• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סוף תקופה: טויוטה וקבוצת פיג'ו-סיטרואן פרסמו אמש הודעה משותפת אודות "פתיחת פרק חדש" ביחסים ביניהן, אלא שהפרק הזה נפתח דווקא בהכרזה על סיום שיתוף הפעולה בתחום ייצור מכוניות מיני במיזם משותף שנקרא "טויוטה פיג'ו סיטרואן רכב צ'כוסלובקיה" (TPCA).

     

    סיטרואן C1 גג נפתח

     

    מיזם זה יצא לפועל בשנת 2002 כאשר שתי החברות הקימו מפעל ייצור והרכבה חדש לחלוטין שבו יוצרו, מאז שנת 2005, מכוניות מיני שהתבססו על פלטפורמה ועל מכלולי הנעה של טויוטה. בדור הראשון שלהן היו אלה שלוש מכוניות כמעט זהות לחלוטין, והן שווקו, בעיקר באירופה, תחת שמות הדגם פיג'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו.

    בשנת 2014 הושק דור שני של השלישיה הזאת, אשר היה בעיקרו שדרוג של הדור הראשון, אם כי הפעם נקרא הדגם של פיג'ו 108, וההבדלים הקוסמטיים בין השלוש (בעיקר החיצוניים) משמעותיים יותר.
    בשלוש השנים האחרונות עברה פיג'ו-סיטרואן ארגון מחדש יסודי ביותר, וגם טויוטה ביססה את הייצור שלה בשבעה מפעלים אחרים באירופה, וכעת הגיע הזמן להיפרד – לפחות בתחום הזה. שתי החברות סיכמו להמשיך את ייצור הדגמים הקיימים למשך כשנתיים נוספות, עד לינואר 2021, וכאשר אלה יירדו מקו הייצור תעבור השליטה במפעל ליידי טויוטה, אשר ככל הנראה תתחיל לייצר שם דור חדש של כלי רכב חשמליים או היברידים, ככל הנראה במבנה קרוס-אוברי.
    פיג'ו-סיטרואן לא הודיעה אם היא מתכוונת להחליף את 108 /C1 בדגמים אחרים, אבל גם אם כן הם יהיו שונים לחלוטין ויתבססו על פלטפורמה מטיפוס שונה לחלוטין, ככל הנראה פלטפורמה חשמלית.

     

     

    למפעל המשותף בצ'כיה יש כושר ייצור של כ-300 אלף מכוניות בשנה אולם בסיכום השנה שעברה יוצרה בו רק כשני שליש מן התפוקה המרבית, וזה לא מספר אופייני למפעלים של טויוטה. בלי קשר לשת"פ הזה לטויוטה יש גם מפעל ייצור והרכבה בצרפת, שבו מיוצרת 'יאריס', וגם שם מתוכנן הייצור של קרוסאובר קטן על בסיס אותה פלטפורמה קטנה.

    שתי החברות משתפות כרגע פעולה גם במיזם אחר: פיג'ו-סיטרואן מייצרת מאז שנת 2012 בצרפת את סיטרואן ג'אמפי/ריפטר ופיג'ו אקספרט/טראוולר. 02לאחר שנפרדה משיתוף פעולה שהיה לה עם פיאט היא נקשרה עם טויוטה והיא מדביקה את הסמל היפני על הרכב המסחרי הזה, אשר משווק באירופה (וגם בישראל) תחת שם הדגם טויוטה פרואייס.

     

    במקביל, פיג'ו-סיטרואן החלה לייצר בספרד, במפעל שלה בעיר 'ויגו', את הדור החדש של סיטרואן 'ברלינגו' ופיג'ו 'פרטנר', וכעת – לאחר רכישת אופל, הוא ממותג גם כאופל 'קומבו'. במסגרת שיתוף הפעולה עם טויוטה יודבקו, החל בסוף השנה הבאה, סמלים של טויוטה גם על הרכב הזה, כך שהיא תוכל להרחיב את היצע הדגמים המסחריים שלה באירופה מבלי להיכנס לייצור של דגם מסחרי נוסף.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סוף מסלול: מסתיים שיתוף הפעולה בין טויוטה לפיג'ו-סיטרואן בצ'כיה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.