• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אגף התנועה של משטרת ישראל מרחיב עוד את מאגר מכשירי האכיפה שלו: אחרי השוטרים שמחופשים לקבצנים, מצלמות הוידאו על עמודים בצידי הדרכים, והרחפנים באוויר – כעת מותקנים מכשירי "דבורה" על אופנועים של יחידת האופנוענים המשטרתית. למרבה הצער, גם שיטה זאת ממוקדת באכיפת מהירות במקום אכיפת עבירות מסכנות חיים.

     

     

    בתמונות שהגיעו לידי TheCar נראה מכשיר מדידת מהירות מסוג 'דבורה', אשר בעבר נעשה בו שימוש נרחב בניידות משטרה, כשהוא מותקן על אופנוע. כאשר מחברים את התמונות עם דברים שאמר ראש אגף התנועה, ניצב דורון ידיד, ברורה גם "רוח המפקד" אודות אופי השימוש שהוא מצפה מפקודיו.

     

    אופנועים חדשים לסיירת התנועה הארצית

    סיירת האופנועים הארצית של אגף התנועה מתחדשת ב-22 אופנועים חדשים. הסיירת מהווה את חוד החנית במאבק כנגד תאונות הדרכים. שוטרי היחידה פועלים בעיקר במרחב הבינעירוני תוך הפעלת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים לצמצום עבירות מסכנות חיים.

    Publiée par ‎Israel Police – משטרת ישראל‎ sur Vendredi 13 avril 2018

     

    מכשיר ה"דבורה" הוא מכ"מ למדידת מהירות (פועל על פי עיקרון "אפקט דופלר" – מדידת עוצמת ההחזר מן העצם הנמדד בנקודות זמן קרובות) אשר פותח במקור לשימוש בכבישים מרוחקים ובאזורים פתוחים עם תנועה דלילה.
    כאשר מכשיר כזה מותקן בניידת, כפי שמקובל עד כה, טווח האכיפה שלו הוא עד למרחק של כ-1.2 ק"מ הן לרכב מתקרב והן לרכב מתרחק, והאכיפה מבוצעת מעמדה נייחת או בתוך כדי נסיעה. אכיפה יכולה להתבצע גם כאשר נוסעים (או עומדים) מול הרכב הנמדד וגם כאשר נוסעים בעקבותיו.

     

     

    ה"דבורה" הונדסה לכלול שלושה מצבי פעולה, מהם רק אחד קביל כראיה בבית משפט: שידור קבוע שבו המכשיר פועל ומשדר גלי רדאר אשר יכולים להיקלט על-ידי גלאי רדאר. עם זאת, במצב 'המתנה' יכול שוטר להפעיל את הדבורה בעיתוי שהוא בוחר בו, למשל כאשר הוא מזהה כלי רכב נכנס לישורת, כדי לצמצם את אפשרות הגילוי שלו בידי גלאי מכמונות.

    ל'דבורה' יש יותר מגבלות הפעלה מאשר לממל"ז, בעיקר ככל שהדברים אמורים בהימצאותם של כלי רכב נוספים בטווח הלכידה שלה, או הימצאות כבלי מתח חשמלי. בנוסף, השוטר המפעיל חייב להקשיב למכשיר ולציין באופן פוזיטיבי שהוא קלט רק כלי רכב יחיד, את הרכב הנמדד – ואת זה לא פשוט לבצע בעת רכיבה על אופנוע עם קסדה.

    כפי שפרסמנו ב-TheCar, משטרת התנועה הבקיעה לעצמה "גול עצמי" בשעה שביצעה ניסוי שנועד להוגיח את מהימנות מצלמות המהירות מסוג א-3. באותו סרטון, שפרסמנו כאן, ניכר שמכשיר ה'דבורה' אשר אמור היה לייצר נקודת התייחסות למהירות, לא "סגור" על המהירות העצמית של הרכב. מכל מקום, נכון להיום עדיין אין ל'דבורה' "חזקת אמינות" אוטומטית, אם כי מי שמואשם בנהיגה במהירות מופרזת לנוכח אכיפה באמצעות 'דבורה' ייאלץ להיאבק על חפותו בבית משפט, על כל הכרוך בכך מבחינת הוצאות.

     

     

    מקור במשטרת התנועה אמר ל-TheCar שבעבר נעשו ניסיונות לשלב 'דבורה' על אופנועים אולם המכשירים גרמו לזליגת חשמל מוגברת מן המצבר שלהם, והניסוי בוטל. כעת נראה שנמצא פתרון לבעיה הזאת.

    גיא ברלס מנהל אתר אירואד שעוסק בציוד אכיפה ובאמצעי גילוי של ציוד כזה, מסביר שכל מכשיר לגילוי רדאר יזהה את תשדורת ה'דבורה' כאשר היא במצב פעיל. כדי להימנע מאי נעימות הוא מציע להפעיל בכל משך הנהיגה גלאי רדאר ואת ה'וויז'. לנהג שמואשם בנהיגה במהירות מפרזת בעקבות אכיפה עם מכשיר כזה הוא ממליץ לבדוק את מצלמת הדרך כדי לוודא שמא באותו זמן נמצא כלי רכב נוסף בסמוך לרכב שנתפס. לדבריו, ברגע ששני כלי רכב נמצאים בסמיכות אין ל'דבורה' יכולת להבחין ביניהם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    עקיצה דו גלגלית: אגף התנועה התקין דבורה על אופנועים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.