• Ad
  • אחרי שתשיק קרוסאובר קומפקטי חדש תהפוך מיצובישי, תחת ניסאן, ליצרנית מתמחה בקרוסאוברים ובמכוניות זולות לשווקים מתפתחים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מיצובישי צפויה להגדיל את אאוטלנדר, להקטין את ASX, להוסיף קרוסאובר בגודל קומפקטי אשר יתחרה בקטגוריה של קיה ספורטאז' ולהתמחות בקרוסאוברים ובהנעה אלטרנטיבית – וזה עוד לפני שהיא תאמץ בהדרגה את הפלטפורמות הגלובליות של קבוצת רנו-ניסאן.

     

    תוכניות אלה הן חלק אחד מן האסטרטגיה שמתגבשת אצל יצרנית "שלושת היהלומים" בחודשים שלאחר רכישת גרעין השליטה בחברה על-ידי ניסאן.

    החלק שנוגע להוספת קרוסאובר קומפקטי בין אאוטלנדר (שהיה הקרוסאובר השלישי הנמכר ביותר בישראל בשנה שחלפה והכלי הנמכר ביותר בהיסטוריה של הקטגוריה הזאת אצלנו) לבין ASX אשר מעולם לא עלה לישראל – נחשפו השבוע על-ידי דון סוורינגן, סגן נשיא בכיר במיצובישי מוטורס צפון אמריקה.

    מיצובישי אמנם לא לוקחת חלק בתערוכת דטרויט מאז שנת 2009, אבל באירועים שקדמו לתערוכה הופיע סוורינגן ואחת ההודעות הדרמטיות שלו נגעה לכך שהחברה תפסיק לשווק את 'לאנסר' בארצות הברית כבר באוגוסט הקרוב.

    בחודש מאי השנה הכריזו ניסאן ומיצובישי על כך שניסאן תרכוש את גרעין השליטה (33.4%) במיצובישי, וזאת לנוכח המשבר שפקד את החברה בגלל פרשת רמאות בבדיקות תצרוכת דלק ביפן. לפני כחודש מונה קרלוס גוהן, מנכ"ל רנו-ניסאן ליו"ר של מיצובישי.

    עוד קודם לכן הציגה מיצובישי בתערוכת לוס אנג'לס את דגם התצוגה eX – אשר מתאר את הקרוסאובר הקומפקטי החדש, ומכיוון שמשך הפיתוח של כלי רכב בימינו עדיין נע בין שנתיים וחצי לשלוש הרי שניסאן לא הספיקה להיות מעורבת בפרויקט הזה, והכלי החדש יתבסס עדיין על פלטפורמת הלאנסר.

     

    קונספט מיצובישי eX הוצג בתערוכת לוס אנג'לס

    בשנה הבאה צפויה החברה להציג מתיחת פנים לאאוטלנדר הנוכחי, מה שאומר שפיתוח של הכלי המוגדל אשר יחליף אותו – גם אם החל כבר בשלב מוקדם יותר – כן יוכל להתבסס על פלטפורמה של רנו-ניסאן. במקרה כזה הוא צפוי להיות מושק אי שם לקראת שנת 2020 או אף קודם לכן.

    ASX, לעומת זאת, הוא כלי מאד ותיק (הוצג במקור בשנת 2010), ולכן ייתכן שאנשי מיצובישי יתאמצו להתאים את ג'וק החדש של ניסאן לעיצוב המותגי שלהם, ולהשיק סוג של "מיצובישי ג'וק" בתוך כשנה.

    הקרוסאובר הקומפקטי החדש שיופיע במרץ עשוי להימכר באירופה, ואולי גם בישראל, עוד במהלך 2017 או בתחילת 2018, ואם הוא ימוצב מתחת לאאוטלנדר ייתכן שהוא יחולל אצלנו מהומה רבתי.

    בארצות הברית צפוי הקרוסאובר החדש להיות מונע באמצעות מנוע טורבו-בנזין חדש מתוצרת מיצובישי, ככל הנראה בנפח 2.4 ליטר, אולם באירופה הוא יוצע גם עם מנוע בנפח 2.0 ליטר ועם מנוע טורבו-דיזל.

    יפנים מבינים עברית

    "אנחנו עדיין מתחרים" אמר דון סוורינגן במסיבת העיתונאים שבה הציג את האסטרטגיה של מיצובישי והוא התכוון כמובן לניסאן, "ולכן בסוף היום, גם כאשר נחלוק רכיבים אנחנו חייבים להיות בעלי סגנון ייחודי לנו, למשל בתחום העיצוב החיצוני והנראות של חזית כלי הרכב. אנשי ניסאן מביאים הרבה דברים טובים לתרבות של מיצובישי והם יעזרו לנו לגדול ביחד, אבל המפתח הוא למצוא סינרגיה שתסייע גם לנו וגם להם להפחית עלויות באמצעות שימוש בחלקים משותפים".

    ככל שהדברים קשורים לשוק הישראלי השאלה המסקרנת ביותר היא מה תהיה האסטרטגיה של מיצובישי בנוגע לעשרות שווקים שונים שבהם היא מיוצגת בעולם מחוץ לשוק האמריקני. למעשה, באופן יחסי אפשר לומר שהשוק הישראלי חשוב עבורם, לפחות במצב הנוכחי, כמעט כמו השוק האמריקני, ועל כך יעידו המספרים הבאים.

    בסיכום שנת 2016 מסרה מיצובישי בארה"ב קצת פחות מ-100,000 כלי רכב, וזאת לאחר שנה רביעית ברציפות של עליה במכירות.

    מבין אלה, כ-14,300 יחידות היו מדגם לאנסר, שמכירתו בארה"ב מופסקת כאמור, כ-33,000 יחידות של ASX, 26,500 יחידות של אאוטלנדר, וכ-22,000 יחידות של ספייס סטאר.

    אצלנו "משחקת" מיצובישי בשלוש וחצי קטגוריות ובסיכום 2016 זה היה המותג החמישי הנמכר ביותר עם כמעט 18,000 יחידות. בתחום הקרוסאוברים אאוטלנדר הוא שחקן דומיננטי מאד, ואף מפתיע, עם כעשרת אלפים יחידות שנמכרו ממנו במהלך 2016.

    בצידו האחר של השוק הפכה מיצובישי בשנים האחרונות לשחקנים חשובה בקרב ציי רכב עם ספייס סטאר (אשר נעדרה מן השוק שלנו לאורך חלק חשוב של 2016 אולם שבה בחזרה בסוף השנה) ועם גרסת הסדאן של אותה מכונית – אטראז'.

    גם בתחום הטנדרים מיצובישי הוא שחקן חשוב עם טריטון, ואם ספייס סטאר תימכר כאן ברציפות לאורך 2017 סביר שמיצובישי תמרו ממנה עוד כמה אלפי יחידות. בעבר הייתה לאנסר מכונית מאד חשובה בפלח השוק שהיה הפלח הגדול ביותר בשוק שלנו, אבל בסיכום 2016 נמכרו ממנה רק כ-800 עותקים (בשתי תצורות מרכב), בעיקר מפני שזהו מוצר באחרית ימיו.

    אז נכון, סך המכירות בישראל מהווה בקושי 20% מן המכירות בארה"ב, אבל שם נאבקת מיצובישי בשוק קשה ותחרותי יותר ועם רגולציה יותר מחמירה, לכן אל לנו לזלזל בחשיבות שלנו עבורם.

    אם האסטרטגיה של ניסאן תהיה להשתמש במיצובישי כדי להיאבק בדייהטסו ששייכת לטויוטה הרי שבמקביל לקרוסאוברים שיוצעו בארה"ב ובאירופה היא תשווק מכוניות מיקרו (קיי קארז) ביפן ומכוניות מיני וסופר מיני פלוס (אטראז' למשל) במדינות דרום מזרח אסיה ובישראל.

    במקרה כזה ייתכן שמיצובישי תמשיך לייצר את לאנסר עבור אותן מדינות כמכונית בסיסית וזולה (וגם עבור ישראל) עד שהיא תוחלף על-ידי מכונית קומפקטית אחרת על בסיס הפלטפורמה הגלובלית של רנו-ניסאן.

    בשלב הבא ייתכן שרנו-ניסאן תחליט לבנות מכונית זולה במיוחד כדי להרחיב את מגוון הדגמים הבסיסיים, או להיפך – תגיע למסקנה שאין היגיון שלאנסר תתחרה בדאטסן (מותג הלואו-קוסט של ניסאן), ואז היא תשדרג את מחליפת הלאנסר וזו תהיה מקבילה של ניסאן פולסאר. כמובן שייתכן גם שמיצובישי תחליט לצאת מפלח השוק הזה לגמרי, אבל בהתחשב בכך שהמכונית מיוצרת ונמכרת גם בתאילנד, מאלזיה וטאיוואן זאת נראית האפשרות הפחות סבירה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    עתידות: מיצובישי תתמקד בקרוסאוברים ותתחרה בספורטאז'

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.