• Ad
  • סמארט ירדה מהפסים

    סמארט לוקחת בקלות את תואר תעלול היחצ"נות החביב ביותר לחודש יוני: הפכה את אחת המכוניות הקטנות בעולם לרכבת אישית. בערך
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רכבת היא ודאי אמצעי התחבורה היעיל ביותר להסעת מספר גדול של בני אדם מנקודה לנקודה, אבל זאת בדיוק הבעיה שלה: היא נוסעת רק מנקודה לנקודה, ולחוויית הנסיעה שותפים הרבה מאד בני אדם.

    מכונית נוסעים, מאידך, מציעה חוויית נהיגה אינטימית יותר, אבל אפילו סמארט פור-פור – אחת המכוניות הקטנות והיעילות ביותר לתנועה עירונית – לא יכולה להתגבר על פקקי התנועה בדרך לעיר.

    הפתרון?

    להפוך את סמארט 'פור-פור' לסמארט 'פור-רייל' (או מ"סמארט לארבעה" ל"סמארט למסילות ברזל"), ולכל הפחות לכלי רכב שיכול לנסוע על מסילה.

    זה בדיוק מה שעשה צוות של חברת הנדסת הרכבות אינטרפליט מן העיר דרבי שבבריטניה, בפרויקט מיוחד עם חברת סמארט מבית דיימלר בנץ, שזכה כמובן לשם "forrail".

    Smart ForRail at the Bluebell Railway, Sussex, 22 June 2015 Mercedes-Benz Smart Car. Train Photo: James Lipman / jameslipman.com

    הרעיון, שנראה פשוט על-פניו ואפילו בוצע על-ידי רוג'ר מור באחד מסרטי ג'יימס בונד, הוא להפשיט את גלגלי המכונית מצמיגיה ולתת לחישוקים לרוץ על מסילת הברזל, וזה נחמד בסרטים אבל לא יכול לעבוד במציאות: אם תנסו את זה תגלו שבדרך זו המכונית פשוט מתעופפת מעל למסילה ומתהפכת.

    נדרשו לאנשי אינטרפליט שישה חודשים של עבודות הנדסיות ויצירת מודלים ממוחשבים כדי להנדס לסמארט הקטנה גלגלים יחודיים מיציקת פלדה, בקוטר 22 אינטש, כל אחד מהם שוקל 80 קילוגרם, כדי לאפשר לה להיצמד למסילה וגם להישאר עליה.

    ההיגוי הזריז של המכונית הקטנה נותק על ידי המהנדסים, וכדי למנוע כל תנועת היגוי רותכו תומכי אלומיניום אל בין הסרנים ונעלו את הגלגלים בקו ישר.

    בסוף השבוע האחרון הועלתה היצירה של סמארט על מסילת ברזל בריטית שמופעלת על-ידי חברה פרטית, ונסעה בכוחות עצמה על קטע מסילה שאורכו כ-16 ק"מ במרחבי סאסקס שבאנגליה.

    כדי להרגיע את כל מי שלא אוהבים לראות אנשים אחרים נהנים קצת מבהירים לנו אנשי פרויקט פור-רייל שעבודת ההנדסה והניסוי בוצעו באופן שעומד בכל תקני הבטיחות הנדרשים ואף עולה עליהם, שהניסוי כולו בוצע תחת הפיקוח של צוות מיומן מעובדי הרכבת לאורך כל הזמן, ושבמכונית נמצא בכל עת נהג רכבת מורשה.

    עוד הם מדגישים שכל הנסיעות בוצעו במהירות נמוכה, ושלאחר השלמת ה"ניסוי" המכונית הוחזרה למצבה המקורי ולנסיעה על הכביש.

    Smart ForRail at the Bluebell Railway, Sussex, 22 June 2015 Mercedes-Benz Smart Car. Train Photo: James Lipman / jameslipman.com

    ליתר ביטחון, ובמקרה הבלתי סביר שמישהו מן המתעניינים בפרויקט יעלה על דעתו לנסות בעצמו רעיונות דומים מדגישים אנשי סמארט ומרצדס בנץ שהם לא מעודדים אף אדם לבצע שינויים דומים: "זה קשה מאוד", הם מזכירים.

    אותנו כל הפרויקט הזה דווקא מאד משעשע, ושמנו לב שהאנגלים השתמשו לכל הפחות במכונית שבה מותקן ההגה בצד הנכון, ולא בצד הבריטי של המכונית, ובכל מקרה אנחנו ממליצים לכם לראות גם את הוידאו החביב. שווה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.