• Ad
  • מתחת לשכבות על שכבות של אבק נתגלתה בגראז' בדרום איטליה אחת מ-450 היחידות שיוצרו של מכונית העל היחידה של ב.מ.וו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כל ילד שמקבל חינוך יהודי גדל על סיפור נס פך השמן הקטן שנמצא לאחר שהמכבים כבשו את ירושלים ושיחררו את בית המקדש.
    בדומה למרכזיותו של סיפור נס פך השמן במסורת היהודית, כך גם כל אספן רכב מייחל שיום אחד יקרה לו נס ומאחורי דלתות מחלידות שלא נפתחו שנים, בחניון תת קרקעי נטוש או מתחת לערמת ג'אנק באיזה אסם מבודד בקצה שום-מקום, הוא ימצא מכונית נדירה שנשכחה ממש מזמן ורק מחכה שמישהו יגלה ויציל אותה לפני יהיה מאוחר מדי.

    נראה שסיפורי מציאות האסם מתדלקים את סצנת האספנות מסביב לגלובוס ואכן כמעט כל יום נמצאת באיזה פינה בעולם קפסולת זמן מוטורית אחרי שנים רבות.
    ברוב המוחלט של המקרים לא מדובר במכוניות נדירות באמת או בעלות ערך אספני גבוה, אבל מעת לעת יש יוצאת דופן כמו המכונית שנתגלתה בשבוע שעבר לאחר 34 שנים בהן חנתה ללא שימוש בחניה מקורה של בית בדרום איטליה.

    על אף שנראה שהחניה המרווחת שמישה את בעלי הבית גם למכוניותיהם היומיומיות, אף אחד מהם לא ממש התייחס למכונית שחנתה בצד וצברה שכבות על שכבות של אבק.
    יתרה מזאת, על המכונית שתפסה מקום הונחו כל מיני דברים והצמיגים התרוקנו מאוויר.

    עוד ב-TheCar: 
    ב.מ.וו מורידה את הכפפות? הדור הבא של ה-i8 עם יותר מ-750 כ"ס
    הפרארי הגנובה שנתגלתה אחרי 28 שנים
    האגדה על הבוגאטי הנדירה מאגם מאג'ורה

    העניין הוא שלא מדובר באיזו פיאט או אפילו באלפא ישנה אלא במכונית העל היחידה של ב.מ.וו – ה-M1, שרק 450 יחידות ממנה יוצרו בין השנים 1978-1981.
    יתרה מזאת, לא מדובר ברכב שהיה בשימוש אינטנסיבי עד שהותש או ברכב שעבר תאונה ולא שוקם, אלא באקזמפלר משנת המודל 1981 שכמעט לא היה בשימוש, עבר בכל חייו פחות מ-7500 קילומטרים ועדיין נועל את צמיגי הפירלי P7 המקוריים עימם הגיע מהמפעל.

    לא לגמרי ברור מדוע המכונית לא הייתה בשימוש מאז 1982 ומדוע היא הוזנחה, בעיקר מאחר שה-M1 נחשבת לאחת ממכוניות העל הראשונות שהציגו ביצועים ויכולות גבוהות על המסלול אך גם שימושיות יומיומית.
    המכונית הציגה עיצוב מרשים מאוד, מנוע מרכזי 6 צילינדרים בטור עם הזרקת מצערות שהפיק 277 ע"ס וביצועים חמים (ביחס לתקופה) עם האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 5.4 שניות, ל-160 קמ"ש בתוך 8 שניות ולמהירות מרבית של 260 קמ"ש.

    על אף שמדובר במכונית נדירה שערכה האספני גבוה כבר שנים רבות, בהחלט יתכן שבעלי ה-M1 או יורשיו היו משאירים אותה עוד שנים לצבור אבק בחניה אלמלא אחד ממכרי המשפחה היה מספר ל-Mint Classics מברלין, חברה המתמחה במציאת מכוניות קלאסיות במצב כמעט חדש, על המכונית הנדירה.

    ב-Mint Classics התקשו להאמין למשמע אוזניהם ותפסו את הטיסה הבאה לדרום איטליה על מנת לראות במו עיניהם את המכונית.
    לא ברור כמה בדיוק שילמו אנשי Mint Classics למשפחה, אבל כשהמכונית תשוחזר שוויה צפוי להיות בין 500 אלף לקרוב למיליון דולר.
    בכל הנוגע למרכב ולתא הנוסעים עושה רושם שיהיה קל להחזיר עטרה ליושנה, זאת מאחר שהרכב אוחסן במוסך סגור ולא היה חשוף לשמש ולפגעי מזג אוויר ויתכן אף שההזנחה ושכבות האבק היוו בדיעבד שכבת מגן.

    עם זאת, בכל הנוגע לשחזור המכני ללא ספק תדרש עבודה רבה מאחר שיש צורך לחדש בזהירות את כל המכלולים, ביניהם המנוע, תיבת ההילוכים, מערכת המתלים, הבלמים וההיגוי, זאת משום שהמכונית לא זזה, הופעלה או טופלה במשך כל כך הרבה שנים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    נס פך השמן של מציאות האסם: ב.מ.וו M1 כמעט חדשה נחשפה לאחר 34 שנה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.