• Ad
  • סימנס תחשמל את האוטובאן

    סימנס תציב חוטי חשמל מעל לנתיב הימני באחד מהאוטובאנים בגרמניה ואלה יאפשרו אספקת חשמל רציפה, ממש כמו ברכבות, למשאיות שינועו ללא פליטת מזהמים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נטישת טכנולוגית הבעירה הפנימית המזהמת של מנועי בנזין ודיזל ומעבר למנועים חשמליים הם צעדים בלתי נמנעים ומתבקשים, אך בעוד שממשלות מציבות יעדים יומרניים למדי עם תאריכי יעד שלאחריהם לא ניתן יהיה יותר למכור כלי רכב מזהמים בתחומן, כלל לא בטוח שתעשיית הרכב תהיה מסוגלת לעמוד באותם יעדים ולספק כלי תחבורה חשמליים שלא יאלצו את המשתמשים בהם לעשות פשרות של ממש, בעיקר בכל הנוגע לטווח הנסיעה בין טעינות.

    כידוע, אין שום בעיה לייצר מנועים חשמליים יעילים בהרבה מכל מנוע בנזין או דיזל לכל סוג וגודל של כלי רכב והבעיה הייתה ונותרה האופן בו ניתן לספק למנוע שכזה מספיק אנרגיה זמינה לטווח מתקבל על הדעת.

    עוד ב-TheCar: 
    בקרוב: כביש טעינה חשמלית בלב תל אביב 
    איפה הדוגמה האישית? השר הגרמני לאיכות הסביבה נטש את הטסלה החשמלית וחזר למכונית מזהמת 
    המודל 3 של טסלה עולה על הכביש חצי שנה לפני המועד המתוכנן

    הזיהום שמייצרים כלי הרכב הפרטיים הוא ללא ספק נושא שאי אפשר להמשיך להתעלם ממנו, אך יש לזכור שכל משאית או כלי רכב כבד אחר פולטים כמויות גדולות בהרבה של גזים מסוכנים בכל דקת פעולה וללא מעבר נרחב של צי הרכבים המסחריים לחשמל, הזיהום האוטומוטיבי לא יעלם מן העולם.
    אמנם בכלים אלה יש הרבה יותר מקום לסוללות או למערכות תא דלק, אך יש לזכור שבניגוד לרכבים פרטיים שברוב המוחלט של ימות השנה לא באמת זקוקים לטווח גדול בין טעינות, כלי רכב מסחריים עושים קילומטרז' גבוה כל יום ונמצאים ונעים על הכביש במשך רוב שעות היממה.
    יתרה מזאת, המשקלים האדירים של מטענים שהם נושאים מחייבים להשתמש בהרבה מאוד אנרגיה רק בשביל לנוע.

    על אף שטסלה, כמה יצרניות רכב וחברות טכנולוגיה מבטיחות להשיק משאיות סמי טריילר חשמליות בקרוב, בענקית הטכנולוגיה הגרמנית סימנס החליטו שניתן לפתור את הבעיה בדרך די פשוטה בעזרת שימוש בטכנולוגיה הנמצאת כבר יותר מ-100 שנים בשימוש רכבות ואוטובוסים חשמליים עירוניים המקבלים אספקת חשמל זמינה באופן שוטף על ידי חיבור ישיר לזרם בעזרת צמד אלקטרודות גמישות הנוגעות בכבלי חשמל שמתוחים מעל לתוואי הנסיעה.

    סימנס צפויה להקים בקרוב תשתית ניסיונית מתאימה מעל ל-10 קילומטרים באוטובאן A5 בגרמניה. למעשה אפילו לא מדובר בטכנולוגיה חדשה ומערכות שכאלה מתוצרת סימנס משמשות קווי רכבת רבים בחלקים שונים של העולם.

    משום שאף אחד בסימנס לא באמת סבור כי אי פעם תהיה יכולת ממשית לפרוס חיווט חשמלי מעל כל כביש בעולם, הרעיון הוא לעשות שימוש במשאיות היברידיות שיהיו מצוידות במנועים חשמליים וגם במנוע דיזל שיאפשר תנועה בכבישים לא מחושמלים.
    על פי התוכנית, מערכת חיישנים תזהה מקומות בהם פרוסה התשתית ותחבר באופן אוטומטי את האלקטרודות המותקנות על גג המשאית לכבלים.
    בעת נסיעה בקטע כביש עם תשתית חשמלית מעל, המשאיות ינועו על כח חשמלי בלבד ובמקביל גם מערך הסוללות שלהן יטען ויאפשר הנעת כלאיים בשילוב עם מנוע הדיזל בכבישים רגילים או חשמלית בלבד בעזרת שימוש בכוח שנאגר בסוללות בעת תנועה במרכזי אוכלוסיה צפופים.

    לטענת סימנס, על פי מחקרים שערכה שימוש בטכנולוגיה הפשוטה הזו בכבישים מהירים יכולה להפחית את צריכת האנרגיה במחצית ולצמצם מאוד את זיהום האוויר שפולטים כלי רכב כבדים.

    עם זאת, כדי שתהפוך ליעילה מדובר בטכנולוגיה המצריכה פריסת תשתית לא מאוד אסטטית מעל לאלפי קילומטרים של כבישים.

    על אף שמדובר במהלך שיכער את הנוף וקשה להאמין שיהיה מקובל על פעילים סביבתיים רבים, המיזם הניסיוני של סימנס זוכה לעידוד משרד איכות הסביבה הגרמני כחלק מפרויקט רחב היקף שמטרתו לצמצם את כמויות זיהום האוויר שפולטים האוטובאנים במדינה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.