• Ad
  • מנהל מחוז חיפה והצפון של אגף הרישוי לא אהב שלט שנתלה על מבנה ארגון מורי הנהיגה. התגובה: עונש קולקטיבי כלפי תלמידי הנהיגה בעכו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רונן אברמוב היה בעבר בוחן נהיגה, וכיום הוא משמש כמנהל תחום ורב בוחן ראשי של מחוז חיפה והצפון באגף הרישוי. במילים אחרות, אברמוב הוא הפקיד שמינה משרד התחבורה כאחראי על מערך הבוחנים במחוז הצפון, ובין השאר אחראי גם על הקצאת בוחני הנהיגה לסניפים השונים של אגף הרישוי – ובפועל על הקצאת מבחני הנהיגה.

    ביום שני השבוע שלח אברמוב מכתב אל יו"ר ארגון מורי הנהיגה בעכו, שכותרתו: "כרזת הודעה לציבור התלמידים בארגון המורים לנהיגה עכו", ובו הוא כותב כך:

    "מחוז חיפה והצפון מוביל מזה מס' רב של חודשים ביחס ההקצאה הטוב ביותר בכל הארץ.
    לאחרונה נתלתה על גדר המקיפה את מבנה הארגון כרזה המודיעה לציבור הנבחנים כי 'עקב החוסר במבחנים זמן ההמתנה למבחן הוא שלושה חודשים".
    דבר זה אינו קרוב למציאות ולצערי יוצר מציאות משלכם, תוך מצג שווא כלפי ציבור התלמידים והכפשה לכאורה של אגף הרישוי ומחוז חיפה והצפון.
    על מנת לסייע "ולהתיישר" עם המציאות אותה אתם קבעתם (ההדגשה במקור) הריני להנחות את בוחני הנהיגה באזורכם כי החל מ-1.1.2016 אין לצאת למבחן נהיגה מעשי עם תלמיד אשר טרם חלפו לו שלושה חודשי המתנה. לידיעתכם".

    באיגוד המקצועי של מורי הנהיגה זעמו היום (ד') על ההתנהלות הזאת, וטענו שלא יעלה על הדעת שתלמידי נהיגה ייענשו בגלל החלטה חסרת סמכות של מנהל המחוז.

    "אפילו אם הטענה שלו הייתה נכונה", אמרו שם, "מי הוא בכלל שיגרום נזק לתלמידים, ומה אשמים התלמידים שהוא מי שמנהל את המחוז? אם יש לו בעיה עם השלט שיתמודד עם המורים או עם מי שהציב את השלט ויוכיח שהמציאות אחרת, אבל מכאן ועד להטיל עונש על תלמידים שלא קשורים לשלט ולא חטאו בדבר – הדרך ארוכה. בעיקר זה מעיד על המנטליות של פקידי משרד התחבורה, ועל הדרך שבה הם תופשים את הציבור".

    כרזת הודעה לציבור התלמידים

    באיגוד הבחונים דווקא הגיבו בהזדהות עם מכתבו של אברמוב: "המצב בשטח הרבה פחות חמור מכפי שהוא מוצג על-ידי מורי הנהיגה ועל-ידי משרד התחבורה", אמר גורם בכיר בוועד הבוחנים. "משך ההמתנה האמיתי למבחנים עומד בממוצע ארצי על כ-50 ימים ובמקומות רבים המצב בהחלט סביר. אני מבין את התסכול של אברמוב מפני שהוא יודע שתלמידים לא באמת ממתינים זמן ארוך כל כך בין מבחן למבחן, ומניח שהתגובה שלו היא תוצאה של התסכול הזה", הוא אמר.

    פנינו אל משרד התחבורה כדי להבין האם ההוראה שמצוטטת במכתב ניתנה באישור של גורם כלשהו באגף הרישוי, האם יש למר אברמוב סמכות לתת הוראה כזאת, וכיצד מתכוון המשרד לטפל בהנחיה הזאת – אם בכלל.

    תגובת משרד התחבורה טרם התקבלה

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    נקמתו של מנהל המחוז: התלמידים ימתינו לטסט 3 חודשים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.