• Ad
  • פולקסוואגן תקבל מחר תוצאות ראשוניות של חקירת דיזל-גייט

    דירקטוריון החברה מכונס לדיון מיוחד, ובו אולי יעלו לראשונה שמות המנהלים שנתנו את ההוראות. כדי לעמוד בנזק הצפוי עשויה החברה למכור את עסקי המשאיות שלה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מועצת המנהלים של פולקסוואגן AG תתכנס מחר לדיון בממצאים הראשוניים של החקירות הפנימיות שמתקיימות בחברה לנוכח פרשת המירמה בתוצאות מבחני הפליטות של מנועי הדיזל.

    עיתונים נחשבים בגרמניה טוענים שעד כה כבר "סומנו" לכל הפחות עשרה מנהלים בכירים שמועמדים להדחה בגלל חלקם בפרשה, אולם מקורות בחברה טוענים ש"עשויים לעבור חודשים לפני שהחברה תחשוף את שמות האחראים לסקנדל".

     

     

    Volkswagen Golf

     

    בישיבת הדירקטוריון מחר צפוי אישור מינויו של האנס דיטר פוטאש (Poetsch), אשר שימש עד כה כסמנכ"ל הכספים, לתפקיד יו"ר החברה.

    העיתון הגרמני בילד זונטאג דיווח בסוף השבוע שכמה מהנדסים בחברה הודו בחקירה הפנימית שהם היו אחראים, עוד בשנת 2008, על התקנת "תוכנת המירמה" שנועדה "לעבוד" על מבחני זיהום האוויר.
    זאת, לדבריהם, מכיוון שהם לא מצאו אף דרך אחרת לעמוד מצד אחד בדרישות המחמירות של פליטות המזהמים ומנגד בצורך להגיע לעלויות ייצור נמוכות – מה שהיה גוזר גזר דין מוות לפרויקט מנוע הדיזל של החברה.

    עיתון גרמני חשוב אחר, פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג, ציטט מקורות אחרים בחברה שטוענים שהחקירה הפנימית בפולקסוואגן כבר גילתה יותר מנהלים ומהנדסים – או אולי שותפי סוד – שהיו מעורבים בפרשה מכפי שסברו בתחילה.

    אלא שכרגע נמצאת חברת פולקסוואגן בדילמה קשה מאד, שלא סביר שתיפתר כל כך מהר. מצד אחד מופעל על הארגון לחץ עצום "לצאת נקיים" – כלומר להתוודות על הכל ולספק כמה שיותר עובדות אשר יוכיחו לציבור הזועם שהחברה באמת מתחרטת על הפרשה ופועלת במהירות ובנחישות לתקן את הטעון תיקון.

    מצד שני, חשיפת שמותיהם של מי שגרמו לשערורייה הגדולה ביותר בהיסטוריה של החברה תעמיד אותם באופן מידי על עמוד הקלון ותחשוף אותם לא רק לתביעות כספיות אלא בעיקר לאישומים פליליים.

    היות שכך, ובמיוחד לנוכח העובדה שעדיין לא לגמרי ברור מה הייתה מידת האחריות המדויקת של כל מנהל והאם כבר הורכבו יחד כל "פיסות הפאזל" בפרשה – נדרשת זהירות רבה כדי שלא לעשות טעויות נוספות שעלולות לפגוע פגיעה מיותרת בעובדים הלא נכונים.

    דוגמא אחת לנזק אפשרי הייתה ההצהרה החפוזה של התביעה הכללית של ממשלת סכסוניה תחתית, אשר הכריזה על כוונתה לחקור את היו"ר הפורש של קבוצת פולקסוואגן, מרטין וינטרקורן, וכעבור ימים ספורים חזרה בה מהודעה זאת והתנצלה. כך או אחרת, דובר חברת פולקסוואגן בגרמניה, אריק פלבר, סירב להתייחס לטענות של שני העיתונים ובחר שלא להגיב להן.

    נזק קטלני?

    הניסיון לחסוך, או שמא להצליח להגשים את פרויקט מנוע הדיזל מדגם EA189 בכל מחיר, לא רק פגע אנושות בתדמית של פולקסוואגן בפרט ושל התעשייה הגרמנית בכלל, אלא מציב את החברה "במשבר קיומי ובסכנה לחברה". כך, לכל הפחות, מצטט העיתון וולט אם זונטאג את היו"ר העתידי של החברה, פוטאש, מתוך דיון פנימי שנערך לכאורה בחברה בשבוע שעבר. עם זאת, פוטאש טען שזהו "משבר שאפשר להתגבר עליו".

    אנליסטים שניסו להעריך את היקף הנזקים שצפויים לפולקסוואגן – ואשר כוללים לא רק את הקנסות שתחטוף החברה מרגולטורים במדינות שונות אלא גם הפסד מכירות, ובעיקר ניהול מאבקים משפטיים בעשרות שווקים שונים – סיכמו את הסכום בגזרת ה-34 מיליארד דולר – סכום עצום אפילו עבור אחת מיצרניות הרכב החזקות בעולם, אשר הרוויחה יותר מ-5.3 מיליארד אירו בכל אחת מן השנתיים שעברו ו-3.3 מיליארד בחציון הראשון של 2015.

     

    Volkswagen Werk Wolfsburg/Fahnenstangen der Konzernmarken am Verwaltungshochhaus

     

    ההערכה שלהם היא שאם סכומים אלה ישולמו במשורה, לאורך מספר שנים, תוכל החברה לחרוק שיניים ולעמוד בהם מבלי להיפגע. אבל אם תידרש הזרמה מהירה של סכומים גדולים ייתכן שלא תהיה לקבוצה ברירה אלא למכור את עסקי המשאיות שלה כדי לשלם על הנזקים.

    ביום שישי, פחות מיומיים לפני שעשתה זאת בישראל, פרסמה פולקסוואגן בגרמניה את מספרי השלדות של כל המכוניות שעשויות להיכלל בקריאה העתידית לתיקון, וביום ראשון פרסמה החברה מודעות ענק במספר עיתונים חשובים בגרמניה ובהן המשפט: "אנחנו נעשה הכל כדי לזכות בחזרה באמון שלך".

    לא רק בוש

    אחת העובדות הטכניות המעניינות שנחשפו בסוף השבוע, וגם היא מעידה על עומק הסקנדל והמספר הרב של שותפי סוד במירמה – היא ש"תוכנת הזיוף" לא הותקנה רק במערכות שסופקו על-ידי חברת 'בוש' – שהיא ספקית המשנה הגדולה ביותר בעולם לתעשיית הרכב, אלא גם במערכות שסופקו על-ידי ספקית משנה גדולה אחרת – חברת 'קונטיננטל'.

    השבוע דיווח העיתון הגרמני בילד אם זונטאג שבעוד שבוש סיפקה את האלקטרוניקה ואת מערכות ניהול המנוע, ההזרקה והטיפול בגזי הפליטה למנועי הדיזל בנפח 2.0 ליטר, קונטיננטל סיפקה את מחשבי ניהול המנוע, משאבות הדיזל, מזרקי הדלק ורכיבים נוספים למנועי הדיזל בנפח 1.6 ליטר – שהם, כך מסתבר, גם היותר בעייתיים בפרשה.

    עם זאת, דובר מטעם חברת קונטיננטל הכחיש באופן מוחלט כל קשר לפרשה, וטען ש"קונטיננטל בטוחה שתוכנה שאנחנו מספקים לפולקסוואגן לא מתאימה לצורך מירמה במבחני פליטות המזהמים".

    בשבוע שעבר פורסם שמנהלים בחברת 'בוש', שסיפקה כאמור את הרכיבים למנועי ה-2.0 ליטר, כתבו לאנשי פולקסוואגן עוד בשנת 2007 ששימוש בתוכנת זיוף מבחנים אינו חוקי.

    מקורות בחברה טוענים שדווקא התיקון של מנועי ה-2.0 ליטר עשוי להיות פשוט ופחות יקר מאשר תיקון מנועי ה-1.6 ליטר (טרם פורסם מידע בנוגע למנועי ה-1.2 ליטר) – מפני שלדבריהם במנועי ה-2.0 עשוי להספיק עדכון תוכנה בעוד שבמנועי ה-1.6 ליטר תידרש גם החלפת רכיבים שונים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.