• Ad
  • פואטש יחליף את פייש כיו"ר פולקסוואגן

    האנס דיטר פואטש, סמנכ"ל הכספים של פולקסוואגן, ימונה כיו"ר הקבוצה שמבקשת להיות יצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם. מחליף בתפקיד את היו"ר האגדי, והמודח, פרדיננד פייש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מועצת המנהלים של קבוצת פולקסוואגן, שצפויה לעבור את טויוטה ולהתמקם כיצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם, בחרה בסמנכ"ל הכספים של החברה, האנס דיטר פואטש (Pötsch) כמועמד ליו"ר מועצת המנהלים של המועצה. המינוי, שצפוי להיות מאושר, ייכנס לתוקפו בחודש נובמבר הקרוב.

    בהודעה לעיתונות בסוף השבוע הודיעה המועצה המפקחת של פולקסוואגן על החלטתה לתמוך בהצעה של נציגי בעלי המניות של דירקטוריון פורשה, אחת מבעלות המניות המרכזיות בקבוצה, לבחור בהאנס דיטר פואטש כיו"ר שיחליף את פרדיננד פייש, היו"ר האגדתי והכל יכול של הקבוצה, אשר הודח באפריל האחרון. פואטש בן ה-64 מכהן כסמנכ"ל הכספים של פולקסווגן מאז שנת 2003.

    ארנדט אלינגהורסט, מנהל מחלקת מחקר הרכב בחברת המחקר העולמית Evercore ISI אמר בסוף השבוע בהודעת דוא"ל שהפיץ ללקוחותיו שמדובר במהלך מוצלח היות שפואטש "מכובד בקהילה הפיננסית ויש לו "הבנה ברורה" של הבעיות הכלכליות העיקריות שבפניהן ניצבת קבוצת פולקסווגן". אלה, לדבריו, כוללות רמת הון גבוהה והוצאות גדולות על מחקר ופיתוח, כמו גם עלויות גבוהות של עבודה וחומרי גלם. מנגד, גורמים אחדים במועצת המנהלים טענו שהמינוי, ללא תקופת צינון מתאימה, עלול להיות בעייתי.

    עד לא מכבר נחשב מרטין וינטרקורן, מנכ"ל הקבוצה, למועמד המוביל לתפקיד הזה, לאחר שניסיון הדחתו על-ידי פייש באפריל האחרון גרם בסופו של דבר דווקא להדחת היו"ר.
    וינטרקורן, כך הוחלט, יוסיף לשמש כמנכ"ל לאחר שחוזה ההעסקה שלו הוארך עד לשנת 2018.

    בהודעתה לעיתונות ציינה מועצת המנהלים של החברה ש"פוטאש הוא המועמד המתאים לתפקיד יו"ר המועצה המפקחת… הוא ניכר בראייה אסטרטגית, ידע מקיף של תעשיית הרכב וניסיון רב בשווקים הפיננסיים".

    מינויו של יו"ר אצל יצרנית רכב אולי לא היה מעניין בחברה בגודל בינוני או קטן, אבל כאשר מדובר ביצרנית שמתכוונת להיות הגדולה ביותר בעולם, ואשר נדרשת לקבל החלטות אסטרטגיות משמעותיות בקנה מידה עולמי – מדובר במינוי המשמעותי ביותר בתעשיית הרכב בעתיד הנאה לעין.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.