• Ad
  • עד 2023: כל המוניות באוסלו יטענו אלחוטית

    בירת נורברגיה תציב מטענים אלחוטיים מהירים במקומות איסוף מרכזיים בעיר, דוגמת התחנה המרכזית. ״במקום שהנהגים יפלטו רעלים בזמן ההמתנה - הם יטעינו את הרכב״
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    פרנסי רוב הערים ברחבי העולם רוצים להפוך אותן לפחות מזוהמות, ודרך קלה יחסית לצמצום זיהום האוויר היא לכפות על צי המוניות העירוני לעבור לשימוש בכלי רכב חשמליים. הבעיה, כפי שהוכיחו ניסיונות שבוצעו בוושינגטון הבירה,  בשנזן שבסין ובערים אחרות, היא שבהיעדר תשתית טעינה מתקדמת נאלצים נהגי המוניות לבזבז זמן עבודה יקר, ופרנסתם נפגעת.

    גם באוסלו, בירת נורבגיה, מבקשים להפוך את כל צי המוניות לחשמלי, והם מתכוונים שזה יקרה כבר עד לשנת 2023. לצורך זה הודיעה בשבוע שעבר העירייה על פרויקט משותף עם ספקית האנרגיה הנקייה המקומית – חברת פורטום (Fortum), ועם החברה האמריקנית מומנטום דיינמיקס (Momentum Dynamics). שתי החברות יפרשו תחנות טעינה מהירות במספר אזורי איסוף מרכזיים ברחבי העיר.

    תשתית הטעינה הנורבגית תהיה אלחוטית, והיא תטען את המוניות ללא כבל בהספק של 75 קילו-וואט לשעה. שתי החברות יתקינו פלטות טעינה אלחוטיות במקומות חנייה ייעודיים למוניות, ובתחתית של כל מונית חשמלית יותקן מקלט שיאסוף את האנרגיה החשמלית אל תוך הסוללה. לדברי קברניטי העיר, זה יהיה פרויקט הטעינה האלחוטית המהירה הראשון בעולם אשר מיועד לטעון צי רכב שלם.

     

     

    ״נתקין מטענים אלחוטיים בעמדות מוניות כמו זאת שנמצאת בתחנה המרכזית של אוסלו״, אמר מנכ״ל פורטום אניקה הופנר. ״נהגי המוניות יוכלו לחנות על נקודת הטעינה ובאותו רגע היא תתחיל לטעון אוטומטית את הסוללה ברכב. כך יוכלו נהגי המוניות לטעון את כלי הרכב באותו משום שבו ממילא היו עומדים בין נסיעה לנסיעה בעת המתנה ללקוחות חדשים. כעת, במקום לפלוט רעלים מן האגזוז בזמן ההמתנה – הם ייהנו מטעינת אנרגיה ממקורות מתחדשים״.

    סטור פורטוויק, מנהל מחלקת הטעינה החשמלית בעיריית אוסלו, הוסיף: ״העתיד הוא חשמלי, ולמעשה הוא כבר פה, והטעינה האלחוטית היא ה-game changer ("משנה המשחק"). יחד עם תעשיית המוניות העירונית אנחנו נדאג לכך שמעבר לשימוש במוניות חשמליות יבוצע עד לשנת 2023 ובאופן יעיל וידידותי ביותר. אוסלו תמיד תהיה בקדמת הבמה של החדשנות, ואנחנו שמחים מאוד לשתף פעולה עם שתי החברות. אנחנו, למעשה, משיקים את התוכנית השאפתנית ביותר בעולם בכל הנוגע למוניות ירוקות״.

    גם כך נחשבת נורבגיה למובילה עולמית בתחום הרכב החשמלי, בין השאר בזכות הטבות מס ממשלתיות ניכרות בדמות הנחות או זיכוי מס מלא לבעלי רכב חשמלי, גם במעמד הרכישה וגם בעת שימוש, למשל בעת חנייה במגרשי חניה עירוניים או בעת נסיעה על כבישי אגרה. שיעור אחזקת הרכב החשמלי בנורבגיה הוא הגבוה ביותר בעולם, ובסיכום 2018 נרכשו שם 46,143 מכוניות חשמליות במדינה שמאוכלסת על ידי כחמישה מיליון אזרחים בלבד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.