• Ad
  • נסללת הדרך לתשתית טעינה אירופאית לרכב חשמלי

    החברה האמריקנית המובילה בפרישת עמדות טעינה לרכב נכנסת לאירופה, וממשלת בריטניה מחייבת את כל תחנות הדלק והקניונים לטעון רכב חשמלי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת צ'ארג'פוינט (ChargePoint) האמריקנית וחברת TSG האירופאית, הכריזו בשבוע שעבר על הסכם לפרישת רשת טעינה למכוניות חשמליות ברחבי אירופה. מהלך זה יכלול איתור מיקומים להתקנת עמדות והתקנתן, תחזוקה שלהן, ואת ניהול ההתחשבנות הכספית מול לקוחות הקצה.

     

     

    צ'ארג'פוינט היא בין החברות המובילות בעולם בהקמת ותפעול רשתות טעינה חשמליות לרכב, ואילו TSG היא ספקית שירותים ורכיבים עבור חברות חשמל ברחבי אירופה.
    חדירת צ'ארג'פוינט לאירופה מתאפשרת לאחר שזו גייסה לצורך זה 125 מיליון דולר, גיוס שאותו הובילה דיימלר-בנץ, חברת האם של מרצדס.

    צ'ארג'פוינט, שבסיסה נמצא בעמק הסיליקון שבקליפורניה, מתמחה בהתקנת עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים בבתים פרטיים ובעסקים, והמודל הכלכלי שלה מבוסס על התקנת העמדות ומתן שירות ללקוחות. עד כה התקינה החברה 16,000 עמדות טעינה בקליפורניה ו-42,000 ברחבי ארה"ב, וכעת היא חוברת לחברה שמספקת שירות לכ-100,000 תחנות תדלוק ב-22 מדינות ברחבי אירופה.

    בשלב הראשון צפוי המיזם המשותף לפרוש רשתות טעינה בצרפת, גרמניה, אירלנד, הולנד ובריטניה. בהיותה חברה פרטית צ'ארג'פוינט אמנם לא סיפקה נתונים מספריים אודות תוכניותיה באירופה, אולם הבהירה שקצב ההתקנה יהיה של יותר מ-600 עמדות בחודש.

    כפי שפרסמנו כאן, עסקה זאת מפורסמת ימים ספורים אחרי שארבע יצרניות רכב מובילות – מרצדס, ב.מ.וו, פולקסווגן ופורד, הכריזו על הקמת מיזם 'איוניטי' שמתכוון להקים רשת של 400 עמדות טעינה מהירה לאורך "מסדרונות נסיעה" במערב אירופה. בנוסף, חברת החשמל הפאן-אירופית, אי-יון (E.On) הודיעה לאחרונה על כוונתה להתקין 10,000 עמדות טעינה ברחבי אירופה בשנים הקרובות.
    כל המיזמים האלה יתרכזו בשלב ראשון בגרמניה, צרפת ובריטניה, וזאת לאחר שכמעט כל יצרניות הרכב האירופיות הכריזו על תכניות להשקת עשרות דגמים חדשים של מכוניות חשמליות ושל היברידיות-נטענות.

    תעשייה חדשה נולדת: תשתיות טעינה

    הלחץ הפוליטי הגובר במערב אירופה להגביל את תנועתם של כלי רכב שמונעים באמצעות מנועי בעירה פנימית, או אפילו לאסור אותה לחלוטין, עושה את שלו, ולא מן הנמנע שאנחנו נמצאים כעת ב"נקודת שיווי המשקל" שלאחריה הופכת ההתקנה של תשתית טעינה למשתלמת וכלכלית. הזינוק הגדול בביקוש יגיע, כמובן, רק לאחר שיהיה אפשר לשכנע לקוחות לקנות מכוניות חשמליות, אשר עדיין מהוות אחוז זניח מכלל המכירות של רכב באירופה, אבל זה לא יוכל לקרות לפני שאפשר יהיה להרגיע את "חרדת הטווח" של הלקוחות.

    יצירת "מסדרונות של עמדות טעינה מהירות", כמו במיזם 'איוניטי', היא שלב חשוב בדרך הזאת, וההקמה של עשרות אלפי עמדות טעינה ביתיות וציבוריות תהווה את "הלחם והחמאה" של התהליך.

    נכון להיום, שני המספרים שנחשבים לאמת מידה בתחום תשתיות הטעינה הם עלות של כ-35,000 לעמדת טעינה מהירה ו-300 ק"מ של טווח נסיעה נדרש מרכב חשמלי בנתיב בינעירוני. היקף המכירות העולמי של כלי רכב חשמליים גדל בכ-50% במהלך שנת 2017, ויותר ויותר עסקים שוקלים ברצינות לגוון את צי הרכב שלהם ולשלב בתוכו כלי רכב חשמליים.

    מה שעשוי להיות זרז משמעותי לתהליך הזה הוא התערבות ממשלתית, ואת הסימן המבטיח ביותר נתנה בחודש שעבר ממשלת בריטניה אשר אישרה את "חוק המכוניות האוטונומיות והחשמליות" אשר יחייב תחנות דלק ורשתות קמעונאיות גדולות להתקין עמדות טעינה למכוניות חשמליות.

    שר התחבורה הבריטי ג'ון הייז, שהוביל את מהלך החקיקה הזה, הסביר שמטרתו להגדיל את הנגישות והזמינות של עמדות טעינה ולהעניק לממשלה סמכות לחייב עסקים שונים שמעניקים שירות לציבור להתקין עמדות כאלה. בהודעה שפרסם השר הבריטי נאמר בשמו: "אנחנו רוצים שבריטניה תהיה המקום הטוב ביותר בעולם לעשות עסקים (בתחום זה) ותוביל את הפיתוח של טכנולוגיית תחבורה מודרנית. חוק זה יסייע להקמת תשתית גדולה יותר שתתמוך בביקוש הגובר לכלי רכב אוטונומיים וחשמליים ותאפשר לנו לאמץ את הטכנולוגיה הזאת ולהתקדם לעבר העתיד".

    לבריטניה יש גם שר שאחראי על הדרכים, שמו ג'סי נורמן, והתרומה שלו לאותה הודעה היא הציטוט: "כלי רכב חשמליים והיברידיים נטענים יסייעו לשפר את איכות האוויר, לצמצם את גודש התנועה, להגביר את הבטיחות וליצור אלפי משרות מתמחות בבריטניה. תמכנו כבר במכירתן של 115,000 מכוניות דלות זיהום וקיימות יותר מ-11,500 עמדות טעינה ציבוריות זמינות, אבל הביקוש ממשיך לגדול ככל שיותר אנשים רוכשים כלי רכב חשמליים כדי לקצץ בעלויות הדלק ולשפר את איכות הסביבה".

    סטיב גודינג, מנהל התאחדות הנהגים הבריטית RAC, אמר: "ברור שהממשלה צריכה לעשות יותר כדי להאיץ את הקמת רשת הטעינה לכלי רכב חשמליים כדי לשכנע נהגים להיפרד ממכוניות קונבנציונליות, וכדי לסלול את הדרך למכוניות אוטונומיות".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.