• Ad
  • סיטרואן תסיים את הייצור של קקטוס מבלי להחליף אותה ביורשת דומה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    סיטרואן C4 קקטוס היא מכונית יחידה במינה בנוף המוטורי של סוף העשור הנוכחי, ולא במקרה. המכונית בעלת העיצוב המאד מיוחד היא שריד בודד שנותר מתוכנית שהגו הצרפתים בתחילת העשור להפוך את סיטרואן למותג 'לואו קוסט' מעוצב, משהו עם ניחוח של "דה שבו" המקורית. הרעיון היה לוותר על כל מה שאפשר לוותר עליו כדי לחסוך בעלויות, ולקסום למי שממילא הולכים שבי אחר הצורה ולא אחר הפונקציונליות.

     

    סיטרואן קקטוס. צילום: אופיר דואק

     

    כעת, כמה רגעים לאחר שהמכונית עברה מתיחת פנים (אצלנו השנה, בעולם כבר בשנה שעברה) הגיע הזמן להתחיל להיפרד: אנשי סיטרואן יסיימו בתוך פלוס מינוס שנה את הייצור של המכנית הייחודית הזאת, ולמרבה הצער הם לא יחליפו אותה ביורשת ישירה, אלא במשהו שונה לגמרי.

    שלוש סיבות אחראיות למותה המוקדם של שוברת המוסכמות, והראשונה בהן היא שהרעיון לא היה טוב מלכתחילה. אנשי סיטרואן אמנם חסכו כמה גרושים כאשר לקחו פלטפורמת סופר מיני ותיקה ומתחו אותה לאורך, אבל כפי שהסביר להם רגע אחר כך קרלוס טווארס, מי שמונה למנכ"ל פיג'ו-סיטרואן וחילץ את החברה הזאת מפי תהום – יצרנית רכב לא יכולה לחיות ממכירת מכוניות לואו קוסט.

    סיבה אחרת היא ששוק הרכב גדוש כעת במגוון אדיר של קרוסאוברים מעוצבים, ורובם מאפילים על העיצוב של קקטוס, כך שכדי לבלוט כיום בשטח ולעשות גלים נדרשת הופעה הרבה יותר משכנעת, ובעיקר כלי רכב איכותי יותר. סיבה אפשרית שלישית היא אולי תחושה חמוצה של הונאה בקרב מי מבין הלקוחות שלקח ברצינות את השם של המכונית הזאת – "C4 קקטוס" – למרות שזאת בעצם C3 מוארכת ומעט מוגבהת. בין לבין סיטרואן חיסלה גם המכונית הקומפקטית שלה, C4, כך שמחליפת הקקטוס – תהיה אשר תהיה, צפויה להיות מכונית גדולה משתי אלה ולא אחת שתתחרה בקרוסאובר הקטן – C3 "איירקרוס".

    שמועות אודות מותה המתקרב של קקטוס מתגלגלות מזה זמן רב, אבל כעת הן זוכות לאישור רשמי בראיון שהעניק חוויאר פיג'ו, סגן נשיא בכיר למוצר ואסטרטגיה בסיטרואן (כן, זאת לא טעות) למגזין הרכב הבריטי 'טופ גיר'. "המכונית הזאת עוזבת אותנו", הוא אמר בין השאר, "אבל ייתכן שהמותג 'קקטוס' עוד ישמש את סיטרואן בעתיד".
    פיג'ו גם מבטיח באותו ראיון שסיטרואן לא אמרה את המילה האחרונה בכל הקשור לנועזות עיצובית וטכנולוגית. "אתה יכול לומר שאני משוגע", הוא אמר, "אבל אני לא מצפה שכל האנשים יאהבו את המכונית ואני רוצה דווקא פרופורציה גדולה יותר של אנשים שלא בטוחים (אם הם אוהבים אותה – ג.מ.). סיטרואן מעולם לא הייתה חלק מן הקונצנזוס, אתה צריך ליצור רמה מסוימת של הדגשה ולהציג דברים אחרת כדי שכמה שיותר אנשים יאמרו "מה הם יצרו שוב פעם"? זה מה שעושה סיטרואן מוצלחת".

     

     

    קקטוס המקורית הוצגה בתערוכת ז'נבה 2014, ועברה, כאמור, מתיחת פנים ב-2018, אז נוספו לה מערכות הבטיחות הנחוצות, ובהן בלימה אוטונומית. בין לבין, המכירות של קקטוס באירופה נראו טוב בשנת 2015 אבל הלכו ודעכו מאז, ככל שהשוק הוצף בקרוסאוברים מעניינים ואיכותיים יותר, בהם, לבסוף, גם C3'איירקרוס' של סיטרואן עצמה (שנמכר באירופה במחיר גבוה ממחירה של 'קקטוס' בסיסית).

     

    צילומים: אופיר דואק

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סיטרואן קקטוס מחשבת את קיצה לאחור

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.