלה, ויחד עם גרסאות מיוחדות, למשל טנדרים וגרסאות סדאן נמכרו מן הפולו יותר מ-16 מיליון יחידות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.