• Ad
  • מחליפו של יונדאי ix35 ינחת בימים הקרובים בישראל עם מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 2.0 ליטר ועם שם חדש-ישן: טוסון. העיצוב מרהיב יותר, המחיר פחות, וחוויית הנהיגה הייתה בעיקר משעשעת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    למרות שהפוליטיקאים שלנו הרגילו אותנו ל'זיגזוגים' אינסופיים – רובנו לא מרגיש נוח כאשר מישהו משנה את דעתו ועמדתו הלוך ושוב.
    אחד הדברים החשובים ביותר, לכן, עוד לפני שבוחנים את הקרוס-אובר החדש של יונדאי הוא להבין מה גרם לקוריאנים לוותר על שם הדגם ix35, שהצליח מאד בישראל ובאירופה, ולחזור על עקבותיהם כל הדרך אל 'טוסון' – שגם הוא היה שם מוצלח אצלנו עוד לפני שאחזה הבעירה בשוק הקרוס-אוברים העולמי.

     ובכן, מאכזב ככל שזה יישמע, הסיבה בנאלית ופשוטה. אנשי יונדאי החליטו לאחד את שמות הדגמים שלהם בכל רחבי העולם, ומכיוון ש'טוסון' הוא לא רק השם שמשמש את הכלי הזה בשוק החשוב ביותר עבורו בעולם – השוק האמריקני – אלא גם נשמע טוב יותר מ-ix35 לאוזניים ינקיות, הוחלט שגם אנחנו נתרגל למציאות החדשה ונקווה שהיא סופית.

    מה שהרבה יותר חשוב, מבחינה עניינית, הוא ש'טוסון' הוא כלי חדש לגמרי שתוכנן ונבנה "מדף נייר חלק", ושהוא עבר שינוי עיצוב משמעותי. סוף סוף יכולים גם אנשי יונדאי לנכס לעצמם את שמו של המעצב פיטר שרייר (Schreyer), אשר פאר עשרות מאמרים אודות החברה-האחות קיה.

    שרייר הוא האיש שחתום על השינוי העיצובי הדרמטי, והמוצלח מאד, שעבר על קיה (וייזכר לעד בזכות חרטום "אף הנמר" המפורסם של מוצרי החברה הנוכחיים), ולנוכח הצלחתו הוא קודם להיות האחראי על כלל העיצוב של כל מוצרי קבוצת יונדאי וקיה.

    אחרי שכבר הטביע את חותמו על האח הגדול, סנטה פה, נטל שרייר עם צוותו את טוסון והפך אותו לבן משפחה קרוב. כעת נראה הקרוס-אובר החשוב של יונדאי יותר דינמי – בזכות גג משופע מאחור, גריל קדמי טרפזי, פנסים מלוכסנים, והרבה כרום ותאורת לד איפה שרק אפשר. בעיניי הכלי הזה נראה טוב גם מלפנים וגם מאחור.

    טוסון ארוך מקודמו ב-6.5 ס"מ (448 ס"מ), ומה שחשוב עוד יותר – בסיס הגלגלים הוארך ב-3 ס"מ (267 ס"מ) וכך גם הרוחב הכללי (185 ס"מ). בהתאם לאופנה העכשווית הוא נמוך מ-ix35 בסנטימטר אחד (164.5 ס"מ).

    לעיצוב החדש והנאה יש מחיר: נפח תא המטען הצטמק למרבה הצער ב-78 ליטר ל-513 ליטר, אם כי בתמורה אפשר כעת לכוון את זווית משענת המושב האחורי לטובת נוחות ישיבה משופרת. מרחב הברכיים מאחור מספק, ותנוחת השיבה שם טובה.
    Hyundai Tucson-19מתחת מכסה המנוע מוצעים שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל, המעניינים מכולם (עבורנו) הם מנועי הבנזין בנפח 1.6 ליטר – שניהם עם הזרקת דלק ישירה, אחד נושם בכוחות עצמו והשני בסיוע טורבו.

    המנוע האטמוספירי, אשר בשלב זה לא יוצע בישראל, מספק 132 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה.

    All-New-Tucson-Interior-White-Sand-2המנוע המוגדש, לעומתו, מספק 177 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט של 27 קג"מ החל מ- 1,500 ועד 4500 סל"ד. מנוע זה, ומדובר בחידוש עבור הטוסון, מחובר לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, בעלת 7 יחסי העברה, אשר פותחה, לדברי יונדאי, על-ידיהם (וצריך לקוות שהיא לא תסבול ממחלות הילדות שהיו מנת חלקן של רוב התיבות מסוג זה אצל יצרנים אחרים).

    על אי בודד

    ההשקה של טוסון החדש לעיתונות הרכב הבינלאומית נערכה באי גראנד קאנרי שממערב למרוקו, ואנחנו הוזמנו לשם כאורחי חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל.

    נסיעת המבחן, אם אפשר לקרוא לה כך, התנהלה בחלקה ב"שיירה מאובטחת" שבראשה נוסע רכבו של "מרשל", עם יונדאי i35, ואחריו משתרכת שיירת הטוסונים…

    הצלחנו אמנם לברוח פה ושם מן השיירה הזו אבל כבישי גראן קנרי לא ממש מאפשרים 'נהיגה אתגרית', לכן ההתרשמות שלנו מטוסון די חלקית, ונצטרך לבחון אותו שוב כאשר יגיע ארצה.

    טוסון ינחת בישראל סביב אוקטובר-נובמבר, וככל שמספרים לנו בינתיים הוא לא צפוי להיות זול במיוחד. לגרסה המעניינת יותר לטעמנו, ה-1.6 המוגדשת, "יש מה למכור", אלא שמחירה עלול להתקרב ל-170,000 ש"ח.

    במקביל תימכר גם גרסת 2.0 ליטר אטמוספירית שמספקת 155 כ"ס, עם תיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית בעלת 6 יחסי העברה.
    אנשי יונדאי טוענים שהם ביצעו שיפורים בתיבה הזאת לטובת שיפור הביצועים וצמצום זיהום האוויר – ועל אף שלא נוכל להעיד על התוצאה מה שכן אפשר לומר זה שמדובר במנוע שקט שאי אפשר להוציא ממנו קולות זועמים גם כאשר מאד מתאמצים להרגיז אותו.

    במגבלות "המבחן" שתוארו לעיל אפשר לומר שהביצועים סבירים, אבל הבעיה היא שגם מחירה של גרסה זאת יהיה ככל הנראה יקר יותר מזה של הדגם היוצא. לגבי המחיר של גרסה זו, לעומת זאת, לא נצטרך להמתין הרבה מפני שהיא צפויה בארץ כבר בקרוב.

    דגם נוסף שיגיע ארצה, למרות שמכירותיו לא צפויות להדהים, יצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 185 כ"ס ו-41 קג"מ, וגם זה יחובר לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית בעלת 6 הילוכים. הדגמים יוצעו בגרסה בעלת הנעה קדמית, שתהיה אחראית לרוב רובן של המכירות, וגם בגרסה כפולת הנעה.

     

    HYUNDAI TUCSONכאמור, הכלי החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה, והוא נבנה עם פלדה בחוזק מתיחה גבוה שחוסכת במשקל ובתצרוכת הדלק.

    בין השיפורים בולט תפקוד מתלים טוב יותר אשר הופך את הרכב נעים ורך בדרכים משובשות ומספק אחיזת כביש טובה, בה נוכחנו כאשר הצלחנו להתחמק לרגע מן השיירה הכפויה.

    ההיגוי מדויק, אבל נוטה להתמרכז ולא משדר עודף משוב על מה שקורה על הכביש, ובאופן כללי מעדיף הכלי הזה נוחות על-פני תחושה ספורטיבית.

    גם מערכת הבלמים שופרה, עם דיסקים מוגדלים לטובת הקטנת מרחק הבלימה.

    תיבת ההילוכים מציעה בחירה בין תוכנית העברת הילוכים רגילה לבין תוכנית 'ספורט', ובעת שילוב לתוכנית החמה יותר מומרצת הפעילות העצלה מעט של התיבה וכאילו שנוסף לה מעט 'פלפל'.

    בשונה מן הדורות הראשונים של תיבות רובוטיות, התיבה הזאת עושה רושם בוגר ומגובש, וכך, למשל, החלפת ההילוכים חלקה ולא גורמת לנעור של הנוסעים.

    בחירת תכנית הנהיגה לא משנה רק את אופי הפעולה של התיבה אלא משפיעה גם על ההיגוי החשמלי, ובמצב ספורט הוא הופך לנוקשה ומדויק יותר.

    יורדים מהכביש

    אנשי יונדאי בנו לטובת ההשקה "מסלול שטח", אבל לא ממש סמכו עלינו שנוכל לצלוח אותו. זאת כנראה הסיבה שהם התעקשו להוליך בשלב ראשון את השיירה על שביל עפר כבוש כאשר ה"מרשל" נוסע מלפנים עם ה-I35 שלו (במחשבה שניה, אולי הוא רצה להדגים את יכולותיה המופלאות של המשפחתית הקומפקטית של יונדאי כמכונית לציי רכב…).

    בשלב השני הגענו אל השטח ה"אתגרי" שבו נהג בטוסון נהג מטעם יונדאי, ואילו אנחנו ישבנו לידו בעיניים כלות…

    HYUNDAI TUCSONהחוויה המאתגרת הזאת כללה טיפוס בעליה שאורכה כשני מטרים (וגם i35 אוכלת אותה ללא תבלינים) ולאחר מכן ירידה בשיפוע דומה בעוד שמערכת הבלימה האלקטרונית בירידה בולמת את טוסון המסוקס לבל יתדרדר…

    פרק זה הסתכם בתרגיל משעשע אבל לא ממש רלבנטי, בו הסיע הנהג של יונדאי את טוסון על 'נדנדה' שנבנתה משתי קורות עץ בגובה של כחצי מטר או פחות.

    לקינוח נכנס הנהג לתוך שלולית באורך של כמטר וחצי ובעומק של 20 ס"מ כדי להדגים את העבירות בבוץ, ואנחנו לא יכולנו שלא להודות על כך שיונדאי בונים כלי רכב טובים בהרבה מן ההשקות שהם עורכים…

    כאמור, שיווק גרסת ה-2.0 ליטר בישראל יתחיל בקרוב ואז נדע לא רק את המחירים אלא גם מה יהיו רמות האבזור שאיתם ינסו אנשי יונדאי להתמודד מול מאזדה CX-5 המחודש, הונדה CR-V החדש, ניסאן קשקאי החדש יחסית, וכמובן גם מול מלכי המכירות הנוכחיים בקטגוריה – קיה ספורטאז' היוצא ומיצובישי אאוטלנדר המחודש.

    מילה אחרונה בנוגע לאבזור: אנשי יונדאי מתגאים במערכת המולטימדיה שלהם ובחיבור של הטלפון הנייד למסך מגע בגודל 8 אינטש. אלא שבתחום הזה הקדימו אותם אנשי היבואן הישראלי והם מציעים מערכת מולטימדיה שפיתחו בעצמם, ואולי אפילו תירכש בעתיד על ידי היצרן.

     

    HYUNDAI TUCSON

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מבחן דרכים: יונדאי טוסון 2016

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.