• Ad
  • ה-124 ספיידר של פיאט נחשפת ומציגה חיטובים סקסיים בהשראת הספיידר המקורית, על בסיס הפלטפורמה והמרכב של המאזדה מיאטה החדשה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    FIAT-124-SPIDER-04ארבע שנים לאחר שבקונצרן פיאט הצהירו על כוונה לייצר רודסטר קטנה עם הנעה אחורית בסגנון המאזדה מיאטה, שלוש שנים אחרי שהוחלט על שיתוף פעולה עם מאזדה בפרויקט ושנה לאחר שהמיאטה הושקה בדורה הרביעי, הלילה סוף סוף נחשפה לראשונה ללא הסוואה הצלע האיטלקית של הרומן – הפיאט 124 ספיידר החדשה.

    הפיאט 124 ספיידר החדשה למעשה מבוססת באופן מוחלט על הפלטפורמה ל המיאטה החדשה ואף תיוצר במפעלי מאזדה ביפן, אך בניגוד לשת"פים מוטוריים שהולידו תאומות כמו סובארו BRZ וטויוטה GT-86 או שלישיות כמו פיג'ו 108, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו, הספיידר מציגה עיצוב שונה באופן משמעותי מזה של המיאטה החדשה.

    עוד על מכוניות פתוחות ב-TheCar
    מאזדה מיאטה החדשה במבחן דרכים
    אסור לפספס: פרארי מורידה חלק עליון
    דייהטסו חושפת את הדור הבא של 'קופן'

    FIAT-124-SPIDER-10

    הפיאט 124 ספיידר החדשה מציגה קווים קלאסיים יותר השואבים הרבה השראה מהספיידר האיטלקית המקורית שיוצרה בין השנים 1966-1980 ויש מי שיגידו שהעיצוב נראה כהמשך יותר טבעי לדורות הקודמים של המיאטה מאשר זה של ה-ND החדשה.
    הפרונט מעוגל יותר, כולל שני פנסים אובליים גדולים, כונס אוויר כפול ומכסה מנוע עם צמד תפיחות כמו ב-124 ספיידר המקורית.
    גם במבט צדדי, על אף שקורה A והחלון הקדמי זהים והדלתות דומות מאוד, בשילוב כנפיים מעוגלות וארכות יותר מקדימה ומאחור היטל הצדודית שונה מאוד.
    האחוריים שונים באופן מהותי ואת הישבן הקצר והמחוטב של היפנית מחליף ישבן רחב ומעוגל במחוזות אגן הים התיכון.

    על אף שצמד הספורטיביות חולק את אותה שלדה ואת אותו בסיס גלגלים, ה-124 ספיידר החדשה ארוכה מהמיאטה ב-12 סנטימטרים שלמים וגם כבדה ממנה בכ-50 קילוגרם.
    בעוד שבעיצובו החיצוני צמד אחיות הטופלס מציג, כאמור, מראה שונה מאוד, ככל הנראה בגלל מגבלות תקציב, תא הנוסעים של ה-124 ספיידר דומה מאוד לזה של המיאטה החדשה וכולל דשבורד, לוח מחוונים, הגה ואף מערכת מולטימדיה זהים וההבדלים בקוקפיט מסתכמים בעיצוב מעט שונה של דיפוני הדלתות והמושבים.

    FIAT-124-SPIDER-25

    FIAT-124-SPIDER-04מתחת למעטפת ניתן לפגוש במערך מתלים זהה אך ביחידות הנעה שונות ובעוד שהמיאטה משתמשת במנועים אטמוספריים בנפח 1.5 או 2.0 ליטרים בעלי יחס דחיסה גבוה מסדרת סקיי-אקטיב של מאזדה, הספיידר תצויד במנוע טורבו מסדרת מולטי-ג'ט של קונצרן פיאט, בשלב זה בנפח 1.4 ליטרים.

    מנוע ה-1.4 המוגדש של פיאט מפיק 160 כ"ס בדומה להספק מנוע 2 הליטרים האטמוספרי של מאזדה, אך מבחינת גמישות, לפחות על הנייר, למנוע האיטלקי יתרון משמעותי עם מומנט של 25.4 קג"מ המושג ב-2,500 סיבובים לדקה  לעומת 20.4 קג"מ ב-4,600 סל"ד במאזדה.

    כמו כן, יתכן שבעתיד (אולי תחת לוגו אברת') ה-124 ספיידר תצויד במנוע ה-1.75 ליטרים המוגדש של הקונצרן שמפיק בין 200- 250 כ"ס ויש לציין שגם למנוע ה-1.4 קיימות גרסאות חזקות יותר ושמאחר שמדובר במנוע מוגדש גם אופציות השיפורים נרחבות ופשוטות יותר.

    כזכור, בראשית הדרך שיתוף הפעולה עם מאזדה בפרויקט הרודסטר היה אמור להוליד אלפא ספיידר חדשה, אך לבסוף בקונצרן פיאט החליטו, למרות מצוקת היצע הדגמים החמורה ממנה סובלת אלפא רומיאו בשנים האחרונות ועל אף שרודסטר קטנה במחיר זמין תואמת מאוד ל-DNA של המותג הספורטיבי מארץ המגף, שמכונית שלא תיוצר באיטליה ולמעשה מתבססת על מכונית יפנית עשויה לפגוע בתדמית המותג (האמנם?) וכפתרון הוחלט להעלות מהאוב את ה-124 ספיידר ולקוות שהמהלך גם יתרום לצמיחה של מותג פיאט בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

    FIAT-124-SPIDER-15

     

     

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סושי-פסטה: פיאט חושפת רודסטר חדשה המבוססת על המאזדה מיאטה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.