• Ad
  • סקודה פייבוריט טנדר חוזר לחיים?

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קבוצת סטונדנטים מבית הספר הטכני של סקודה בצ'כיה עיצבה גרסת טנדר על-בסיס ה'פאביה'. הוא יוצג במפגש המעריצים של פולקסוואגן באוסטריה באמצע מאי, אבל לא צפוי להגיע לייצור סדרתי

    איך אפשר להרוג שלוש ציפורים שונות עם אבן אחת?
    הנה דוגמא: על-ידי בניית מכונית תצוגה, חמודה ומשעשעת יש לומר, הצליחו אנשי סקודה להביא לתשומת ליבנו לכל הפחות שלושה נושאים שונים – כל אחד מהם מעניין בפני עצמו.

    הדבר החמוד במיוחד במכונית התצוגה החדשה של סקודה הוא שלא מדובר במכונית ספורט עוצרת נשימה ואפילו לא בקונספט חדש של ג'יפון אופנתי, אלא בסך הכל בטנדר: תא לנהג ולנוסע ומאחוריו משטח העמסה.

    וזה כמובן מעלה בלב כולנו זיכרונות נוסטלגיים אודות גרסת הטנדר, הפופולרית בשעתו, של דגם ה'פייבוריט' של סקודה, ושל ה'פליסיה' שהחליפה אותו באמצע שנות התשעים. אלה אבדו לכולנו עם היעלמות כל פלח השוק הזה לטובת מסחריות קטנות שמכונות במקומותינו "טנדרונים".

    אחרי שנזכרנו ב'פייבוריט' ובסגמנט האבוד של הטנדרים חושפת סקודה בפנינו את העובדה שהיצירה החדשה שלהם לא נוצרה על-ידי סדנת העיצוב של החברה בצ'כיה לקראת תערוכת רכב קרבה, אלא על-ידי בית הספר המקצועי שלה, שבו מכשירה סקודה עובדים למפעליה בצ'כיה.
    כן, יש בית ספר כזה, לומדים בו כיום 880 תלמידים (שמינית מהם נשים), והוא חוגג בימים אלה 88 שנים להיווסדו (!)

    Fabia_FUNstar004

    בית הספר מציע מסלולי לימוד שונים בני שלוש או ארבע שנים, הלימודים הם בחינם (התלמידים אפילו מרוויחים משכורת תמורת עבודה זמנית במפעלי סקודה במהלך לימודיהם) ולכל הבוגרים מוצעות משרות בחברת סקודה. עד היום כבר הוכשרו באקדמיה הזאת כ-22,000 תלמידים, והנה הציפור השנייה שתפסה סקודה במחי תעלול יח"צני אחד.

    על קבוצה של 23 מתלמידי המוסד המכובד, כולם בני 17 ו-18 בלבד, הוטלה בנובמבר האחרון משימה לעצב ולבנות מכונית "כיפית".
    לזכותם צריך לומר שהתוצאה, הטנדר שלהם, לא רק הצליח להזכיר נשכחות אלא בעיקר לתפוס את המהות של המותג סקודה ולפסל את ערכי העיצוב שלה ליצירה מודרנית, וככל שאפשר לשפוט לפי התמונות אפילו נאה במיוחד.

    הטנדר, שהוטבל תחת השם "פאנסטאר", לא נבנה לקראת תצוגה בתערוכת רכב אלא לכבוד המפגש השנתי של "מעריצי גולף Gti" שיתקיים ב-13 במאי בעיר האוסטרית Worthersee – והנה לכם הציפור השלישית: הזדמנות להזכיר את המפגש הקרב אשר מושך אליו רבבות מאוהבי פולקסוואגן ברחבי אירופה.

    הפסטיבל הספציפי הזה מוקדש אמנם בעיקר למותג האם של סקודה ונתמך על-ידו, והוא מתאפיין במכוניות משופרות מאד, אבל הטנדר המעט מופרע (ומאד חמוד) שעוצב על ידי חניכי סקודה הוא דווקא יצירה שפויה ורגועה.

    הטנדר מבוסס על פאביה החדשה והוא פועל, נוסע, ואפילו ישמש להדגמות נהיגה אחרי הפסטיבל, ולמרות שהתלמידים שאפו להניע אותו באמצעות מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.8 או 2.0 ליטר של הקבוצה הם הסתפקו במנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר הסדרתי של פאביה, שמשודך לתיבה הרובוטית בעל מצמד כפול.

    SKODA_FUNstar02

    שם מכונית התצוגה, FUNSTAR, נבחר בתחרות שערכו הסטודנטים באמצעות פייסבוק בקרב תלמידי בית ספר יסודי מקומי ב'עיר הבירה' של סקודה – מלאדה בולסלב.

    פאנסטאר, שמתהדר בפיתוחי גוף, ג'נטים שלקוחים מגרסת הביצועים של אוקטביה (RS) ומערכת שמע בעלת עוצמה של 1,400 ואט, הוא יורש רוחני לגרסת ה'פאן' של פליסיה טנדר שהושק בשנת 1998. למרבה הצער הוא יירש אותה רק ברוח ולא בחומר, שכן אין לסקודה כל כוונה לייצר דגם כזה בעתיד הנראה לעין.

    SKODA_FUNstar_H003

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.