• Ad
  • גולף GTI עברה מתיחת פנים אבל צריך להתאמץ כדי לגלות את השינויים. כנראה שזה בדיוק סוד הצלחתה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שורה תחתונה תחילה
    גולף GTI, כמו הדגמים הסטנדרטיים של גולף, עברה מקצה שיפורים מינורי שמאפשר לה ליישר קו מול מתחרותיה בתחומי העיצוב ואבזור הבטיחות. מעבר לכך שומרת גולף GTI על חבילת תכונות שעשתה אותה למוצלחת כל כך: שילוב של ביצועים טובים עם התנהגות מדויקת ומרשימה אשר לא באים על חשבון השימושיות כמכונית יום יומית. חבל שהיבואנית והיצרנית בחרו שלא לשדרג את רשימת האבזור והותירו אותה לא ממש מרשימה ביחס למחיר, וביחס למתחרות מבית ומחוץ.

     

     

    מה נשתנה

    מתיחת הפנים של משפחת גולף מתבטאת בשינויים קוסמטיים קלים. בגרסת ה-GTI הדבר ניכר בפנסים מעודכנים (אולם לא פנסי LED מלאים, שהינם בגדר אופציה בלבד בישראל), עיצוב מחודש לכונסי האוויר ולסנפירי הצד בפגוש, והגדלת המסגרת האווירודינמית לחלון האחורי וצמד פתחי המפלטים. השינוי העיקרי בתא הנוסעים הוא מערכת מולטימדיה עדכנית עם מסך מגע גדול ולחצני נגיעה בצדדיו, במקום מתגים סטנדרטים.

    בתחום ההנעה אין חדש: מנוע ה-2.0 ליטר טורבו מוכר לנו מן הדגם היוצא, והספקו שודרג קלות מ-220 כ"ס ל-230 כ"ס, ואילו כח המנוע, המומנט, נותר 35.6 קג"מ. גם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים של הדגם היוצא ממשיכה איתנו ועם שישה יחסי ההעברה שלה, ואילו אופציה לתיבת הילוכים ידנית נותרת מחוץ לגבולות ישראל.
    כמו כל גרסאותיה של גולף גם GTI קיבלה שדרוג של מערכות הבטיחות שלה: מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית היא מעתה ציוד סטנדרטי, ואליה נוספה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית.

     

     

    תא נוסעים, שימושיות

    תא הנוסעים של ה-GTI לא טומן הפתעות: כל מי שנהג בגולף עצמה או בדגמים אחרים של פולקסווגן ירגיש מיד בבית. השוני בין תא הנוסעים של ה-GTI לגולף הסטנדרטית הוא גלגל הגה קטום ונעים לאחיזה, בורר הילוכים ספורטיבי, וכמובן מושבים מזמינים עם בד משבצות קלאסי אשר אולי לא יקלע לטעם של כולם אבל הוא פשוט ייחודי.

    האיכות, גם של החומרים והן של ההרכבה, היא ברמה הגבוהה ביותר בסגמנט, ולמרות זאת חבל שבפולקסווגן לא התאמצו מעט יותר ולא טרחו להשקיע באווירה יותר ספורטיבית, כמתבקש מתג GTI. לוח המכשירים מכיל יותר מידי פלסטיק שחור מבריק ("פיאנו") ונדוש שהפך להיות יותר מידי נפוץ בתעשיית הרכב. אני בטוח שמעצבי הפנים יכלו לחשוב על שילוב יותר ספורטיבי ונאה.
    מרחב הפנים מספיק לארבע מבוגרים בכל גודל והמושב האחורי יאכלס שלושה, אם כי בצפיפות מבחינת רוחב המושב. תא המטען מרווח מספיק לשימושים משפחתיים ממוצעים, וזה מה שהופך את המכונית הזאת לכל כך טובה בחיי היום יום: היא לא חסרה דבר בהשוואה לכל משפחתית מוכרת.

     

     

    ביצועים

    על הנייר, תוספת הכוח צמצמה את משך הזינוק ל-100 קמ"ש בעשירית שניה, והוסיפה 4 קמ"ש למהירות המרבית שהיא כעת 248 קמ"ש. זה אמנם לא שיפור שאפשר לשים לב אליו, אבל תמיד טוב להיות קצת יותר מהיר וחזק. GTI היא מכונית מאד זריזה, תוצאת השילוב של מנוע גמיש ולינארי עם תיבה כפולת מצמד מהירה ופעלתנית. למרות זאת, היא לא מוסרת לנהג את "סנסציית המהירות" – בין אם בגלל בידוד רעשים טוב מאד וצליל מפלט עמום יחסית (אשר שופר בהשוואה לעבר) ובין אם מפני שהתאוצה רציפה ונטולת דרמה למעט נביחות מפלט קטנות בעת החלפת ההילוכים.

    ה-GTI חסכונית בדלק באופן מרשים, ודאי בהתחשב בביצועים שהיא מספקת. במבחן שלנו, שבו לא חסנו על דוושת התאוצה, נמזג בממוצע ליטר דלק אחד למנוע בכל 7.7 ק"מ, ובעת נהיגה מתונה אין בעיה להגיע גם לצריכה של 10-11 ק"מ לליטר.

    התנהגות ונוחות

    כמו בסעיף הביצועים, גם בסעיף ההתנהגות שומרת GTI על הנכסים שהפכו אותה למצליחה כל כך: רמת האחיזה שלה גבוהה מאד ומאפשרת למצות את מלוא פוטנציאל הביצועים. קל לתקוף פניות במהירות גבוהה ורק במקרים קיצוניים מגיעים למצב של הרחבת קו הפניה ותת היגוי. ברוב המקרים נגדעת המגמה הזאת באיבה על-ידי דיפרנציאל אלקטרוני. ההיגוי של GTI מהיר וחד, עם משקל טוב למדי, אבל – כמעט כמקובל בימינו – נטול תחושה.

    שילוב של יכולת השלדה הגבוהה והביצועים שמתקבלים בקלילות יוצרים מכונית מהירה וקלה מאד לנהיגה, כזאת שמחניפה לנהג הממוצע הרבה מעבר ליכולתו. מצד שני, למרות יכולותיה הגבוהות GTI נעדרת "פלפל" שיהפוך אותה למאתגרת ומרגשת באמת עבור חובב ההגה. היא פשוט מהונדסת מידי. האיזון נשמר גם כשמדובר בכיול המתלים. GTI קשיחה משמעותית מהגולף הסטנדרטית, מרסנת היטב את תנודות המרכב, ומספקת נוחות נסיעה טובה יחסית לסגמנט, כזאת שלא מענישה את הנהג והנוסעים בכל נסיעה מזדמנת. מאידך, בעת נהיגה אגרסיבית מאד GTI היא מכונית רכה שרוכנת יותר ממתחרותיה הישירות.

    תמחור ומיצוב

    מחירה של גולף GTI המתוחה הוא 215 אלף ש"ח במרכב 5 דלתות, כלומר 5,000 ש"ח יותר מבעבר. מי שמוכן להקריב את השימושיות לטובת המראה יכול לחסוך 6,000 ש"ח ולבחור במרכב ה-3 דלתות. על פניו מדובר בהתייקרות מינורית אם מחשיבים את תוספת מערכות הבטיחות החיוניות, אלא שרמת האבזור לא שודרגה מעבר למערכת המולטימדיה.

    למעט גג שמש פנורמי חשמלי GTI לא מאובזרת יותר מגולף 1.4 סטנדרטית שעולה 70 אלף ש"ח פחות, וגם בה תמצאו את בקרת השיוט האדפטיבית עם בקרת אקלים מפוצלת ומפתח חכם. רשימת האופציות נדיבה: אפשר להוסיף תאורת קסנון, ריפודי עור, מתלים אדפטיביים וחישוקים גדולים יותר מחישוקי ה-"17 הצנועים שאיתם היא מגיעה כסטנדרט. אלא שבתצורה כזאת מזנק המחיר לאזור הרבע מיליון ש"ח. מחסור האבזור יוצר ל-GTI, אשר אמורה לפנות לקהל מתון יחסית ומחושב, בעיית תמורה ביחס למתחרותיה. הדבר בולט במיוחד מול סיאט לאון קופרה שנמכרת במחיר דומה, עם מנוע חזק משמעותית ועם כל התוספות שתמורתם דורשים אנשי חטיבת פולקסווגן עשרות אלפי שקלים נוספים.

     

     

    שורה תחתונה באמת

    גולף GTI המחודשת היא "More of the same", והאמת היא שלא היו לנו ציפיות שפולקסווגן השמרנית תבצע מהפיכה של ממש ברבת המכר שלה. ייחודה של גולף GTI הוא באיזון שלה. זו גדולתה, אך זה גם החיסרון שלה. מי שמחפש קומפקטית ספורטיבית הארד-קור, מוחצנת וקיצונית, ייאלץ לחפש כזאת במקומות אחרים, למשל אצל סייויק טייפ R או פיג'ו 308GTI (הידניות), או בסיאט לאון קופרה.

    GTI פונה למי שמחפשים מכונית מהנה אבל הגיונית, מהירה אבל שימושית. כזאת שנראית כמו הגולף של השכן, אבל זאת שאשתו ומנהל הבנק שלו לא אפשרו לו לקנות.
    גם אחרי מתיחת הפנים נותרה גולף GTI מכונית קומפקטית חמה שמתאימה ל-90% מהאנשים 90% מהזמן. זה מה שעושה אותה למצליחה כל כך, אפילו (ואולי דווקא) בישראל שבה שוק המכוניות הספורטיביות מצומצם ומוגבל. כמה חבל שזאת מכונית יקרה ביחס לתמורה שהיא נותנת בסעיף האבזור.

     

     

    צילומים: אופיר דואק

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן גולף GTI במבחן: ממחזרת הצלחה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.