• Ad
  • האם סיטרואן ספייסטורר HYPHEN מסמלת פזילה של סיטרואן אל החלל שהותירה פולקווסווגן עם ה'מיקרובוס' של ילדי הפרחים? כך או אחרת, המסחרית החדשה של פיג'ו-סיטרואן ושל טויוטה תוצג רשמית בתערוכת ג'נבה הקרובה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כחודש וקצת לאחר שהודיעה על השקתו, ולאחר שכבר זכה בציון מעולה במבחני הריסוק של פרויקט EuroNCAP, חושפת סיטרואן פרטים נוספים אודות מחליפו של "ג'אמפי" שנקרא "ספייסטורר" ויוצג בפני קהל בתערוכת ז'נבה הקרובה.

     

    סיטרואן ספייסטורר HYPHEN 003

     

    סיטרואן כבר פרסמה זה מכבר את העובדה ש'ספייסטורר' הוא אחד משלושת המוצרים המקבילים (שלא לומר כמעט זהים) שהיא מייצרת בצרפת בפרויקט משותף עם טויוטה – פרויקט שמחליף את שיתוף הפעולה שהיה לה משנת 1995 ועד עתה עם פיאט ובמסגרתו יוצרו בין השאר ג'אמפי, פיג'ו אקספרט ומקבילם לבית פיאט שנקרא 'סקודו' (פיאט, אגב, תשווק מעתה גרסה ממותגת על-ידה שתיוצר עבורה על-ידי רנו ומבוססת על 'טראפיק', שנמכר גם כאופל 'ויוארו' וניסאן NV300).

    באחרית ימי הדור השני של 'גאמפי' המקורי (2013) החלה פיג'ו-סיטרואן לייצר אותו גם עבור טויוטה אשר משווקת אותו באירופה תחת המותג "ProAce", וזה יהיה גם שמו של הדגם החדש של טויוטה במסגרת השת"פ (טויוטה תשווק אותו גם בישראל החל מסוף השנה הנוכחית).

    שלושת הכלים החדשים, של סיטרואן, פיג'ו וטויוטה, מבוססים על פלטפורמת EMP2 החדשה של פיג'ו-סיטרואן שעליה בנויות כיום כל המכוניות הקומפקטיות של הקבוצה, בהן למשל פיג'ו 308 וגם סיטרואן פיקאסו.

    אבל ככל שמתקרב מועד ההשקה האירופית, בז'נבה, מתגלים פרטים מעניינים נוספים אודות שיתוף הפעולה בכלל, ובמיוחד אודות הדרך שבה בוחרים המותגים השונים לייחד את עצמם זה מזה.

    כידוע, לפיג'ו-סיטרואן יש פרויקט משותף ותיק יותר עם טויוטה באירופה, בצ'כיה, שבמסגרתו מיוצרת המכונית העירונית המשותפת לשלושת המותגים, אולם בשונה מן הפרויקט הצ'כי – שבו תרמה טויוטה את המנועים, הארכיטקטורה הבסיסית של המכונית ואת ניהול הייצור – במקרה של כלי הרכב המסחריים לטויוטה יש תפקיד מינורי בלבד והיא תורמת מנסיונה רק בייעול הייצור.

     

    סיטרואן ספייסטורר 001

     

    כבעבר, "ספייסטורר" ושני עמיתיו יופקו בגרסת מטען ("קליפה") ובגרסת נוסעים, והפעם יהיו להן שלוש גרסאות אורך (בין 4.6 מטר ל-5.3 מטר, וגובה של 1.9 מטר) שיוצעו עם 5, 7, 8 או 9 מושבים. גרסאות המטען ישמרו על שמותיהם המקוריים – ג'אמפי אצל סיטרואן, 'אקספרט' של פיג'ו ו'פרואייס' אצל טויוטה.

    מה שמעניין בגרסאות הנוסעים הוא שעושה רושם שהתוכניות של סיטרואן לגביהן מושפעות דווקא ממה שעשתה טויוטה בפרויקט מכוניות המיני הצ'כי, כאשר לקחה את המכונית שלה לכיוון היותר "אישי" ואיפשרה ללקוחותיה לבצע "פרסונליזציה" למכונית האישית שלהם באמצעות שילובי צבעים ואינסרטים של פלסטיקה.

    סיטרואן, לפי ההודעה לעיתונות שפרסמה בסוף השבוע, תציע שתי גרסאות איבזור לגרסאות הנוסעים השונות – אחת, בסיסית יותר, מיועדת לרוכשים פרטיים, והאחרת – מאד מאובזרת – מיועדת לשוק המוסדי של מי שמשתמשים במסחרית הזאת כרכב הסעות.

    בנוסף – וזה הדבר המעניין ביותר – סיטרואן תחשוף בז'נבה גרסת "פופ" של המכונית, במסגרת שיתוף פעולה מסחרי עם להקת ה"פופ האלקטרוני" HYPHEN HYPHEN.

    גרסה זאת, כך נראה לפי התמונות ותיאור התוספות שלה, אמורה להביא את ה"פרסונליזציה" האפשרית לרמה גבוהה במיוחד, ובעיקר להפוך את ה"קופסא" המשעממת למשהו שמזכיר את ה'מיקרובוס' של פולקסווגן, כפי שהתגבש בשנות השישים והשבעים בארה"ב כאשר הפך לאחד מסמלי דור "ילדי הפרחים".

    מרווחת ובטוחה

    להישג הגדול ביותר שלה זכתה ספייסטורר עוד לפני שהושקה, בין השאר בזכות רמה גבוהה במיוחד של אבזור בטיחותי שאיפשרה לה, כאמור, לקבל את הציון הגבוה ביותר במבחני הריסוק של פרויקט EuroNCAP .

     

    סיטרואן ספייסטורר 002

     

    המכוניות יונעו עם "המגוון המוכר של מנועי דיזל בנפח 1.6 ליטר מסדרת BlueHDI", אשר עושה שימוש במערכת טיפול בגזי הפליטה שצורכת אוריאה, וטרם פורסמו פרטים נוספים אודות מנועי בנזין.

    אנשי סיטרואן מבטיחים שהפלטפורמה החדשה מאפשרת מרחב משופר לרגליים בשורות המושבים השניות והשלישיות, וכן גישה נוחה יותר למושבים האחוריים, והם מבטיחים גם שביצעו במכונית "טיפול אקוסטי" שמתבטא ב"נוחות נסיעה אופטימלית", וזאת בנוסף לרמת אבזור גבוהה מאד.

    בין פריטי האבזור – שחלקם ודאי יוצעו כאופציה או פשוט לא ייובאו לישראל אך אחרים כן – בולטים תצוגה עילית (כמו בפיקאסו), מערכת ניווט תלת-ממדית שמבוססת על מערכת המולטימדיה החדשה של פיג'ו-סיטרואן, ודלת הזזה חשמלית עם הפעלה באמצעות החיישן האופנתי החדש שמזהה את נפנוף כף הרגל מתחת לדלת.

    ספייסטורר מציע גם מערכות סיוע לנהג ברמות תחכום שונות – החל מ"התראת הפסקת קפה" שמזכירה לנהג שהוא נוהג כבר כשעתיים ו"מציעה" לו לקחת הפסקה, דרך מערכת דומה – אך כנראה מתוחכמת יותר, שבוחנת את התנהלות הנהג ומתריעה מפני "כשלים בריכוז", התרעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אקטיבית, וכלה בהתראת התנגשות עם בלימת חרום עצמאית אשר נדרשת כיום כדי לקבל את הציון המרבי במבחני הריסוק של פרויקט EuroNCAP.

    סיטרואן עדיין לא מפרטת לגבי כלל היצע המנועים שלה אבל כן מתקשרת את מנועי הדיזל ממשפחת BlueHDi שמספקים "עד 180 כ"ס ו 40.5 קג"מ של מומנט".

    מסחרית היפסטרית

    בד בבד עם השקתו הפומבית של ספייסטורר מציגה סיטרואן גרסת תצוגה צבעונית מאד של ה'ואן' שלה, שנקראת HYPHEN, תוך כדי שהיא "עפה על עצמה" בהודעה לעיתונות ומסבירה שמכונית התצוגה הזאת "מתפוצצת מרוב אופטימיות ואנרגיה ומגבירה את אופיה של גרסת הייצור. מכונית התצוגה HYPHEN תהיה בראש רשימת ההשמעה של סיטרואן בתערוכת הרכב בז'נבה".

    בדברי ההסבר לדגם הזה כותבים יח"צני סיטרואן ש"כפי ששמו מרמז הוא יוצר קישור בין משפחות ושבטים, MPV ורכבי שטח, ערים ומרחבים פתוחים… על סיפונו כל דבר נעשה אפשרי. כל שבט וכל משפחה יכולים לעלות לסיפון וליהנות מהרפתקה ללא גבולות… לכן היה זה אך טבעי עבור סיטרואן לחבור ללהקת הפופ HYPHEN HYPHEN כחלק מן המהלך התקשורתי שלה.

    HYPHEN HYPHEN היא קבוצת מוזיקאים צעירים ותוססים מן העיר ניס, שמועמדת לפרס המוזיקה הצרפתי לשנת 2016 והופכת לשחקן מפתח בזירת הפופ האלקטרוני.

     

    סיטרואן ספייסטורר HYPHEN 002

     

    לדברי ארנו בלוני (Belloni), מנהל השיווק התקשורתי של סיטרואן: "סיטרואן תמיד ידעה כיצד לחדש, להיות חלוצה ולזהות כישרון… לאחר הפגישה עם HYPHEN HYPHEN נולד רעיון השותפות באופן טבעי".

    אנשי סיטרואן כנים מספיק כדי שלא למרוח ולהודות שמדובר בעיקר ב"קמפיין תקשורתי", אבל לזכותם צריך לומר שהם הצליחו לצאת מן השיעמום המוחץ והמפוהק של כמעט כל ה'ואנים' המסחריים – בעיקר בזכות צביעה מושקעת ומרהיבה – גם חיצונית וגם של פנים תא הנוסעים, כולל מושבים וחלקי פלסטיקה.

    דגם התצוגה, ומן הסתם גם גרסאות מסחריות שיופקו בעקבותיו, מציע הנעה כפולה ואפילו "יכולת שטח" מוצהרת בזכות שיתוף פעולה עם חברת Automobiles Dangel שמתמחה במערכות הנעה כפולה.

    דגם התצוגה מוגבה לטובת יכולת עבירות גבוהה, והוא מתגלגל על חישוקים ספורטיביים למראה בקוטר 19 אינטש (שלא כל כך ברור כיצד ישרדו בנסיעת שטח), ומציע גם מגיני גוף. בפנים, המושבים צבועים, כאמור, בצבעים ססגוניים, ובסכימת צביעה דומה לצבעים החיצוניים.

    עם זאת, הסיכוי לראות את הואן הצבעוני הזה בישראל לא גדול במיוחד, לפחות אם הוא יוצע רק בתצורת ההשקה שלו, עם מנוע הטורבו-דיזל בהספק 150 כ"ס שמחובר רק לתיבת הילוכים ידנית.

     

    סיטרואן ספייסטורר HYPHEN 004

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סיטרואן עושה פולקסווגן: ממציאה מחדש את ה'ואן' המסחרי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.