• Ad
  • הדור החמישי של איביזה מוצע בישראל תמורת מחיר מחירון של החל מ-90,000 ש"ח ומחיר מבצע של 85,000 ש"ח
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית קבוצת פולקסווגן לישראל, השיקה היום את הדור החמישי, החדש, של סיאט איביזה בישראל, במחירי מחירון שמתחילים ב-90,000 ש"ח, ובמחיר מבצע של 85,000 ש"ח.

     

     

    איביזה היא לא רק המכונית החשובה והנמכרת ביותר של סיאט בישראל אלא גם אחת ממכוניות הסופר-מיני שמובילות את הקטגוריה שלה – לא עניין של מה בכך בהתחשב בכך שכ-80% מן המכירות שלה הן ללקוחות פרטיים ולא לציי רכב. משמעות המחיר החדש היא שאיביזה שומרת לעת עתה על מקומה כמכונית האטרקטיבית ביותר ללקוחות פרטיים בקטגוריית הסופר-מיני בישראל.

    בשונה מן הדורות הקודמים של המכונית הפעם הוגדל מספר רמות האבזור, לכן המחיר הבסיסי מתייחס לרמה חדשה שנקראת 'רפרנס', ואילו רמת 'סטייל', שבעבר הייתה הבסיסית, שודרגה ומחיר הבסיס שלה הוא 97,000 ש"ח ו-90,000 ש"ח במבצע ההשקה (שחופף למבצע המכירות "72 שעות" של קבוצת צ'מפיון).

    בשונה מן הדגם היוצא, אשר נתן קרב צמוד למכוניות סופר-מיני אחרות עד אחרית ימיו, אבל התבסס על פלטפורמה ומכלולים ותיקים (למעט המנועים) – הדור החדש של איביזה היא המכונית המודרנית ביותר מבין כל מכוניות הסופר-מיני בעולם כעת.

    מבחן דרכים ראשון לסיאט איביזה דור 5

    איביזה החדשה הושקה בחודש מרץ השנה בתערוכת ז'נבה, ולמרות עיצוב חיצוני מוכר למראה זאת מכונית חדשה לחלוטין שמבוססת על גרסה חדשה, קצרה, של פלטפורמת MQB המודולרית של קבוצת פולקסווגן. המשמעות היא שזאת מכונית שתוכננה בסטנדרטים מודרניים לא רק בכל הקשור לבטיחות פאסיבית אלא גם בתכנון "מערכת העצבים" שלה – מערכת החשמל והאלקטרוניקה. הממדים החיצוניים שלה דומים לאלה של המכונית היוצאת, אבל בסיס הגלגלים שלה – המרחק בין הסרן הקדמי לסרן האחורי – הוארך ב-9.5 ס"מ מאד משמעותיים, וזה תרם תרומה גדולה להגדלת המרחב הפנימי של המכונית.

    איביזה מונעת על-ידי גרסה מחודשת של מנוע הטורבו-בנזין התלת-צילינדרי בנפח 1.0 ליטר שמוכר לנו מן הדגם היוצא וממכוניות אחרות בקבוצת פולקסווגן (בהן סקודה אוקטביה למשל), והוא מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית בעלת מצמד כפול עם 7 יחסי העברה.

    יבואני סיאט שמו דגש על רמת בטיחות גבוהה שעתידה ככל הנראה לככב בקמפיינים שלהם: גרסת הבסיס של איביזה מאובזרת כסטנדרט עם מערכת התרעת התנגשות ובלימה אוטונומית, שבלעדיה לא הייתה מקבלת את הציון הגבוה ביותר במבחני הריסוק של פרויקט Euro NCAP, וגרסת 'סטייל' מצוידת גם בבקרת שיוט אקטיבית (ACC).

    עם זאת, כדי ליהנות מרמות אבזור שמקובלות כיום גם במכוניות עממיות יחסית – למשל כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים או מצלמת חניה, צריך לטפס אל רמות האבזור הגבוהות יותר.

    הגרסה הכי פחות יקרה של איביזה היא גרסה ידנית, עם מנוע ה-1.0 ליטר בהספק של 95 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית, וזו עולה 79,000 ש"ח (74,000 ש"ח ב-'72 שעות').

    גרסת 'רפרנס', עם מסך מגע בגודל 5 אינטש,עולה 90,000 ש"ח (85,000 ש"ח במבצע), 'סטייל', עם מסך מגע בגודל 8 אינטש, בקרת שיוט אקטיבית, מראות מתכווננות וחישוקי 15 אינטש, עולה 97,000 ש"ח (90,000 במבצע), וגרסת FR עולה 107,000 ש"ח (100,000 במבצע) ומציעה מושבי אלקנטרה, גג שמש, בקרת אקלים מפוצלת ומפלט כפול.

    איביזה מוצעת גם עם מנוע ה-1.5 ליטר טורבו-בנזין החדש של קבוצת פולקסווגן, עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, גרסה זאת נקראת FR PRO והיא עולה 133,000 ש"ח או 126,000 במבצע.

    בסיאט מעריכים שמחירי המבצע יספיקו לכמות המכוניות שיובאה ארצה בשלב ראשון, כלומר שהם לאו דווקא מוגבלים ל-72 שעות אמיתיות, אבל לא ברור האם יוכלו לעמוד בהם לאורך זמן לנוכח שערו המאמיר של האירו.

     

     

    אחד הגורמים המשמעותיים להצלחתה של איביזה בשנים האחרונות בישראל הוא תמורה טובה מאד למחיר: בשעה שמכוניות אחרות שמובילות את הקטגוריה, בהן טויוטה יאריס ויונדאי i20, הוצעו במחיר מחירון של יותר מ-100,000 ש"ח לגרסאות אוטומטיות, איביזה היוצאת נמכרה החל משנת 2012, ובמהלך שתי מתיחות הפנים האחרונות שלה, תמורת כ-75,000 ש"ח לגרסה ידנית וכ-80-85,000 ש"ח לגרסאות אוטומטיות. בתחילה היא הוצעה עם מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 1.4 ליטר ולאחר מכן עם מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.2 ו-1.0 ליטר.

    איביזה תמשיך לקרוע את השוק

    במהלך חמש השנים האחרונות הצליחו יבואני סיאט לשמור על מחיר אטרקטיבי ביחס למחירי השוק בעיקר על-ידי הימנעות מ"בלוף הליסינג": הם לא ניפחו את מחיר המחירון רק כדי להעניק ממנו הנחות נדיבות ללקוחות מוסדיים. בנוסף, הם הצליחו לשכנע את היצרנית הספרדייה בחשיבות הדגם והמיצוב המסוים שלו לשוק הישראלי. בשלב מסוים התמודדה גם פיג'ו 208 החדשה באיביזה על אותה משבצת מחיר, אולם נאלצה לסגת משם לאחר זמן קצר יחסית.

    התוצאה היא שבסיכום שנת 2015 ניצבה איביזה שנייה, אחרי יאריס ולפני מאזדה 2, עם 4,261 מסירות, ובסיכום 2016 היא עקפה את יאריס אל ראשות הטבלה עם 5,438 מסירות, מיקום בו היא מחזיקה גם לאורך שנת 2017.

    צביקה לוי, מנהל חטיבת סיאט בצ'מפיון מוטורס, אמר שכ-60% מן המסירות של איביזה היוצאת הן של גרסת ה'סטייל', אולם כעת צפוי נתח זה להתחלק בין שתי רמות האבזור הבסיסיות. לוי מעריך שסיאט תשמור על קצב המסירות הנוכחי שלה, כלומר תמכור בין 3,500 ל-4,000 יחידות בשנה מלאה.

    בשולי הדברים אותגר מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, דן אורנשטיין, כאשר נשאל במסיבת העיתונאים מדוע בחרה החברה לייבא את המכונית עם מערכת בטיחות מקורית במקום להתקין בארץ מערכת מסוגה של 'מובילאיי' בהתקנה מקומית, שהרי 'מדד הבטיחות הישראלי' מעניק לה רק 3 נקודות ולו הייתה מותקנת בה מערכת ישראלית היא הייתה מקבלת לפחות 6. אורנשטיין השיב שהוא "מתקשה להבין איך מגיעים למקום שבו צריך להתנצל על כך שמביאים דגם עם רמת הבטיחות המתקדמת ביותר בקטגוריה… בשעה שכל לקוח יכול לבחור אילו מערכות יותקנו במכונית שלו בהתקנה מקומית, רק היבואן והיצרן יכולים להביא מכוניות עם מערכות מקוריות, שהבטיחות שנגזרת מהן גבוהה יותר", אמר אורנשטיין.

    לקריאה נוספת: מבחני EuroNCAP מוכיחים שמשרד התחבורה פוגע בבטיחות

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סיאט איביזה חדשה בישראל: המחיר נותר אטרקטיבי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.