• Ad
  • עולה מעל לרדאר: נהיגת התרשמות ראשונה בניסאן קשקאי דור שני

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חמישה חודשים לאחר תחילת מכירתו בישראל מאפשרים יבואני ניסאן נסיעת התרשמות ראשונה בדור השני של קשקאי. הבשורות הטובות: עיצוב, רמת אבזור גבוהה ונסיעה נעימה. הפחות טובות: קיה ספורטאז' ב-135 אלף ש"ח

    חברת קרסו מוטורס, יבואנית רנו וניסאן לישראל, בחרה לחשוף רשמית את הדור השני של 'קשקאי' של ניסאן רק כשנה וחצי לאחר הצגתו בעולם, וחמישה חודשים לאחר תחילת המכירה שלו בישראל.
    אחת הסיבות להחלטה הזאת נעוצה בכך שכל המשלוחים הראשונים של קשקאי נועדו על-ידה מראש למכירה ללקוחות הקיימים של החברה, רובם המכריע מי שהיו הבעלים של הדגם היוצא.
    נסיעת התרשמות זאת, שערכתי במסגרת ההשקה הרשמית של ניסאן קשקאי בישראל, בוצעה לכן לאחר שהיבואנית כבר העלתה לכבישי הארץ כ-1,100 יחידות של הדגם החדש, וכ- 90% מהם נמסרו על-ידה ללקוחות קיימים.

    תחילת המכירה של הדור השני של קשקאי לכל עם ישראל צפויה להתחיל באמצע חודש מאי – ואספקה שלהם מתוכננת לחודש יולי.

    עוד בדור הראשון של קשקאי הפנימו יבואני ניסאן את העובדה שהקרוס-אובר הזה, שהחליף את אלמירה באירופה ובישראל, מיועד בעיקר ללקוחות של מכוניות משפחתיות ולא לג'יפאים. לכן הם התרכזו בייבוא גרסת ההנעה הקדמית ולא בהנעה הכפולה היקרה יותר, אשר גם צורכת יותר דלק.

    עם הדור השני של קשקאי עוברת גם ניסאן מהפך, וכמו קבוצת פולקסוואגן לפניה וקבוצות פורד, פיז'ו-סיטרואן, ג'נרל מוטורס והיצרנים רנו, וולבו, לנד-רובר ועוד רבים וטובים אחרים גם היא פיתחה מנועים מוקטני-נפח ומוגדשי טורבו.

    כך, במקרה של קשקאי, מחליף מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר, שמספק 115 כ"ס ו-16.82 קג"מ את מנוע ה-2.0 ליטר בנזין אטמוספירי של הדור הראשון, אשר סיפק 140 כוחות סוס ו-20 קג"מ של מומנט.

    על אף הפסד הכח, המנוע המודרני מספק את כוחו במהירות מנוע נמוכה יותר ולרוחב רצועת מהירויות גבוהה יותר, לכן הוא "גמיש" ושימושי יותר, וגם אמור להיות הרבה יותר חסכוני בדלק.

    כמו בדור הקודם, גם הפעם מחוברת למנוע תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, הפעם מדור חדש יותר אשר מאפשרת גם החלפת הילוכים 'ידנית' בעת שילוב למצב ספורט. במצב זה מוקשח מעט גם ההיגוי כדי לקבל תחושה יותר "ספורטיבית".

    קשקאי דור 2 בישראל 006

    במקביל מוצע הדור השני של קשקאי גם עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר, עם הספק של 130 כוחות סוס ומומנט מכובד של 32.63 קג"מ ב- 1,750 סל"ד. עם זאת, רוב רוכשי הקשקאי (מעל 75% ) צפויים לרכוש את גרסת הבנזין.
    יבואני ניסן מבטיחים צריכת דלק נמוכה במיוחד של מנוע הבנזין, לטענתם היא עומדת (נתוני מעבדה) על 17.85 ק"מ לכל ליטר, והם מוסיפים וטוענים שמדובר בנתונים הטובים ביותר בקבוצת הקרוס-אוברים בגודל הזה.

    עיצוב

    הקשקאי החדש נראה טוב יותר מקודמו, בין השאר בזכות עיצוב משופר משמעותית בחזית (שבכה קדמית חדשה וכוחנית ופנסי חזית מלוכסנים ונאים) וגם באחוריים (תוספת ספוילרים ועיצוב חדשני של הפנסים האחוריים).
    הכלי נראה ספורטיבי, דינמי, נועז ומודרני יותר, ומבלי לאבד את ה-DNA שלו כ'קשקאי'. העיצוב שיפר גם את האווירודינמיות ובזכות זאת גם את תצרוכת הדלק שלו, וכל הגרסאות מצוידות בפנסי ערפל כסטנדרט.

    קשה אולי להבחין בכך, אבל קשקאי החדש ארוך ב-4.7 ס"מ מקודמו (378 ס"מ לאורך),רחב ממנו ב-2 ס"מ (180 ס"מ) ונמוך ממנו ב-1.5 ס"מ (159 ס"מ). מרחב הראש לנהג ולנוסעים גדל בס"מ אחד. בסיס הגלגלים (264.6 ס"מ) הוארך ב-1.1 ס"מ ומרחב הברכיים גדל ב-1.5 ס"מ, בין השאר בגלל הקטנת נפח תא המטען מ-410 ליטרים ל-401 ליטר בדגם החדש.

    סביבת הנהג כוללת כבר בגרסה הבסיסית מערכת מולטימדיה עם דיבורית מובנית, מסך מגע בגודל 7 אינטש ושישה רמקולים. בנוסף מוצעים מחשב דרך, שליטה מההגה על מערכת השמע, בקרת שיוט, כיסוי עור להגה ולבורר ההילוכים, בקרת לחץ אויר בצמיגים, בלם חניה חשמלי, מצלמת רוורס וארבע מצלמות לראייה היקפית 360 מעלות, מראות צד מתקפלות, מערכת סיוע לזינוק בעליה ועוד.

    הגרסאות המאובזרות יותר מציעות בנוסף גם התנעה באמצעות כפתור, גג שמש מזכוכית עם סוכך, מסילות גגון, חלונות אחוריים כהים, מערכת לשמירת מרחק מהרכב שמלפנים ולהתראה מפני סטייה מנתיב נסיעה, מערכת מניעת התנגשות, חיישני אורות אדפטיביים וגם – בגרסה המאובזרת ביותר – מערכת לגילוי והתראה של סימני עייפות נהג, מערכות לזיהוי הולכי רגל ושטחים מתים, מושבים מרופדי עור, סייען חניה, חימום למושבים, מושב נהג מתכוונן חשמלית וחישוקי 19 אינטש קלים.

    קשקאי דור 2 בישראל 002

    קשקאי החדש, אם זה לא מובן, מאובזר מאד – ובמיוחד במערכות מתקדמות של סיוע לנהג, והוא נראה טוב מאוד גם מבית וגם מבחוץ.
    לצד החובה רשמנו ראשית לכל קושי בכניסה לרכב, שם פוגם העיצוב הנאה בשימושיות: מפגש של הראש עם הקורה הקדמית המלוכסנת מזומן לכל נהג – למעט מי שמפגין גמישות רבה מאד.
    בנוסף, הקונסולה המרכזית צמודה מידי לברך ימין ומתחככת בה, למעט אצל נהגים ארוכים מאד שמזיזים את המושב אחורה עד קצה מהלכו, וחרטום גבוה וקורות קדמיות שממוקמות כפי שהן פוגמים בשדה הראיה של הנהג.

    על הכביש

    חלקה הראשון של נהיגת ההתרשמות הראשונית כלל נסיעה עירונית לא ארוכה, שם התקבל רושם נעים של שיכוך מהמורות ושיכוך רעשים טובים, בזכות מערכת מתלים חדשה וכפולת בוכנות. תיבת ההילוכים הרציפה, שבדרך כלל מעצבנת בגלל עצלותה (היא מגיבה ללחיצת המצערת בהעלאת הסל"ד אבל לא בתחושת תאוצה מרגשת במיוחד) עושה בקשקאי עבודה טובה בהרבה מכפי שהורגלנו בעבר. הנסיעה בכביש בינעירוני חלקה ונעימה, עם מעט רעשי צמיגים כאשר האספלט אינו ממש חלק, אך כל זאת ברמה נסבלת.

    ההגה (מוגבר חשמלית) מתקשר היטב עם הכביש ולא משדר תחושת מרכוז מוגזמת. אפשר להקשיח את ההיגוי על ידי הסטת מוט ההילוכים למצב S.
    מנוע ה-1.2 ליטר מוגדש הטורבו ותיבת ההילוכים הרציפה עושים עבודה טובה בתנאי נהיגה רגילים. לאחר שמגיעים למהירות שיוט יש לשמור עליה כדי שלא לברוח הרבה מעבר למהירות החוקית המותרת בכבישי ארצנו. מאידך, נהגים תאבי ביצועים וחובבי נהיגה ספורטיבית בוודאי יחושו שחסרים להם כמה סוסים באורווה, בעיקר בעת נהיגה בעליות תלולות ומפותלות. גם המתלים לא ממש נועדו לביצועים כאלה, אלא לנסיעה נעימה וחלקה לטובת אחוריהם וגבם של הנוסעים.

    תצרוכת הדלק מאכזבת: אמנם תיארנו לעצמנו שהנתונים הרשמיים אופטימיים מידי, כרגיל, אבל צריכת הדלק בפועל נעה בין 10.7 ל-11.1 ק"מ לליטר –מאד רחוק מהבטחת היצרן, וזה בנסיעה רגועה למדי, בעיקר בדרכים בינעירוניות.

    שורה תחתונה

    ברמת המחירים הנוכחית של קשקאי, ובהתחשב בתמורה שמקבלים בדמות רמות האבזור השונות – מחיריו של קשקאי עושים רושם חיובי. הדגם הכי פחות יקר עולה 157,000 שקל, הגרסה המאובזרת יותר עולה 169,000 שקל , והטקנה המפוארת עולה 179,000 שקל. בהשוואה דגמי הדיזל (1.6 ליטר טורבו) עולים בין 172,000 – 195,000 שקל.למחירי קשקאי היוצא (2 ליטר) הדגם החדש פחות יקר ויותר מאובזר, כולל מערכות מתקדמות לסיוע לנהג.

    יבואני ניסן טוענים שהמתחרה העיקרי של קשקאי הוא מאזדה CX-5 עם מנוע ה-2 ליטר, שמחירו 166,500 שקל, אבל לשני אלה ישנם גם מתחרים נוספים, והבולט בהם כרגע הוא קיה ספורטאז', אשר מוצע עם מנוע בנזין-אטמוספירי בנפח 1.6 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית תמורת 135 אלף שקל בלבד.

    בנוסף, יונדאי IX35 חדש לגמרי צפוי אצלנו בקרוב, מיצובישי אאוטלנדר מתוח פנים יוצג מחר (ד) בתערוכת ניו-יורק, ראב 4 של טויוטה מוצע תמורת החל ב-170 אלף שקל לגרסת הנעה כפולה, CR-V חדש לגמרי מושק השבוע עם תג מחיר של החל מ-190 אלף שקל לגרסת הנעה כפולה, ויש כמובן גם את פורסטר של סובארו וגרנד ויטרה של סוזוקי (הנעה כפולה וכ-190 אלף שח לשניהם).

    קשקאי הצליח מאד בדור הראשון שלו והוא נאה, מתקדם ומאובזר יותר כעת, אבל אחת הבעיות שלו היא פסיכולוגית: יש מי שקרוס אובר עם מנוע בנפח 1.2 ליטר עלול להישמע חלש מידי עבורו (ולא בצדק).

    מבחינה זו טוב עשו יבואני ניסן שהציבו כבר על 1,100 שגרירים על כבישינו, כדי שיוכלו לספר שבימינו אין עוד מה לחשוש ממנועי טורבו קטנים וממזריים…

    קשקאי דור 2 בישראל 004

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.