• Ad
  • תקנה חדשה מקנה למשטרה ולפיקוח העירוני סמכות לרשום דו"ח למי שחונה ללא רשות בחניה פרטית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מצוקת החניה בערים הגדולות יוצרת מידי יום חיכוכים רבים בין הבעלים של חניות פרטיות לבין נהגים שחונים בהן ללא רשות. אנשי משטרת ישראל טוענים שמוקדי המשטרה מקבלים מידי יום פניות רבות מאד של אזרחים שהחניות הפרטיות שלהם נחסמות בידי "פולשים", אולם לטענת המשטרה אין לאנשיה כל סמכות לפעול כנגד אותם נהגים.

     

     

    כל שהמשטרה יכולה לעשות הוא לסייע לבעלי החניות הפרטיות לאתר את בעלי הרכב, אבל לאחר שאלה נמצאו, וגם אם הואילו לפנות את החניה שתפסו שלא כדין – הם לא ביצעו כל עבירה ואין כל דרך למנוע מהם לבצע את אותה פעולה מרגיזה שוב ושוב.

    הצעת חוק חדשה, שסעיפיה נוסחו במשותף על-ידי אנשי המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל, אמורה להפוך בקרוב לתקנת תעבורה זמנית למשך זמן שיאפשר לבחון את יתרונותיה וחסרונותיה.
    התקנה החדשה, שעליה יחתום שר התחבורה לאחר שהנוסח שלה אושר כבר בידי ועדת הכלכלה של הכנסת, מגדירה ראשית לכל מה היא חניה פרטית, וקובעת שכדי שהיא תיחשב כזאת חייב בעל החניה לסמן אותה בשלט אחיד וברור אשר מוצב במקום שבו כל מי שמתכנן לחנות בחניה הזאת יכול לראותו מבעוד מועד. בנוסף, התקנה קובעת שחניה של נהג בחניה פרטית מבלי שקיבל לכך את אישורו של בעל החניה היא עבירת תעבורה.

    שוטר או פקח עירוני יוכל לרשום דו"ח לנהג שחנה שלא כדין רק אם בעל החניה הפרטית חתם בפניו על תצהיר שמאשר שהוא הבעלים או בעל הרשות בחניה שבה מדובר, ושהוא לא התיר לנהג העבריין לחנות בה.
    בדברי ההסבר לתקנה החדשה מציינים, כאמור, אנשי משטרת ישראל ש"אחוז משמעותי מהפניות למוקד 100 הן בשל תפיסת חניה פרטית על ידי מי שאיננו זכאי לכך, והיא (המשטרה – ב.ב.) חסרת סמכות חוקית לאכוף בעניין זה, אלא רק לנסות לסייע באיתור בעל הרכב בדרישה שיפנה את החניה, ולפיכך ביקש השר לביטחון הפנים שהאמור יהווה עבירת תעבורה".

    חשוב להדגיש שבהתאם להסכמה בין שרי בטחון הפנים והתחבורה נקבע שהתקנה החדשה נקבעה כהסדר זמני בלבד היות שמצד אחד אין ספק שקיימת בעיה מטרידה שדורשת פתרון, אבל מנגד לא לגמרי ברור "האופי התעבורתי" של עבירת החניה במקום פרטי.

    מנסחי החוק אף חוששים ממצב שבו גורמים שונים ישתלטו על מקומות חניה ציבוריים, ועל כן "במהלך התקופה ייבחן אם הסדר זה נותן מענה מספק ואם יש אפשרויות נוספות טובות יותר".
    אחד מסעיפי התקנה, אגב, קובע שגם סימון לא חוקי של חניה כפרטית מהווה עבירה, וזאת על מנת למנוע סימון פיראטי של חניות ציבוריות כחניות פרטיות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סוף לגנבי החניות? חניה בחניה פרטית תיחשב לעבירת תנועה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.