• Ad
  • פרי ראשון לשיתוף הפעולה בין סובארו לטויוטה בתחום ההנעה האלטרנטיבית: המערכת ההיברידית-נטענת של טויוטה תותקן ב-XV. תזכה להטבת מס משמעותית אם תיובא לישראל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סובארו הכריזה בסוף השבוע על כוונתה להתחיל לשווק בארה"ב – עוד לפני סוף השנה הנוכחית – גרסה היברידית-נטענת חדשה של XV, או 'קרוסטראק' כפי שהוא נקרא שם. זה יהיה כלי הרכב הראשון של סובארו שעושה שימוש במערכת ההיברידית-נטענת של טויוטה, וגם הפרי הראשון, בתחום ההנעה האלטרנטיבית, של שיתוף הפעולה המתהדק בין סובארו לבין החברה אשר מחזיקה 16.5% מן הבעלות בה בשמונה השנים האחרונות.

     

     

    טויוטה וסובארו משתפות אמנם פעולה, ואפילו פיתחו ומייצרות יחד מכוניות, למשל טויוטה GT86 / סובארו BRZ. אלא שאנשי פוג'י (סובארו) התעקשו לשמור לאורך השנים על עצמאות טכנולוגית ועל הייחוד של סובארו, למשל בתחום תצורת המנוע וההנעה הכפולה, דבר שאין מאחוריו היתכנות כלכלית בימינו.
    הפלטפורמה המודולרית החדשה של סובארו, שעליה בנויות אימפרזה וגרסת הקרוסאובר שלה, XV, תוכננה מראש כדי לקבל מערכות הנעה אלטרנטיביות וכעת, לראשונה, באה הכוונה הזאת לידי ביטוי: סובארו הכריזה על השילוב של המערכת ההיברידית של טויוטה (THS) עם מנוע הבוקסר האטמוספירי שלה, וזאת מבלי לוותר גם על ההנעה הכפולה הסימטרית.

    אין זאת הפעם הראשונה של-XV יש מערכת היברידית: גם לדור הקודם, שהתבסס על פלטפורמה מיושנת יחסית, הוצגה בשנת 2013 גרסה היברידית רגילה שהייתה, למעשה, מנוע חשמלי שחובר בין מנוע הבוקסר בנפח 2.0 ליטר לבין תיבת ההילוכים הרציפה. גרסה זאת, כידוע, לא יובאה לישראל למרות הטבת המס הנדיבה שמוענקת במקומותינו למכוניות היברידיות.

    בשלב זה טרם פורסמו פרטים טכניים אודות המערכת או היכולות שלה, למשל משך הטעינה של הסוללה החשמלית ומרחק הנסיעה שיתאפשר במצב חשמלי טהור, ללא הפעלת מנוע הבנזין, אולם אנשי סובארו כן מדגישים שבמכונית תותקן תיבת הילוכים חדשה לחלוטין.

    הבחירה של סובארו דווקא ב-XV ככלי ההיברידי-נטען הראשון שלה מעניינת, היות שהיא זקוקה נואשות למכונית שתאפשר לה להתמודד עם החמרת תקנות פליטות המזהמים במספר מדינות בארה"ב, ובראשן קליפורניה. ארה"ב היא השוק הרווחי והחשוב ביותר עבור סובארו, ויש לה גם מפעל ייצור גדול באינדיאנה, ארה"ב, אבל XV לא מיוצר שם אלא רק ביפן.

    מבחינתנו, בישראל, זה אמנם יתרון, היות שכל מכוניות סובארו מיובאות אלינו כיום מיפן, ובשלב הזה נהנות מכוניות היברידיות-נטענות בישראל מהטבת מס מאד משמעותית: מס הקניה עליהן הוא 20% בלבד, לעומת 30% להיברידיות רגילות ולפחות 80% (לפני הנחות מיסוי ירוק) לכלל המכוניות. השאלה היא כמה מכוניות כאלה סובארו מתכננת, או יכולה, לייצר במסגרת השת"פ עם טויוטה, וכמה מתוכן נדרשות לה בארה"ב. שאלה נוספת היא אם השיקולים שמנעו מאיתנו את הגרסה ההיברידית הרגילה, של XV הקודם, השתנו כעת לנוכח העובדה שהמערכות החדשות מגיעות ממחסן החלפים של טויוטה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.