• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    התדמית הגברית של נהיגה בכלל, ושל ספורט מוטורי בפרט, עוברת שינוי, בין השאר בזכות יוזמה שנקראת "העזי להיות שונה" (Dare To Be Different) שאותה מקדמת נהגת המירוץ הבריטית סוזי וולף בשיתוף התאחדות הספורט המוטורי הבריטית.

     

     

    העזי להיות שונה (D2BD) היא עמותה ללא כוונת רווח אשר הוקמה בבריטניה בתחילת 2016 על ידי סוזי וולף והתאחדות הבריטית במטרה לעורר דור חדש של נערות צעירות להשתלב בספורט מוטורי ובתעשיות נוספות שנחשבים "לא טיפוסיים" עבור נשים. מאז הורחב הפרויקט גם לגרמניה, ולאחרונה לאוסטרליה, והוא נתמך, בין השאר, גם על ידי ההתאחדות הבינלאומית לספורט מוטורי, ה-FIA.

    הגדרת המשימה של המיזם היא לעורר השראה אשר תעודד את הדור הבא של צעירות לשבור דעות קדומות ולהעז לעשות משהו שונה, וזאת על-ידי יצירת חיבור בין ילדות צעירות לבין נשים שהוכיחו את עצמן בתעשיית הספורט המוטורי, ובאמצעות הפצת המסר הזה בכל מסגרת מתאימה אפשרית.

    התאחדות הספורט המוטורי האוסטרלית תקיים ב-21 בספטמבר את האירוע הראשון מבין סדרת אירועים שבהם ישתתפו 90 ילדות בגיל בית הספר היסודי, בנות 8 עד 11, ואלה יכללו שלושה אירועים שכוללים מירוצי קרטינג וסדרת סדנאות והרצאות בנושאים טכניים שונים שקשורים בנהיגת מירוצים, בטכנולוגיה ובמכאניקה של הספורט המוטורי, ובתפעול של מערכים ארגוניים שקשורים בניהול של מירוצים ושל קבוצות מירוץ.
    חלק מן העבודה מבוצעת בבתי הספר, וכוללת הרצאות, שיעורים והפעלות וביניהם אתגר לימודי שנקרא STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה, מתמטיקה), אתגר נהיגה בקארטינג או בסימולטור, ואתגר כושר גופני.

    באירוע הראשון, שייערך במלבורן, יתחרו 30 ילדות במירוץ קארטינג, ובנוסף לכך יישמעו סדרת הרצאות של הנשים הבולטות ביותר בספורט המוטורי האוסטרלי. שני אירועים נוספים באותה מסגרת מתוכננים כרגע לעיר בריסביין, באוקטובר וכאחד האירועים במסגרת אליפות הסופרקארס בעיר ניוקאסל בנובמבר.

     

     

    מרכזת התוכנית באוסטרליה, טניה ואן בוקובן, אמרה ש"חינוך בנות בגיל צעיר הוא קריטי לשינוי תפישת העולם של בנות אודות ספורט מוטורי. אנחנו רוצים להגיע אל קבוצת גיל מסוימת זאת לפני שהחברה תגביל את החשיבה שלהן ותסלול אותן למקצועות מסוימים. במקביל, התוכנית הזאת היא גם דרך מצוינת עבור התעשייה שתאפשר לה להבין היכן נמצאים מחסומים פוטנציאליים לשאיפה למשוך ולשמור נשים בתעשייה שנשלטת באופן מסורתי על ידי גברים.

    אנחנו יודעים שעצם ההימצאות בסביבה כזאת עלולה להיות מרתיעה עבור הבנות, אבל ספורט מוטורי הוא לא הספורט היחיד שבו אנחנו חווים התפתחות משמעותית בהשתתפות של נשים, ראינו את זה קורה גם ברוגבי ובפוטבול.
    המטרה שלנו היא לאו דווקא לשלב את הבנות בספורט מוטורי אלא בעיקר "לאתגר אותן להעז להיות שונות", ולאפשר להן "לחשוב מחוץ לקופסא". גם אם הן לא תעסוקנה בספורט מוטורי אבל תצאנה מכאן כשהאופקים שלהן רחבים יותר, וכאשר הן מעזות להיות שונות וללכת אחרי הלב שלהן – אז עשינו את העבודה שלנו".

    לא מיותר להזכיר, בהקשר הזה, שבשונה מרוב ענפי הספורט בעולם – ספורט מוטורי הוא בין הבודדים שבו אין קטגוריות נפרדות לנשים ולגברים, כלומר שכולם מתמודדים כשווים בין שווים, ומבחינות מסוימות (משקל, מוטוריקה עדינה) לנשים יש אפילו יתרונות בכמה מענפי הספורט הזה.

    כאמור, התוכנית עצמה פותחה בבריטניה על-ידי נהגת המירוצים הסקוטית סוזי וולף, מי שהתחרתה במירוצי פורמולה רנו, פורמולה 3, מירוצי מכוניות סלון באליפות גרמניה (DTM) ואף הייתה נהגת מבחן עבור קבוצת וויליאמס בפורמולה 1. וולף נשואה לנהג המירוצים ויזם ההי-טק טוטו וולף, אשר החזיק בחלק מן הבעלות בקבוצת המירוצים וויליאמס וכיום ממנכ"ל את קבוצת המירוצים של מרצדס בפורמולה 1. היא עצמה מנהלת את קבוצת מירוצי הפורמולה E 'ונטורי', ומחזיקה בחלק מן הבעלות בקבוצה.

     

     

    סוזי וולף החלה את דרכה בקארטינג בגיל צעיר ועשתה היסטוריה כאשר הייתה האישה הראשונה מזה 22 שנים שהשתתפה במירוץ פורמולה 1. החל מחודש יוני השנה, כאמור, וולף מנהלת את קבוצת המירוצים VENTURI בפורמולה E.

    לא מיותר להזכיר, בהקשר הזה, את ההישגים המרשימים של בנות צעירות בנהיגת מירוצי אופנועים בישראל – וזאת במיוחד על רקע העובדה שהספורט הזה דוכא במשך כ-30 שנים, ועד לאחרונה, על-ידי כל ממשלות ישראל.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ספורט מוטורי: גם ילדות קטנות יכולות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.