• Ad
  • אחרי שבעולם כבר הצליחו להפיק דלק מצואת פרות ומהמיץ של הזבל, מדענים מניו זילנד מצאו אלטרנטיבה הרבה פחות מסריחה לבנזין המזהם: אתנול המופק מתוצרי לוואי של מבשלות בירה. תדלק לי מהחבית בבקשה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    499719בשנים האחרונות, ככל שמאגרי הדלק המחצבי בכדור הארץ הולכים ומדלדלים, יותר ויותר מדענים, ממציאים, גיאולוגיים וכימאים עסוקים במציאה ופיתוח של מקורות אנרגיה נוספים.
    אחרי ששמענו כבר על גז טבעי המסוגל לשמש להנעת מכוניות המופק מהמיץ של הזבל שאנו זורקים או כזה הנוצר מצואת פרות, כעת אנו מתבשרים על עוד דרך מעניינת להפקת אנרגיה.

    הפיתוח מגיע אלינו מניו זילנד, מדינה הידועה במרחבי הטבע העצומים שלה ולא פחות מכך גם בנפיחות הכבשים המקומיות שכבר עשו חור באוזון, וכן בחיבתם היתרה של התושבים לבירה.

    כמה מהנדסים מקומיים החליטו, כנראה על כוס בירה ענקית, שניתן לנצל את אחד מהמשאבים המקומיים להפקת אנרגיה ולמרות שהנפיחות היו יכולות להיות הבחירה המתבקשת, הם החליטו ללכת דווקא על הבירה.

    מסתבר שזיקוק פשוט של תוצרי לוואי ממבשלות בירה שכוללים בעיקר הרבה שמרים מותססים, יוצר אתנול באיכות גבוהה המסוגל לשמש להנעת מכוניות.

    עם זאת, על מנת להשתמש באתנול נקי במקום בנזין יש צורך בהתאמות שונות במנוע ועל כן המפתחים החליטו ללכת על ערבוב של אתנול שמופק מבירה עם דלק קונבנציונלי וליצור את ""Brewtroleum – תערובות דלק באוקטן גבוהה המכילה 10 אחוז אתנול-בירה ו-90 אחוז דלק, המוצעת בימים אלה בכמה תחנות דלק מסחריות ברחבי ניו זילנד.

    מעבר לאופציה לחסוך, לאורך זמן, הרבה בנזין יקר ולהרגיש הכי קוליים בעולם, מסתבר שהתדלוק בבירה טוב גם למנוע ולסביבה וממש כמו שבירה (בכמות הגיונית) עוזרת לשטוף את הכליות אצל בני אדם, בשל ההרכב הייחודי שלה, בירה טובה גם למנוע ועוזרת לנקות שאריות פיח מהחלקים הפנימיים, מצמצמת ב-8 אחוזים את פליטות הפחמן ותורמת לשיפור הביצועים.

    אין ספק שאלכוהול ונהיגה הם שילוב מסוכן, אבל בפעם הבאה שיגידו לכם שמכוניות ובירה פשוט לא הולכות יחד, תדעו שההיפך הוא הנכון.

    עוד על דלק ב-TheCar:
    יצרני הרכב יפרסמו נתוני צריכת דלק אמיתיים? – ממש לא בקרוב
    טויוטה מראה לטסלה מה עושה פרה

    beerfuel 5454545

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לחיים: בניו זילנד החלו לתדלק מכוניות בבירה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.