• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מכונית התצוגה 'קקטוס' מציגה מיצוב חדש של סיטרואן כמותג עממי ולא יקר, ו'על הדרך' גם את מערכת ההיבריד-אוויר שלה

    'קקטוס', מכונית תצוגה חדשה שסיטרואן תחשוף בשבוע הבא בתערוכת פרנקפורט, עשויה להוות בשורה חשובה עבור היושבים בציון: זהו איתות ראשון לקו מוצרים חדש, עממי, של מכוניות פחות יקרות ויותר משתלמות כלכלית שממוצבות ב- 180 מעלות מקו ה-"DS של החברה.

    'קקטוס', שתמונות ראשונות שלה נחשפו על-ידי סיטרואן לקראת התערוכה,  מציגה את הדגש שסיטרואן תשים מעתה על ייצור מכוניות שימושיות, חסכוניות בדלק, ולא יקרות לאחזקה.

    מכונית התצוגה מכילה אמנם את מערכת ההיבריד-אויר דחוס החדשה שפיז'ו-סיטרואן מקדמת בשנה האחרונה, אלא שזו הבשורה הפחות חשובה שמביא איתו הדגם הזה.

    המסר החשוב באמת שעולה מדברים שהחברה עצמה מפרסמת בהודעתה לעיתונות הוא ש'קקטוס' היא "הכרזת כוונות", 'מניפסט' כלשון ההודעה, שמספקת הצצה אל קו הדגמים הקומפקטים העתידיים שלה.

    הגם שלא נאמר בינתיים האם ומתי תיוצר מכונית דומה לקקטוס, או כזאת ששואלת חלק מן הרעיונות העיצוביים שבה, ההערכות בתעשיה הן שסיטרואן תחשוף בתערוכת ז'נבה, במרץ 2014, מכונית קרובה יותר לייצור אשר תתבסס על פלטפורמת ה-C4 ופיז'ו 208, תוצע כגרסה סדרתית כבר בשנה הבאה, וכנראה תחליף לגמרי את C4 הנוכחית במהלך 2015.

    חשיבותה הרבה ביותר של 'קקטוס' נובעת מן האמירה אודות שינוי אסטרטגי נוסף בנתיב המפותל שבו מבקשת לעצמה החברה מקום תחת השמש מאז שאוחדה עם פיז'ו בראשית שנות ה-70.

    לאחר שכמעט ואיבדה את זהותה כאשר ייצרה העתקים ממותגים של מכוניות פיז'ו, זיגזגה בחזרה לכיוון של דגמים ייחודיים מבחינה עיצובית, משם עברה אל עיצוב ומיצוב יוקרתיים ופיתחה במקביל קו מוצרי פרימיום – סיטרואן מציבה  מעתה על הכוונת שלה את מותגי "האיכות המשתלמת" העממיים יותר כמו סקודה, שברולט ויונדאי.

    במילים אחרות, סיטרואן לא תמוצב נמוך כמכונית לשווקים מתפתחים, כמו דאצ'יה של רנו, אבל גם לא תתאמץ להישיר מבט אל פולקסוואגן ואופל – מותגים שבהם תתמקד פיז'ו.

    במקביל, קו ה-DS, המצליח מאד, של מכוניות פרימיום מסוגננות ומעוצבות, יוסיף לכוון אל דרגה אחת למעלה משם, לשוק הפרימיום של 'מיני' ו'אאודי'.

    הצלחותיהן המסחריות של סקודה, יונדאי וקיה בישראל בשנים האחרונות מעידות שגם האסטרטגיה של סיטרואן, אם תגובה בתמחור המתאים, עשויה להתאים מאד לטעם ולתקציב הישראליים – בהנחה שתצליח להתגבר על מחסומי ההתנגדות למותג מטעמי אמינות וסחירות.

    עיצוב מודרני וייחודי, הבטחה לעלויות אחזקה נמוכות, וגם כברת הדרך הארוכה שעשה המותג בתחום אבטחת האיכות בדור המוצרים האחרון שלו, צפויים לסייע לסיטרואן להפוך בעתיד למותג חשוב ומרכזי בשוק מוכה-המיסוי שלנו.

    זו אינה הפעם הראשונה בה סיטרואן משתמשת בשם 'קקטוס' עבור מכונית תצוגה. לפני שש שנים, בתערוכת פרנקפורט 2007, הציגה היצרנית מכונית קונספט בעלת שם ומאפיינים דומים. מראה אותה מכונית אולי היה מעט קשה לעיכול אולם גם אז הבשורה העיקרית הייתה הצהרת היצרנית על שינוי (אם כי ההצהרה הייתה פחות מהפכנית מזו הנוכחית). אז דובר על הפחתת מחיר מכונית לצרכן באמצעות חיסכון בעלויות; חיסכון שיגיע מתכנון מדוקדק של תהליכי הייצור והפחתת כמות החלקים במכונית.

    גם אז המטרה המשנית הייתה החיסכון האנרגטי (ומכאן שם הקונספט, 'קקטוס'). באותה מכונית תצוגה היה זה שילוב של מנוע דיזל ומנוע חשמלי, הפעם משלבת סיטרואן את המערכת ההיברידית החדשה שלה, מסוג אוויר-דחוס, וזו אמורה לסייע לה להשיג תצרוכת דלק של כ-33 ק"מ לליטר בנזין. אלא שאת המסר הזה מוסרת פיז'ו-סיטרואן גם במכוניות תצוגה אחרות שלה, ולא הוא החשוב כאן.

    מעבר לשפת העיצוב החדשה ולהכרזה אודות המיצוב של המותג, מאפיין חביב ומעניין נוסף במכונית התצוגה הוא ציפוי "בועות אוויר" לפגושים ולדלתות, אשר מציע עמידות מפני שריטות ודפיקות פח בתאונות קלות, מן הסוג המבאס שאופייני לתנועה וחניה עירוניות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סיטרואן קוצנית: גרסת ייצור של 'קקטוס' תשווק כבר בשנה הבאה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.