• Ad
  • קונטיננטל פיתחה מערכת סאונד לרכב בה במקום רמקולים הצלילים יבקעו באופן ישיר מחלקי הרכב השונים כמו ריפוד התקרה, חיפויי הדלתות, הדשבורד והמושבים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חלפו קרוב ל-90 שנה מאז שבראשית שנות ה-30' של המאה העשרים מקלט הרדיו מצא את מקומו לראשונה ברכב.
    בתחילת הדרך היה מדובר באבזר יוקרה שרק מעטים מרוכשי המכוניות יכלו להרשות לעצמם ואשר עלה בערך חמישית ממחירה של מכונית חדשה באותה התקופה, אך בהמשך המחירים הפכו לשפויים יותר והרדיו הפך עם השנים לפריט חובה בכל רכב.

    באמצע שנות ה-50' קרייזלר חשפה מכשיר מהפכני שכלל לבד מהרדיו גם פטיפון קטן, עשור מאוחר יותר הפטיפון הקופצני הוחלף בקסטות "8 ערוצים" ענקיות, בשנת 70' הושקה מערכת סאונד עם  קסטה קומפקטית שאחדים מאיתנו עוד זוכרים ושליוותה אותנו במשך כשני עשורים, בסוף שנות ה-80' הדיסקים החלו להופיע במכוניות ורבים היו בטוחים ששיא הטכנולוגיה כבר כאן, אך בראשית המילניום הנוכחי הדיסקים החלו לאבד גובה לטובת נגני ה-mp3 וכיום בכלל מערכות הסטריאו המודרניות מצוידות בחיבור לרשת ולספריות האין סופיות של מוזיקה לפי דרישה.

    עם זאת, על אף שללא כל ספק הרבה דברים השתנו בתחום מערכות הבידור לרכב מאז אותו מקלט רדיו הראשון לרכב מלפני קרוב למאה שנים, ממש כמו אז גם היום במערכות המודרניות ביותר הצלילים בוקעים מרמקולים מעוגלים או אובליים הכוללים שלדת מתכת, מגנט, ממברנה וסליל.
    בעוד שפעם היה ניתן להסתפק ברמקול בודד, כיום כמעט בכל מכונית יש כבר מספר לא מבוטל של רמקולים ואלה תופסים מקום רב, דורשים חיווט ארוך ולא פעם גם מפצלי סאונד, תיבות ייעודיות ומגברים.

    על אף שסביר להניח שלרובכם אין שוב בעיה עם זה, בחטיבת המחקר והפיתוח של חברת קונטיננטל הגרמנית, המוכרת לכולנו כיצרנית צמיגים איכותיים אך עוסקת גם בפיתוחים אוטונומיים רבים נוספים, החליטו כי הגיעה העת להתקדם ולנצל את משטחי חלל תא הנוסעים כדי להפיק מהם סאונד באופן ישיר.

    הטכנולוגיה החדשה אמנם עושה שימוש בחלק ממרכבי הרמקול המסורתי כמו מגנט וסליל, אך במקום ממברנה ושלדה מסורבלת, גלי הקול יבקעו ממשטחים כמו ריפוד תקרת המכונית, חיפויי הדלתות, המושבים ועוד.

    לטענת קונטיננטל, לפיתוח החדש יש כמה יתרונות משמעותיים – ראשית הוא זול יותר מעלותה של מערכת רמקולים רגילה וכמו כן הוא מביא לחסכון במקום ותורם להפחתת משקל הרכב הכולל ועל כן בעקיפין משפיעה לטובה על נתוני צריכת הדלק והביצועים.

    מעבר לכך המפתחים טוענים כי הסאונד המתקבל מהמערכת הוא טבעי יותר ועוטף את הנהג והנוסעים בתחושת סראונד מיוחדת.

    על פי קונטיננטל חלקים שונים של תא הנוסעים על פי גודלם ומיקומם מתאימים לתדרי קול שונים וכך למשל קורת A מתאימה לצלילים הגבוהים, הדלתות לתדרים הבינוניים והתקרה לצללי בס עמוקים, שכדי להפיק אותם כיום יש צורך בסאבוואפרים גדולים ומסורבלים.

    כדי לבחון את יעילות המערכת, קונטיננטל בנתה אב טיפוס והחליפה את הרמקולים הקונבנציונליים במרצדס C קלאס חדשה במשטחי הסאונד החדשים שפיתחה.
    עם זאת, על אף שהניסוי הוגדר כמוצלח ועל אך שהמערכת למעשה כבר עובדת, בקונטיננטל מעריכים שיעברו עוד כמה שנים עד אשר מערכות שמע לרכב ללא רמקולים יגיעו למכוניות בייצור סדרתי .

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סוף עידן הרמקולים ברכב?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.