• Ad
  • נס פך השמן: המצאה שתאפשר לכם להחליף שמן ברכב תוך פחות מדקה

    קבלו את החידוש שיחסוך את מרבית הביקורים שלכם במוסך: קפסולת השמן של קסטרול שתאפשר לכל אחד מכם לבצע טיפול תקופתי ברגע
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    434355אין ספק שלהחלפת שמנים בזמן יש השפעה (יחד עם הקפדה על כך שהמנוע לא יתחמם) מכרעת על מצבה של יחידת ההנעה ברכב שלכם ועל היכולת שלה לשרוד לאורך שנים.

    עם זאת, כמעט אף אחד לא אוהב ללכת למוסך, ובעידן שבו המכוניות כבר לא מתחממות בעליה של הקסטל רבים לא ממש זוכרים איך לפתוח את מכסה המנוע לכן יש מי שמדלגים על טיפולים כל עוד שהרכב שלהם עובד.
    מעבר לחסכון בטווח הקצר בעלות הכספית (אם כי לאורך זמן "תחזוקת שבר" היא תמיד יקרה יותר), בקצב החיים המטורף במילניום השלישי לאף אחד גם אין ממש זמן מיותר לבזבז במוסכים.

    כשחושבים על זה לעומק קצת קשה להבין איך עם כל ההתקדמות הטכנולוגית המדהימה שאנו חווים מכל עבר, תהליך הטיפול התקופתי והחלפת השמן ברכב לא השתנה במאום מאז ראשית המאה ה-20, והוא עדיין דורש ללכלך את הידיים, להרים את הרכב על ליפט, לפתוח את פקק אגן השמן של המנוע, לנקז את השמן הישן למיכל, להשתמש בכלי ייעודי כדי לפרק את מסנן השמן ולהחליפו בחדש, לסגור את אגן השמן, להוריד את הרכב מהליפט ואז למלא שמן חדש.
    אמנם התהליך לא מצריך הכשרה של מהנדס טילים, אבל גם למכונאי מיומן נדרשות בין 20 ל-30 דקות, והרבה יותר זמן (ולכלוך) למי שמנסה לעשות את התהליך בעצמו בחניה של הבית.

    castrol-nexcel-001-1

     

    כאן בדיוק נכנסת לתמונה ענקית השמנים קסטרול עם הפיתוח החדש שלה, ה-"Nexcel", שאם יותקן ברכב שלכם יאפשר לכל אחד מכם, ללא שום ידע במכונאות, לבצע בקלות ובלי לכלוך החלפת שמן ומסנן בתוך לא יותר מדקה.

    על פי קסטרול, במקום התהליך המוכר כל מה שתצטרכו לעשות הוא לפתוח את מכסה המנוע, לשלוף את מיכל השמן ולהחליפו בחדש, בתהליך המזכיר בפשטותו החלפת סוללה באופניים חשמליים או מחסנית דיו במדפסת.
    אותו מיכל מהפכני שיותאם לתושבת מיוחדת ברכב יחליף את אגן השמן ויכלול בתוכו גם פילטר שייתר את הצורך במסנן שמן. בעריסת החיבור ברכב תותקן משאבת שמן חזקה שתוכל לספק את כמות השמן הדרושה למנוע בכל תנאי השימוש.

    בקסטרול בדקו את המוצר החדש על מגוון רחב של רכבים, ממכוניות מיני עירוניות ועד רכבי ספורט קיצוניים, ובתנאי דרך מגוונים ומאתגרים כולל האצות, בלימות או נהיגה בכבישים מפותלים ועד ל-1.8G.
    מעבר לפשטות ההחלפה, שתאפשר לכל אחד להחליף את השמן בעצמו מבלי שיצטרך לבקר במוסך ולבזבז הרבה כסף וזמן, בקסטרול מציינים שלפיתוח החדש תהיה השפעה חיובית גם על איכות הסביבה. זאת מפני שהמכלים המשומשים ימוחזרו, והשמן הישן שבהם יטופל כראוי במוקדי השירות של החברה.

    את הפיתוח הייחודי ניתן יהיה לפגוש בשלב ראשון ברכב שיש להניח שאף אחד מכם לא יזכה לשבת במושב הנהג שלו, אסטון מרטין וולקון, מכונית הייפר-ספורט עם רישוי למסלול בלבד שתיוצר במהדורה מוגבלת מאוד.

    עם זאת, בקסטרול מעריכים שבתוך חמש שנים החברה תוכל להציע ערכת הסבה שתאפשר לעשות שימוש ב"סוללת השמן" הייחודית לכמעט כל רכב בשוק ובחברה גם מקווים שיצרניות רכב יחליטו לאמץ את הפיתוח ולשלב אותו במכוניתיהן החדשות.

    אגב, לכל מי שחשב פעמיים על הכותרת, הנה ההסבר הנכון.

    castrol-nexcel-002-1

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.