• Ad
  • סובארו ומיצובישי מכינות תשובה לקיה ספורטאז'

    דור שני לסובארו XV וקרוסאובר חדש של מיצובישי ייחשפו בעוד כחודש וקצת בתערוכת ז'נבה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סובארו שחררה הלילה (ג') טיזר לקראת הופעת הבכורה העולמית של הדור השני של XV בתערוכת ז'נבה, ב-7 במרץ.

     

     

    כמו הדור הראשון, שהופיע בשנת 2011 בתערוכת פרנקפורט ונחשב לאחד הקרוסאוברים הקטנים היותר מוצלחים, גם הפעם XV יהיה למעשה גרסת האצ'בק מוגבהת ומעוצבת של 'אימפרזה'.

    היות שכך, XV החדש מבוסס על הפלטפורמה המודולרית הגלובלית החדשה של סובארו, אשר נחשפה עם אימפרזה החדשה (שצפויה בארץ ברבעון הבא), וזה מבטיח כמעט בוודאות בסיס גלגלים ארוך יותר בכ-2.5 ס"מ, מפתח גלגלים רחב משמעותית ומרחב פנימי מוגדל.

    בנוסף, הפלטפורמה החדשה קלה וקשיחה יותר (ב-70%) ומרכז הכובד שלה נמוך יותר – וכל אלה משפרים כמובן את היכולות הדינמיות של הכלי, את הביצועים שלו ואת העמידות בפני רעשים ורעידות.

    עיצוב הפנים של XV, כמו גם כל מכלולי ההנעה שלו, צפויים להיות זהים לאלה של אימפרזה – אבל ביחס לדור היוצא מדובר בבשורה שאין להמעיט בערכה.
    המנוע העיקרי ברוב מדינות העולם צפוי להמשיך להיות מנוע הבוקסר בנפח 2.0 ליטר (כעת עם 152 כ"ס) שמחובר דרך תיבת הילוכים רציפה אל מערכת ההנעה הכפולה ("סימטרית") המוכרת של סובארו.

    אותנו כמובן מעניין הרבה יותר אם ומתי תושק גם גרסת 1.6 ליטר פחות יקרה, כזאת שתוכל להתמודד בנישה שנוצרה על-ידי קיה ספורטאז' (140,000 ש"ח).

    העניין הוא שהפלטפורמה הגלובלית של סובארו תוכננה מראש כדי לשאת גם מערכות הנעה אלטרנטיביות, וזה אומר שבמהלך הזמן, ותודות לשיתוף הפעולה ההדוק עם טויוטה (שמחזיקה כ-16.5% מן הבעלות בסובארו) – אימפרזה וגרסת XV שלה יוצעו גם עם מערכת הנעה היברידית ועם מערכת היברידית-נטענת. גרסה כזאת עשויה להיות מעניינת בישראל, לכל הפחות כל עוד שרשות המיסים תוסיף להיטיב עם שיטת ההנעה הזאת מבחינת נטל המס.

    XV החדש מוצג לפי שעה רק בצללית, אבל גם ממנה אפשר ללמוד – כצפוי – שסובארו בראה כלי פחות מוגזם מדגם הקונספט שהוצג לפני כשנה בתערוכת ז'נבה 2016.

    היות שכאמור מדובר בגרסה של אימפרזה הרי שגם עיצוב תא הנוסעים וסביבת הנהג צפוי להיות פחות "פשוט" מזה של הדגם היוצא, ויותר מתאים לתחרות העזה שקיימת כיום ולא הייתה לפני חמש שנים (רמז: סיאט אטקה, פיג'ו 3008, רנו קדג'אר ובקרוב גם מיצובישי חדש וסקודה יטי חדש).

    שידרוג חשוב – שהיבוא שלו לישראל תלוי בכושר המו"מ בין אנשי היבואנית הישראלית לבין היצרנית היפנית – חל בתחום האבזור, גם אבזור בידורי עם מערכת מולטימדיה וקישוריות חדשה (עם מסך מגע מרשים בגודל 8 אינטש), וגם אבזור בטיחותי עם מגוון מערכות הסיוע לנהג שכוללות התרעת התנגשות עם בלימה אוטונומית ומערכת התרעת סטייה מנתיב.
    יבואנית סובארו יכולה לבחור בפתרון המקורי והטוב יותר עבור לקוחותיה – כפי שעשו קיה וסיאט למשל, או בפתרון הפאסיבי והזול יותר של שימוש במובילאיי מהתקנה מקומית, כפי שעושות יונדאי ואחרות.

    גם מיצובישי תיתן בראש

    כפי שפרסמנו כאן, גם מיצובישי צפויה להשיק בז'נבה קרוסאובר קומפקטי אשר יתחרה בקטגוריה של קיה ספורטאז' ומתחריו המתרבים.

    טיזר ראשון של הדגם החדש הופץ היום על-ידי מיצובישי, יחד עם משפט שממנו אפשר להבין שעיצוב הפרופיל של הכלי החדש יהיה "בסגנון קופה", אם כי בימינו הכוונה לרוב היא תצורת חמש דלתות עם חלק אחורי מונמך, ומכך גם אפשר להתרשם כשבוחנים את תמונת הטיזר הרשמית.

     

     

    כפי שפורסם, הקרוסאובר של מיצובישי יהיה קטן יותר מאאוטלנדר המוכר לנו וגדול מ-ASX שלא זכה להימכר בישראל, והוא מעוצב על-פי הקווים הכלליים של דגם התצוגה XR-PHEV אשר נחשף לראשונה בתערוכת טוקיו 2013.

    בהודעה רשמית שפורסמה הבוקר מיצובישי מציינת ש-SUV הקומפקטי החדש שלה, אשר יציג שליוב בין  מראה של רכב שטח לקווי עיצוב מעולם רכבי הקופה, יהיה הראשון בדור חדש של מכוניות מיצובישי שימצבו אותה כשחקנית בולטת בסגמנט רכבי הפנאי שהופך למרכזי יותר באירופה.

    לנוכח התמחור הנוכחי של אאוטלנדר כאן בלבנט, צריך להחזיק אצבעות ולקוות שאנשי מיצובישי-ישראל ידעו גם להנחית כאן את הקרוסאובר החדש בצירוף תג מחיר אטרקטיבי שיאפשר לו להפוך לשחקן מרכזי בקטגוריה הלוהטת ביותר בשוק הרכב המקומי.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.