סובארו היא יצרנית רכבי ההנעה הכפולה הגדולה בעולם

סובארו, החברה שלמעשה המציאה את ההנעה הכפולה לכביש, הפכה בשנה האחרונה ליצרנית רכבי ה-4X4 הגדולה בעולם
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

חלפו לא מעט שנים מאז שסובארו שלטה בשוק הרכב הארצישראלי ביד רמה והחזיקה נתח של כ-50 אחוז מכלל המכוניות שנמכרו כאן.
גם באירופה הביצועים של היצרנית הקטנה מיפן לא מרשימים במיוחד בשנים האחרונות ורחוקים מאוד, עם בסך הכל כ-50 אלף כלי רכב שנמכרו בשנה החולפת ביבשת הישנה, מימי הזוהר של המותג בשנות ה-90 של המאה ה-20 בהן ההצלחה הגדולה של סובארו באליפות העולם בראלי תורגמה לביקושים ערים באולמות התצוגה באירופה.
עם זאת, בארצות הברית המצב של סובארו טוב בהרבה והחברה, שמצליחה כבר יותר מארבעה עשורים להיות מזוהה יותר מכל יצרן רכב אחר שם כמובילה בתחום רכבי ההנעה הכפולה לכביש, מכרה בשנה האחרונה בארץ הדוד סם קרוב ל-600 אלף כלי רכב כשלא פחות מ-99.3 אחוזים מהם היו מצוידים בהנעה כפולה.

בסך הכל סובארו ייצרה בשנה הפיסקלית מאפריל שנה שעברה ועד אפריל 2017 מספר מרשים של 966 אלף מכוניות עם מערכת הנעה כפולה, דבר שהעניק ליצרנית הקטנה מיפן נתח שוק מרשים מאוד של כ-15 אחוזים מכלל רכבי ההנעה הכפולה בעולם והפך אותה ליצרנית ה-AWD הגדולה בעולם, ובהפרש ניכר, מאודי הנמצאת במקום השני עם 720 אלף רכבים שצוידו במערכת הקוואטרו המפורסמת.

עוד ב-TheCar:
מבחן השוואתי לסקודה אוקטביה, רנו גרנד קופה וסובארו אימפרזה
מנוע הבוקסר של סובארו חוגג 50
ארצות הברית: הלקוחות של ריינג' רובר וסובארו הם הנאמנים ביותר

יתרה מכך, בזכות שער המרה טוב בין הין לדולר, סובארו אף הצליחה להשיג באותה תקופה רווח שולי יחסי גבוה יותר מאשר של יצרניות פרימיום כמו פורשה, יגואר ולנד רובר. אין ספק שמדובר בהישג מרשים, אבל מן העבר השני התלות של סובארו בשוק האמריקאי בימים אלה היא כמעט מוחלטת עד כדי כך שהיקף המכירות מדי חודש של החברה בארצות הברית גדול מסך כל המכירות של סובארו בכל רחבי אירופה בשנה שלמה.

סובארו צפויה השנה לשבור, ככל הנראה, את שיא המכירות שלה בכל הזמנים בארצות הברית בזכות הרחבת מעגל הלקוחות שלה מהלקוחות המסורתיים, אלה הגרים באזורים הרריים מושלגים או כאלה בהם יש ברבה דרכי עפר שצריכים רכבים עם הנעה כפולה, לכלל האוכלוסייה עם חדירה מוצלחת גם לשוק המיינסטרים ורכישת סובארו כאלטרנטיבה בעיקר לרכבים של מותגים יפנים וקוריאניים.

עם זאת, סובארו בהחלט מתכוונת לשמור סימן ההיכר המרכזי של המותג – ההנעה הכפולה – ואין בכוונת החברה למכור בארצות הברית מכוניות כמו למשל האימפרזה 1.6 המצוידת בהנעה קדמית המוכרת היטב במחוזותינו והמכונית היחידה של החברה שנמכרת באמריקה המסתפקת בהנעה רק לצמד מהגלגלים (האחוריים במקרה זה) היא ה-BRZ הספורטיבית.

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.