• Ad
  • סובארו WRX בדריפט

    סמל"ת: רוצים גם את סובארו WRX

    אחרי שהשיקה בישראל את STI השרירית יבואנית סובארו לוטשת עיניים לכיוונה של סובארו WRX המעט חלשה יותר. הסיבה? WRX מוצעת גם עם תיבת הילוכים אוטומטית וצפויה להיות זולה יותר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שנתיים אחרי שסובארו הציגה את האימפרזה, חשפה היצרנית את גרסאות הביצועים של המשפחתית: גרסת WRX הוצגה בתערוכת לוס אנג'לס בנובמבר 2013 וגרסת STI הוצגה בתערוכת דטרויט בינואר 2014. לפני כשלושה שבועות, סמל"ת, יבואנית סובארו, החלה בשיווק גרסת STI בישראל. גרסת WRX נותרה בניכר היות ובינתיים היא לא מוצעת בתקינה אירופאית.

    בסמל"ת מודעים לכך ש-STI הפכה לאיקון אפילו בשוק הרכב הישראלי הקטן והמצומצם, ועל כן מאמינים בהצלחת המכונית גם אצלנו. אבל הם היו רוצים גם לשווק את ה-WRX היות והיא צפויה להיות זולה משמעותית ומוצעת גם עם תיבה אוטומטית (רציפה). לוח זמנים להגעת הדגם עדין אין אך להערכת סמל"ת זה לא יערך זמן רב.

    סובארו WRX מבוססת על פלטפורמת אימפרזה אך כמעט בכל מאפיין היא דומה ל-STI השרירית יותר. זה ניכר בעיצוב הפנסים, פגושים, בכונס האוויר שעל מכסה המנוע ובזימים מאחורי בתי הגלגלים הקדמיים. למעשה ה-WRX מציגה את אותו מראה קרבי של ה-STI בשינויים קלים בלבד המתבטאים בשבכה קדמית שונה, חישוקים שונים וספויילר אחורי קטן משמעותית.

    WRX דומה במידותיה ל-STI, כלומר: אורך של 459.5 ס"מ (ס"מ 1 יותר ביחס לאימפרזה), גובה של 147.5 ס"מ (1+) ובסיס גלגלים זהה של 265 ס"מ. הנתון שצמח משמעותית ביחס לאימפרזה וזהה ל-STI הוא הרוחב שעומד על 179.5 ס"מ (5.5 ס"מ יותר) בשל מפסק הסרנים הגדול יותר ובעקבות כך תפיחת בתי הגלגלים.

    גיאומטריית המתלים דומה ל-STI אך כיול הבולמים שונה בין היתר כי ל-WRX מנוע שונה וייעוד שונה. בעוד של-STI מנוע טורבו-בנזין בתצורת בוקסר בנפח 2.5 ליטר שמפיק 300 כ"ס ו-41.5 קג"מ, ל-WRX מנוע טורבו-בנזין בתצורה דומה בנפח ש-2.0 ליטר שמפיק 268 כ"ס ו-35.6 קג"מ. המנוע מוצע בשילוב תיבה ידנית עם שישה הילוכים כמו ב-STI או בשילוב תיבה אוטומטית רציפה עם 8 הילוכים מתוכנתים מראש ('לינארטרוניק ספורט' בלשון סובארו). ביצועים: תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות עם בידנית, 5.9 באוטומטית לעומת 5.2 שניות ב-STI.

    בעוד ש-STI מיועדת יותר לחובבי ה"הארד-קור" WRX מיועדת להתחרות במשפחתיות "חמות".  דגמים כמו גולף GTI/שירוקו, רנו מגאן RS, פורד פוקוס ST, אוקטביה RS (שהושקה בארץ לאחרונה) וסיאט לאון קופרה שבדרך (ובה כבר נהגנו). רוב הדגמים מוצעים עם אפשרות בחירה בין תיבה ידנית לאוטומטית אבל הרוב המוחץ נמכר עם תיבה אוטומטית. טווח המחיר נע בין 215,000 ל-227,000 שקלים.

    אנשי סמל"ת מעריכים שלקוחותיהם יתלבטו בין WRX, STI ואפילו BRZ הנמכרת במחיר מעט גבוה יותר ביחס לקבוצת המשפחתיות "החמות". הם גם מסכמים שסביר שתהיה קניבליזציה בין הדגמים האלה באולמות התצוגה שלהם, אך הם אינם מודאגים. להערכתם גרסת ה-WRX אשר תוצע גם עם תיבה אוטומטית יכולה להגדיל את אחיזתה של סובארו באופן משמעותי בשוק הספורטיביות המאוד מצומצם בישראל ולחזק את המוניטין המותג בישראל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.