• Ad
  • מועצת המנהלים של פולקסווגן קיבלה "החלטות חשובות לעתיד הקבוצה". תהיה שחקנית מרכזית במלחמת הסוללות העולמית, תנפיק את חטיבת הרכב הכבד ותקים באירופה מפעל חדש לכל מותגיה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קבוצת פולקסווגן היא יצרנית הרכב הגדולה הראשונה אשר לא תהיה תלויה ביצרניות של סוללות לכלי הרכב החשמליים שלה, והיא תייצר אותן בעצמה באירופה. ההחלטה הדרמטית הזאת, שמגיעה עם תג מחיר של 1.12 מיליארד דולר, התקבלה אתמול (ב') על ידי מועצת המנהלים של קבוצת פולקסווגן אשר התכנסה וקיבלה את מה שאנשיה מתארים בהודעתם לעיתונות "החלטות חשובות לעתיד הקבוצה". החלטות אסטרטגיות חשובות נוספות שהתקבלו אתמול כוללות הנפקה צפויה של חטיבת המשאיות, האוטובוסים והרכב הכבד, בחינת העתיד של חברות ההנדסה של הקבוצה, ו"בחינת המשך דרכה של החברה לנוכח ההתפתחויות בתעשייה".

     

     

    נכון להיום מתנהלת "מלחמת עולם" בין היצרניות של סוללות בכלל וסוללות לרכב חשמלי בפרט, וכל מי שעיניו בראשו מבין שבתחום הזה נוצר צוואר בקבוק בעל משמעויות אסטרטגיות לכל מי שמתכוון לייצר ולמכור כלי רכב חשמליים. למי שיבטיח לעצמו מקורות לאספקת סוללות יהיה – בטווח הקצר והבינוני, יתרון על-פני מי שלא יוכל לשים יד על מקור לסוללות.

    המאבק על הסוללות מתחולל בשלוש זירות: אבטחת חומרי גלם, אבטחת אמצעי ייצור, ושליטה בטכנולוגיה מתקדמת. ברקע משקיעות הממשלות של סין, יפן וקוריאה משאבים רבים כדי להבטיח שההתרחשויות החשובות בזירה הזאת יתקיימו אצלן ולא במדינות אחרות. גם מספר ממשלות אירופאיות תומכות בתעשיות המקומיות בארצותיהן, ואילו ממשלת ארה"ב, נכון להיום, נותרה מאחור וכהרגלה מותירה את הזירה הזאת בידי השוק הפרטי.
    בין היצרניות שחזו את הנולד והבטיחו לעצמן מקורות לסוללות לרכב חשמלי בולטות טויוטה – אשר הקימה מיזם משותף עם פנסוניק, יונדאי, שיצרה מערכת יחסים מובטחת עם ספקיות סוללות קוריאניות, וב.מ.וו, שהבטיחה לעצמה סוללות מיצרנית הסוללות הגדולה בעולם, החברה הסינית CATL (שעובדת גם מול מספר יצרניות רכב סיניות, הבולטת בהן היא ג'ילי). כמובן שלכל אלה קדמה טסלה האמריקנית, אשר רכשה טכנולוגיה בתחום הזה כבר לפני שש שנים, והקימה מפעל ענק לייצור סוללות.

    לקריאה נוספת: האם הסינים פיצחו את סוד הסוללות לרכב חשמלי?

    החידוש של פולקסווגן נובע מכך שהיא לא מכריזה על ברית אסטרטגית עם יצרנית סוללות אלא החליטה לקחת את עתידה בידיה ולייצר לעצמה את הסוללות שיותקנו בכלי הרכב החשמליים שלה. פולקסווגן פיתחה, כפי שכתבנו כאן לא מעט פעמים, פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי (MEB), והיא מתכוונת להשיק בחמש השנים הבאות יותר מ-20 דגמים חדשים של כלי רכב חשמליים, וכל אלה יזדקקו להרבה מאד סוללות. המועצה המפקחת והדירקטוריון של פולקסוואגן החליטו שהסוללות האלה ייוצרו בגרמניה, במפעל סוללות חדש שיוקם במדינת סקסוניה התחתונה, לא רחוק מן המפעל שלה בעיר זוויקאו אשר מוסב בחלקו (ובעתיד במלואו) לייצור כלי רכב חשמליים. כאמור, פולקסווגן תקצה להקמת המפעל הזה כמיליארד אירו (1.12 מיליארד דולר).

    שאלת מיליארד האירו היא מי תהיה השותפה הטכנולוגית של פולקסווגן לייצור הסוללות, ומן ההודעה של החברה עולה שיהיה לה שותף כלשהו. ממשלת גרמניה העבירה לאחרונה תמיכה נדיבה ליצרנית הסוללות הגרמנית 'ורטה' כדי לסייע לה לפתח טכנולוגיה בתחום הזה, אבל פולקסווגן יכולה להיעזר גם בספקיות המשנה הגרמניות הגדולות 'בוש' ו-ZF'. בכל מקרה היא צפויה לקבל תמיכה ישירה מן הממשלה הפדרלית או ממשלת סקסוניה, אשר כמו ממשלות סין, קוריאה ויפן מעוניינות שהחגיגה הטכנולוגית – על כל הרווחים הכלכליים שקשורים בה – תתקיים אצלן.

     

     

    החלטה חשובה נוספת שקיבלה אתמול מועצת המנהלים היא על התכנסות וקבלת החלטה לגבי המיקום של מפעל חדש לייצור רכב באירופה. קבוצת פולקסווגן מתכוונת להקים "מפעל רב מותגי", כלומר מפעל שבו ייבנו כלי רכב, חשמליים מן הסתם, לכל או לרוב מותגי הקבוצה. עד עתה נשאה החברה ונתנה עם מספר מדינות וממשלות מקומיות שמעוניינות שהמפעל הזה יוקם בשטחן. מועצת המנהלים הורתה להנהלת החברה לקבל החלטה על סמך האפשרויות השונות שהוצעו לה, ולהקים את המפעל.

    החלטה דרמטית נוספת שהתקבלה אתמול היא על הנפקת חברת TRATON, שלתוכה איחדה פולקסווגן בשנה שעברה את כל פעילויות חטיבת המשאיות, האוטובוסים והרכב הכבד – ובין השאר את יצרניות המשאיות והאוטובוסים מאן וסקניה, ואת חטיבת הרכב הכבד של פולקסווגן עצמה. מועצת המנהלים החליטה "להכין הנפקה ראשונית של TRATON SE שתונפק לפני חופשת הקיץ 2019, בכפוף להתפתחויות נוספות בשוק". במילים אחרות, פולקסווגן תמכור חלק מן הבעלות בחטיבת הרכב הכבד שלה, או את כולה, ואפשר לחוש כבר את העיניים שנפתחות כעת אצל יצרניות הרכב הסיניות בכלל, ובמשרדי ג'ילי בפרט, לקראת ההזדמנות הזאת.

    במקביל, מועצת המנהלים החליטה גם לקדם במהירות החלטות אסטרטגיות קריטיות בנוגע לעתיד הפעילות שלה בתחום הדיזל וטורבינות הגז. פולקסווגן היא הבעלים של חברת מאן בכלל, ובפרט של חברת MAN Energy Solutions אשר בונה מנועי דיזל וטורבינות גז – החל ממנועים "קטנים" למשאיות, דרך מנועים ימיים גדולים וכלה במנועי ענק לתחנות כח. הקבוצה היא גם הבעלים של חברת ההנדסה RENK AG אשר בונה תמסורות ענק, גם לתעשיית הרכב הכבד, ושתי החברות האלה עלולות למצוא את עצמן במציאות מאד מאתגרת כאשר העולם ינטוש את מנועי הבעירה הפנימית לטובת הנעה חשמלית. הנוסח של ההודעה לעיתונות בעניין זה הוא: "הוועדה המפקחת ביקשה מהנהלת החברה להתחיל תהליך לפיתוח פתרון צופה פני עתיד, בעל משמעות תעשייתית עבור MAN Energy Solutions ו- RENK AG. ההתמקדות נדרשת כדי לפתח פרספקטיבת צמיחה מוכוונת עתיד להנדסת מכונות בקבוצה, למשל על ידי מיזם משותף, שותפויות או מכירה מלאה או חלקית".

     

    הנס דיטר פוטש, יו"ר המועצה המפקחת של פולקסווגן, צוטט בהודעה לעיתונות של החברה כשאמר: "אישרנו החלטות אסטרטגיות חשובות עבור קבוצת פולקסווגן בישיבת מועצת המנהלים של היום. כחלק מהמתקפה החשמלית המקיפה שלנו אנחנו מתכוונים להבטיח את (יכולת הייצור של סוללות) באמצעות שותפויות אסטרטגיות. במקביל, אנחנו רוצים להרחיב את יכולות הייצור שלנו באירופה כדי לתמוך בתוכניות הצמיחה שלנו. לנוכח המורכבות הרבה יותר של התעשייה שלנו, ושל האתגרים הקשורים, חשוב להתמקד בעסקי הליבה שלנו.

    יו"ר מועצת המנהלים של פולקסוואגן, הרברט דיאס, אמר: "תעשיית הרכב נמצאת בעיצומו של שינוי יסודי… אנחנו "דוחפים קדימה" עם החשמול ואת הדיגיטליזציה של הצי שלנו יותר מאשר כל יצרנית רכב אחרת. במקביל נבנה בשנים הבאות תחומים עסקיים חדשניים כדי לספק שירותי ניידות חדשניים… קבוצת פולקסווגן תשחק תפקיד מכריע בעיצוב השינוי הגורף של תעשיית הרכב וההחלטות (שהתקבלו) היום הן אבני דרך חשובות לעתיד החברה".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    עצמאות אנרגטית: פולקסווגן תייצר את הסוללות שלה בעצמה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.